home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Preuzeto sa : Pressonline.rs  

Po novom pravilniku auto-otpadi neće smeti da rasklapaju vozila i prodaju delove. Obavezna i nabavka opreme, koja košta najmanje 300.000 evra

Vlasnici auto-otpada moraće do kraja godine da izdvoje više miliona evra za opremu koju predviđa novi pravilnik o polovnim vozilima ili da stave ključ u bravu. Na otpadima tvrde da nove odredbe ne mogu da ispune i da će bez posla ostati oko 16.500 ljudi!

U Ministarstvu životne sredine najavljuju da će do kraja godine biti donet novi pravilnik o načinu i postupku upravljanja polovnim vozilima, kojim se uvode rigorozna pravila za auto-otpade. Tako oni više neće smeti da rasklapaju automobile i prodaju delove, a u najboljem slučaju moći će da se bave samo kupovinom i prodajom celih polovnjaka, ali će i za to morati da ispune specijalne uslove.

Vlasnici auto-otpada moraće da nabave mašine za usitnjavanje i presovanje, separatore za ulja i masti, rezervoare za čuvanje otpadnih tečnosti, posebna skladišta za delove, posude za akumulatore kao i još mnogo drugih stvari.

Ukupno 5.500 otpada

U Srbiji trenutno radi 5.500 registrovanih auto-otpada, koji zapošljavaju oko 16.500 radnika. S obzirom na to da i sada imaju mali promet, njihovi vlasnici tvrde da im je jedino rešenje da stave ključ u bravu.

- Jedna manja presa košta barem 200.000 evra, a ja da imam te pare ne bih ni radio ovaj posao! Mi već sve što nije za prodaju dajemo reciklažnim centrima, koji to odvoze svojim kamionima. Ne razumem ni šta će nam svi ti separatori, kada bi lakše bilo samo da od prodavca tražimo da iz kola izvadi ulje, antifriz i akumulator. Iskreno, ne znam da li bilo ko u Srbiji ima sve što oni traže po tom pravilniku. Najverovatnije ćemo zatvoriti radnju, jer i bez ovih pravila nemamo dovoljno posla - kaže za Press Milorad T., vlasnik Auto-otpada „Stefan".

Vlasnici auto-otpada sračunali su da bi im za novu opremu bilo potrebno najmanje 300.000 evra.

Ministarstvo: Kao u EU

Vlasnik Auto-otpada „Nela" Dušan Ružić smatra da će zbog novog pravilnika svi auto-otpadi u Srbiji biti zatvoreni, jer je nova oprema koja se zahteva previše skupa.

- Ovo je čista glupost! Čekamo da počne da se primenjuje novi pravilnik pa da zatvorimo firmu, mislim da će to uraditi i svi drugi - jada se Ružić.

U Ministarstvu životne sredine, međutim, odlučni su da primene nova pravila bez obzira na sve zamerke, jer, kako tvrde, takvi propisi važe u celoj EU!

- Većina auto-otpada ne ispunjava uslove u pogledu zaštite životne sredine zbog neadekvatnog upravljanja opasnim otpadnim delovima vozila. Ministarstvo je dobilo veliki broj dopisa u kojima nas građani informišu o tome i zahtevaju da sprečimo nekontrolisano zagađivanje. Cilj pravilnika nije da se zatvore auto-otpadi, već da se oni uvedu u kontrolisani sistem - objašnjava državni sekretar Bojan Đurić, i dodaje da država preko Fonda za zaštitu životne sredine nudi pomoć u vidu kredita sa mnogo povoljnijim uslovima nego kod komercijalnih banaka.

Obavezna oprema

- Specijalne mašine za sečenje, usitnjavanje i presovanje metalnog otpada
- Nepropusna podloga sa opremom za sakupljanje tečnosti, separator ulja i sredstva za odmašćivanje
-  Zatvoreno skladište za rezervne delove i skladište za zamašćene delove
- Posude za čuvanje akumulatora, filtera i kondenzatora
- Rezervoari za odvojeno čuvanje goriva, ulja, kiselina iz akumulatora i drugih opasnih materija
- Uređaj za prečišćavanje otpadnih voda
- Sistem za sprečavanje zagađenja vazduha
- Posebno skladište za otpadne gume
- Sistem za zaštitu od požara i eksplozija

Kazne do tri miliona dinara

Ukoliko ne budu poštovali nova pravila, auto-otpadi i preduzeća koja se bave sličnom delatnošću suočiće se sa kaznama od milion i po do tri miliona dinara. Kazne za odgovorna lica su od 100.000 do 200.000 dinara, uz zabranu bavljenja tim poslom do 10 godina. Zakon o upravljanju otpadom predviđa kazne i za nepropisno sakupljanje otpada (500.000-1.000.000 dinara za preduzeća i 250.000-500.000 dinara za preduzetnike).

Autor : R. Ž. Marković



čitanja : 4893



Komentari

Ne zna covek na koju stranu da okrene. Sa jedne strane nedopustivo je da se ti otpadi vise drze tako raskalaseno - sa ekoloske strane, a ima tu jos jedan problem kod tih auto-otpada ;)
Sa druge strane sta ce ti jadni ljudi, nema druge nego kljuc u bravu, jbg.

Autor dragan 21 Okt 2010, 00:48

Zasto da vlasnici ne bace akumulator, ulje i antifriz u Dunav (?!)pre nego sto daju auto na otpad(strasno!)? Jedino sa cime se ne slazem je da ne mogu da prodaju delove, jer kakvi god oni bili, u Srbiji ima mnogo vozila kojima je auto-otpad jedini izbor pri trazenju dela/sklopa.

Autor Hm... 21 Okt 2010, 03:33

Konačno!

Autor Sasha 21 Okt 2010, 03:46

@Hm...

Ima razlog zasto im to toliko strogo zabranjuju ;)

Autor d 21 Okt 2010, 06:51

.

Autor d=dragan 21 Okt 2010, 06:52

nece vise biti kradja automobila koje su potom rasklapali u delove i tako prodavali ti isti posteni vlasnici otpada

Autor mile 21 Okt 2010, 07:35

Treba njih kontrrolisati ali ovo nije rešenje.Za polovne automobile uvek će trebati polovnih delova,nema svako para za nov deo.U EU ima mnogo više otpada a nemaju pola opreme od ovih,što se tu zahteva.Trgovina polovnim delovima uvek će biti,snaći će se naši ljudi!Prodaće se preko interneta,kao npr www.polovni-delovi.rs.
Samo će najjači otpadi ostati da rade.

Autor Polovni delovi 21 Okt 2010, 08:11

Evo objašnjenja koje je dao prost čovek.
U Šapcu, Rumi, Subotici i u Nišu ima najviše auto otpada. Analogno tome i najviše autoplaceva (bez BG-a). Tražio je auto do 6.000€, obišao je ceo Šabac, celu Rumu, Bubanj potok, na kraju se vratio i uzeo potrošački kredit 3.000€, jer na placevima nema ni jedan čitav auto, ako mu nešto fali, pa ti odustaneš odma se vlasnici otpada medjusobno zivkaju i traže isti deo. Konkretno gledao je Golf 4 ili Stilo. Na 1.golfu videla se magla na gepeku, nije hteo da uzme, medjutim gazda otpada je rekao da sačeka stiže gepek za 20 min, original. Na drugom placu je ipak rešio da uzme noviju korsu, medjutim suvozačevo sedište je bilo isflekano, nakon odustajanja, gazda ga je molio da popije kafu dok stigne sedšte.
Drugo, uvoznici delova ne mogu da se izbore sa otpadima. ZAAŠTO? Dileri najviše zaradjuju u postprodaji, održavanje (redovni servisi), limarski radovi... Em što nemaju iste uslove prodaje kao punto, em što ne mogu da zarade ni na postprodaji (održavanju). Tražili su od države da im bar omogući da delove prodaju normalno.
Treće, koliko su ti polovni delovi pouzdani? ili još gore (NE)BEZBEDNI?

Autor Dejan L 21 Okt 2010, 08:41

@Dejan L

Hm... po meni na trzistu treba da se nalaze ultra jeftini polovni delovi... ko ima vremena da se sa tim zajebava neka samo izvoli, uvek ce biti second hand delova...

Autor joca 21 Okt 2010, 09:24

A gde je to u EU zabranjeno da se drzi autootpad i da se na njemu prodaju polovni delovi? Ajd neka godposin koji je ovo izmislio pokaze prstom na neku drzavu u EU.

Autor rebro 21 Okt 2010, 09:59

Ne samo kljuc u bravu,nego i vlasnike pod kljuc. Po mom iskustvu sa otpadima, vlasnici su uglavnom u vezi sa kriminalcima, ili posluju na ivici legalnosti, dok zaposleni na otpadima rade sto im se kaze tj. i sami ucestvuju u kriminalnim delatnostima.

Autor lok 21 Okt 2010, 10:10

Treba da dozvole bar otpade za Zastavine automobile, jer za njih uskoro neće biti delova. Dinkić, Tadić & Co. su naglim obustavljanjem proizvodnje starog Zastavinog programa, u potpunosti uništili proizvodnju delova, u svim fabrikama koje su bili Zastavini kooperanti (pre svega mislim na DMB i 21. Oktobar, koji je pravio branike, farove, migavce, zadnje svetlosne grupe, hladnjake, volane, polužne prekidače za migavce, brisače i duga svetla, rukohvate, kvake, obloge ručice menjača, brojne elemente komandne table i druge plastične delove).
U skorije vreme ljudi za Yuga & Co. sigurno neće moći da kupe na pr.: sve limarijske delove, delove za menjač (sve osim ležajeva), kompletnu unutrašnjost (komandnu tablu, tapacirunge, sedišta...), poluvratila, zadnje poprečne vođice, rukavce prednjih točkova, brojne plastične delove, rezervoar... sve ovo i još mnogo toga je proizvodila sama Zastava. Poseban problem će biti "in" modeli (naročito Florida in). Već sada ne može da se nađe dosta stvari, a i ono što može, cena je skočila.
Na pr. zbog toga što Zastava više ne proizvodi diskove, njihova cena je sa oko 1500 din. za par, skočila na oko 1500 din. po komadu!...

Autor Predrag 21 Okt 2010, 11:08

Kad su mom komšji "digli" passata, sve što je policija našla posle jedno 3 meseca, bila je samo "pločica" passata na jednom otpadu u Šapcu.
A tako završavaju i mnoga vozila drugih robnih marki.

Autor Moron 21 Okt 2010, 13:45

@rebro: Ne bih da ti 'solim pamet'...ali,zaista...da li si ikada video neki tkz. 'auto otpad' na zapadu ? Apsolutno treba zatvoriti SVE klasicne auto otpade u Srbiji...ko moze radice po propisima,ko ne moze,trazi drugi posao...prosto i jednostavno..isto tako treba zabraniti sve one krseve sto se voze ulicama,stare Lade,Jugice,Zaporosce...ako nemas para za iole dobar i siguran auto, vozi se taxijem,drugim recima,tehnicki pregled mora da bude RIGOROZAN...ako u Nemackoj na putu vidis Peugeot 404 iz '72 godine onda znaj da je ispravan 100%!

Autor SaleKostolac 21 Okt 2010, 14:28

@SaleKostolac, ja cu tebi da solim pamet jer termin "ZAPAD" koriste u najmanju ruku nepismeni ljudi.
Sta ti znaci "zapad"? USA, Francuska, UK, Austrija? Nemacka je vec na istoku cisto da znas, Svedska na severu i tako redom.

Evo primera radi, ja sam u Ceskoj i autootpada imas gde hoces.

Tako da izjava "tako je u EU" je nista manje nego IZMISLJOTINA!

A ti ako ne verujes izvoli proveri na Internetu. Kucaj "autovrakoviste" u Google pa se nagledaj.

Ako ima u Ceskoj znaci nije zabranjeno. Tacka.com

Autor rebro 21 Okt 2010, 15:40

Nema potrebe da budes tako ostrascen...govorim o Nemackoj,Austriji,Italiji...iskustveno...posebno o Nemackoj,tamo sam jako cesto..I EU je podeljena na I i II ligu...slozices se da je Ceska,za sada,II liga,i da su tamo mozda pravila igre nesto labavija,ali,generalno govoreci,haos koji je u Srbiji,je gotovo nemoguce videti na Zapadu,kako god ga ti video...niko nije rekao da tamo ne postoje auto-otpadi,govorimo o zakonskom uredjenju te problematike...i da,ja sam sve,samo nisam nepoismen...

Autor SaleKostolac 21 Okt 2010, 15:49

Greske u kucanju na tastaturi se ne racunaju :-)...

Autor SaleKostolac 21 Okt 2010, 15:57

Uh, drakonski, nema sta.
Mada do sada nije bilo nikakve kontrole auto-otpada, Slazem se sa onim sto su rekli mile i moron, mnogo je ukradenih vozila zavrsavalo na tim otpadima, tako da ce barem po tom pitanju biti malo bolja situacija. Slazem se za ove kanistere za skladistenje raznoraznih vrlo toksicnih tekucina iz automobila, ali zar je neophodan separator metala, masina za drobljenje istog i sta jos vec treba za metalne sklopovo?
Mislim da je sasvim dobro resenje da se ti delovi prodaju kupcima sekundarnih sirovina, gde ce ih oni dalje utopiti u pogone gde se takav materijal... Hm, vraca ponovo u zivot recimo.
Tako da ako ce ovo otezati rad kriminalnim strukturama koje se usrecuju kraduci i rasklapajuci tudja mukom zaradjena vozila - pa neka bude tako!

Autor Damko 21 Okt 2010, 18:52

nema nista od novoga zakona,ovo je srbija.

Autor nesho 21 Okt 2010, 20:14

Ja nisam kriminalac ,ali bi reklamirao otpade na mom sajtu www.polovni-delovi.rs,pa sad sam malo razočaran,imam ih 30 na sajtu.pozzz

Autor Autootpadi Srbije 21 Okt 2010, 21:27

Izvinjavam se gospodo otpadaši! Vi ste u više pogleda kriminalci.
Prvo uvozite vozila, bez carinjenja.
Drugo kršite masu ekoloških propisa u svakom slučaju.
Treće, obično ste na divlje stacionirani pored državnih puteva, nasipanjem putnih kanala, pravite divlje priključke i crne tačke na putevima i opštenarodno ruglo.
Četvrto, redom se po vašim "prodavnicama" nalaze delovi sa kradenih kola.
Peto, plaćate simboličan porez državi u poređenju sa stvarnim prometom.
Peto, ne može veliki otpadi i prodaja polovnih automobila da funkcioniše bez podrške kriminalnih krugova i potkupljenih inspektora MUP-a.

Autor Mange 21 Okt 2010, 22:33

@Mange
Ubi te brojanje, imas dva puta 'peto'...
Za sve ostalo, svaka Ti cast, 'ubo' si kako jeste!

Autor Moron 21 Okt 2010, 23:20

Moron
Pozzz...
Nešto mi teško ide preko pet.
Važno je da me narod razume :))

Autor Mange 21 Okt 2010, 23:27

da bi bogate kompanije bile jos bogatije ti Srbine bez posla i plate skapaj od gladi!!!! ma znas kad ce te zatvoriti otpade na sveto nikada!!!!! dzoov bager ce da radi ponovo vidim ja!!!!

Autor srbenda 22 Okt 2010, 22:12

Gledano iz ugla zanatlije...

Novi, a kvalitetni delovi za nas standard su bez dalje diskusije preskupi. Jeftini su losi, ne dolaze u obzir. Dakle, potreba za polovnim originalnim delovima je OGROMNA, i nema tog zakona koji co to istrebiti. Sta ce sa ovim da postignu. Pa postici ce to da ce posao moci da rade samo oni koji su u talu sa nekim mocnicima, pa ih niko nece dirati. Opet teraju ovaj muceni narod na nezakonite radnje, ne znam samo dokle vise!

A vi sto pljujete po otpadima, sta vas boli lakat kako oni rade, dokle god je na obostranu korist! Poslovicna srpska pakost je u pitanju samo, nista drugo. Svi pljujete po njima, a kad zatrebaju delovi, i kad vam spomenu novi deo kosa na glavi vam se dize, daj trci juri neki polovan deo, samo da sto manje kosta... Bas ste mi vi neke mustre, moral prosto izbija iz vas, na sve rupe!

Mene na kraju zabole bas, kad mi dodje razbijen auto, ja opet sastavim spisak delova i kazem originalni, a vlasnik neka nabavlja kako zna i ume, mozes i nove da kupis nije problem... Ako neces onda odes kod nekog malterdzije da ti udari spanski zid, da vise nikad nijedan luft ne uklopis na autu. Nema veze, vazno da su moralne norme zadovoljene!

Pozdrav!

Autor Djordje 24 Okt 2010, 00:48