home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kratka vest iz Rusije - AvtoVAZ je juče obeležio 40-godišnjicu početka proizvodnje legendarnog modela VAZ 2101, koji se izvozio kao Lada 1200.

Proizvodnja ovog automobila (na bazi Fiata 124, ali sa oko 800 modifikacija) je naime u fabrici u Toljatiju počela 9. septembra 1970. godine (prvo sa 1.2L a kasnije i sa 1.3L motorom, ovaj potonji se izvozio kao Lada 1300).



čitanja : 6391



Komentari

EX YU legenda!

Autor Sinbad 10 Sep 2010, 12:46

Najbolja lada ikada

Autor Moron 10 Sep 2010, 13:51

Moj otac kupio karavan verziju,godinama vozili,baš je super bio!
Nostalgično.....

Autor Polovni automobili 10 Sep 2010, 13:56

U ovome sam dovezen iz porodilišta. posle smo kupili novu samaru, pa citroen BX, pa feliciju, pa fabiju, pa 307 sw, ali lajka je gazila sneg do kolena, pravi buldozer

Autor Dejan L 10 Sep 2010, 14:01

Vozio je moj otac 80-ih,i danas tvrdi mu je to najpouzdaniji auto koji je imao.

Autor Bagzi 10 Sep 2010, 14:36

@ Dejan L, vidim koliko mnogo voliš ladu, pa si samaru zamenio škodom, a škodu pežoem. Zanima me odakle prelazak sa SSSR na Češku tj. sa istočno komunjarskih na zapadno natovska vozila? Poz za tebe i carobnjaka

Autor German73 10 Sep 2010, 14:38

@ German73
U ono vreme tvrda plastika je bila normalna, ali u 21.veku lada ima ne samo tvrdu plastiku, nego izmedju 2 spoja na kontrolnoj tabli može da prodje ceo prst, a plafon u kabini otpadne, palice za migavce i brisače su krte i lome se ko ništa, a buka iz motora i potrošnja su posebno pitanje. Pežo je u odnosu na cenu vw bore nudio FULL opremu i za iste pare je od bore nudio 2-3 godine manje (mladji od bore), takodje manje troši od vw bore, a pogotovo ne drči ko traktor

Autor Dejan L 10 Sep 2010, 14:49

To je bila karavela...

Autor Panchev9 10 Sep 2010, 15:03

Kao sto Mange rece, Fiat je majstor da uvali svoje "krsheve" drugima... Jedino je nejasno kako ti "krshevi" opstaju trideset i vise godina?

@German73
ne znam cime sam zasluzio pozdrav ali ga uzvracam...:)))

Autor carobnjak 10 Sep 2010, 15:20

Bilo bi pošteno reći da je Lada 1200 samo prepakovani Fiat 124, koji je bio proglašen i za Evropski auto godine 1967., i za kojeg je Lada samo dobila licencu

http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_124

Inače, Lada je 124-ku malo prilagodila siromašnijim tržištima, pa je tako izgubila diskove pozadi, i još neke luksuznije sitnice u unutrašnjosti...

Autor Miki 10 Sep 2010, 17:55

@Miki
pise ti u tekstu da je bilo 800 izmena , mada ne verujem da i ima toliko delova ukupno...:)))

Autor carobnjak 10 Sep 2010, 20:40

Lada standard je bila 100% fiat, i likom i kvalitetom. Kako su se pojavljivali kasniji modeli kvalitet je bio sve lošiji a dizajn u skladu sa socijalističkim prestrojkama.
Najveća mana je bio upravljački mehanizam i prednji trap, koji su bez veze iskomplikovani, sa velikim brojem delova koji lako propadaju. Neergonomski napravljeni, upravljač je jako težak i ima veliku redukciju, tj. veliki broj okreta volana sa jedne na drugu stranu.
Ovaj model je imao i jako tvrdu kočnicu.
Uglavnom je bio ponos rusofila i glavna konkurencija Zastave 101, koja je iz iste kuhinje.

Autor Mange 10 Sep 2010, 20:51

@Mange
i jednako uspesna i zilava...:)))

Autor carobnjak 10 Sep 2010, 20:53

Meni je bas lep auto za svoje vreme bio.A i drugaciji su automobili bili onomad.Nigde plastike na njemu spolja,sem u tim odbojnicima,sve kobinacija lima i hroma.U glavi mi se urezao jedan detalj.Znam da je u serijskoj opremi(ako je uopste dodatna oprema ne bi me cudilo) imao i svetla na vratima kad se otvore da ih neko ne bi udario.Mnogi novi automobili ih nemaju...

Autor Uros Cuore Sportivo 10 Sep 2010, 21:12

40 joj je godina tek!

Autor milan 10 Sep 2010, 21:38

Mange
Lada 2101, ili Lada standard kako su je nekada zvali, nikada nije bila identična Fijatu 124, što možeš da pročitaš i u tekstu.

Autor Ex Italo fan 10 Sep 2010, 21:53

Ex Italo fan
Naveća razlika je bila u glavi motora. Lada je imala za to vreme, osavremenjen razvod ventila, sa bregastom u glavi motora.
Ostalo je bio šminkeraj. Čak je i spoljni izgled sličan-isti.
Inače italijani su izveli ceo projekat i izgradili fabriku.
U toj ladi nije imalo ništa rusko.
I za to vreme nije to ni bio tako loš auto.

Autor Mange 10 Sep 2010, 21:59

Mange
Ovako već može.

Autor Ex Italo fan 10 Sep 2010, 22:02