
Volkswagen Grupa je znatno povećala svoju profitabilnost u prvih devet meseci 2010. godine i dodatno je učvrstila svoju jaku poziciju na međunarodnom automobilskom tržištu.
Broj isporučenih vozila je
porastao za 12,9% na 5,4 miliona, što predstavlja novi rekord broja isporučenih
vozila za VW Grupu. Globalno tržišno učešće je poraslo na 11,6%. Prihod od
prodaje je porastao za 19,9% na 92,5 milijardi u pomenutom periodu, dok je
operativni profit premašio isti period prošle godine za 3,3 milijarde, sa
iznosom od 4,8 milijardi.
"Nastavili smo naš krajnje uspešan poslovni razvoj u prva tri kvartala i
stoga smo dobro pozicionirani kako bismo dostigli ciljeve postavljene u okviru
strategije 2018", rekao je prof. dr Martin Winterkorn, predsednik Upravnog
odbora Volkswagen AG.
Kineska zajednička ulaganja čine glavni doprinos uspehu
Kineska zajednička ulaganja sa operativnim profitom od 1,3 milijarde, znatno su
prevazišla prošlogodišnju cifru od 0,5 milijardi.
Unapređenje u neto likvidnosti učvršćuje strategiju 2018.
Najveći evropski proizvođač automobila je zabeležio dodatni napredak u pogledu
finansija u periodu od januara do septembra, povećavajući neto likvidnost u
automobilskom sektoru na 19,6 milijardi Eur. Ovo omogućava Volkswagen Grupi da
sistematično ide napred ka implementaciji strategije 2018. Proizvodnja
ekoloških modela i investicija u nove tehnologije i lokacije ovde takođe igra
veliku ulogu. Kompanija održava svoju striktnu disciplinu investiranja, sa
odnosom investiranja u imovinu, fabrike i opremu prema prihodu od prodaje od
4,0%.
Brendovi i oblast poslovanja
Skoro svi brendovi VW Grupe su prodali više vozila u prvih 9 meseci 2010.
godine u odnosu na isti period prošle godine. Sa 2,8 miliona vozila, Volkswagen
Putnička vozila su podigla prodaju vozila za 11,8%. Njihov operativni profit je
poboljšan na 1,6 milijardi Eur. Ovaj porast je postignut najviše zahvaljujući
prodaji modela Polo, Nova Buba, Tiguan, Touareg, Jetta i Passat.
Audi brend je prodao 968.000 vozila u pomenutom periodu, što čini porast od
13,6%. Pored povećanja prodaje, kontinuirani proces unapređenja i sistematska
optimizacija troškova su skoro udvostručili operativni profit na 2,3 milijarde.
Potražnja za Audi A4 limuzinom, Audi Q5 i Audi Q7 modelima je bila posebno
ohrabrujuća. Prodaja vozila brenda SEAT je profitirala od oporavka španskog
tržišta putničkih vozila, povećavajući se za 10,6% na 260.000 vozila.
Volkswagen Privredna vozila su prodali 248.000 vozila u pomenutom periodu i
ostvarili operativni profit od 142 miliona Eur.
Vinterkorn "Imamo na umu prvu poziciju u automobilskoj industriji"
Ukupna prodaja za globalna automobilska tržišta u 2010. godini će biti iznad
one u prethodoj godini, prvenstveno zahvaljujući velikom porastu na kineskom
tržištu. VW Grupa će nastaviti sa predstavljanjem novih modela u 4. kvartalu
2010. godine, strateški povećavajući svoju gamu modela. "VW Grupa
nastavlja da se kreće ka cilju dostizanja prve pozicije u automobilskoj
industriji. Osnov za naš uspeh je naše prisustvo u svim glavnim svetskim regijama,
naše fokusiranje na nove proizvode i naš cilj da budemo tehnološki lider u svim
važnim oblastima. Ovo će nam omogućiti da sistematično proširujemo jaku
poziciju naše multibrend grupe na međunarodnim tržištima", rekao je
Vinterkorn.
Uspešan poslovni rast VW Grupe u prvih devet meseci 2010. godine se neće
nastaviti tim intenzitetom i u četvrtom kvartalu. "Mi ipak verujemo da će
prihod od prodaje i operativni profit u ovoj godini nastaviti da se odvija
pozitivno", rekao je Pötsch.