
U novobeogradskom hotelu Holiday Inn od 17. do 19. novembra održava se sedma Međunarodna konferencija i izložba o tečnom naftnom gasu (TNG) u državama CEFTA, koja okuplja veliki broj renomiranih učesnika iz Srbije, okolnih država i Evropske unije.
Na ovogodišnjoj konferenciji, koja se drugi put zaredom održava u Beogradu, na
okruglom stolu i u nekoliko „radionica“ obrađuju se zanimljive teme: izmene
legislative koja će pospešiti još masovnije korišćenje tečnog naftnog gasa;
autogas i izazovi tržišta; nove perspektive za TNG u Evropskoj uniji;
energetski potencijali država članica CEFTA sa posebnim osvrtom na Srbiju;
trgovina, kvalitet, skladištenje i logistika TNG; novi izazovi, ideje i
projekti u logistici za TNG itd.
Među učesnicima iz Srbije su predstavnici Ministarstva unutrašnjih poslova,
nacionalne TNG asocijacije, Mašinskog fakulteta iz Beograda, Ministarstva
ekonomije i regionalnog razvoja, Auto moto saveza, preduzeća koja se bave
trgovinom, skladištenjem, i transportom TNG-a. Sa iskustvima i novinama u ovoj
oblasti učesnike će upoznati i brojni gosti iz inostranstva: predsednik
evropske TNG asocijacije (AEGPL), direktori velikih kompanija koje se bave
distribucijom energenata, čelnici nekoliko jadranskih luka itd.
Tridesetak renomiranih proizvođača opreme za korišćenje, transport i
distribuciju TNG-a iz Evrope, SAD i Australije predstavljaju svoja nanjnovija
dostignuća u ovoj oblasti.
Organizatori ovogodišnje konferencije i izložbe (Regionalna LPG CEFTA
asocijacija i B2B Nework Connection Ltd, London) navode da je, s godišnjom
potrošnjom od oko 40 kg tečnog naftnog gasa po stanovniku, Srbija u gornjoj
polovini evropskih država. Zbog male sopstvene proizvodnje, Srbija je veliki
uvoznik TNG-a, pre svega iz Ukrajine, Bugarske i Hrvatske.
Najveći deo TNG kod nas se troši kao autogas, dok u segmentu gasa u bocama,
zbog relativno nerazrađene distribucije, još uvek postoji veliki potencijal.
Prodaja gasa iz malih rezervoara (s kojom u nekim državama Evrope imaju
izvanredna iskustva) gotovo je neznatna, pre svega zbog zastarele regulative,
koja sprečava veću ekspanziju u tom tržišnom segmentu.
Potencijalna ekspanzija ostalih segmenata potrošnje TNG u Srbiji zavisi od
brzine kojom će se menjati zakonska regulativa koja je u nepromenjenom obliku
na snazi još od 70-tih godina prošlog veka i predstavlja veliku barijeru
uspešnom razvoju tržišta. A baš upotrebom TNG-a bi se bitno bi se smanjile
emisije gasova koji proizvode efekat „staklene bašte“, pre svega u segmentu
grejanja.
Regionalna LPG CEFTA
asocijacija
Da li ste provalili kako je TNG poskupeo u poslednjih mesec dana? O cemu se radi?
@joca
tng se "obogaćuje", menja se odnos propan-butan, priprema za zimu i hladne dane...
Ja taman ugradio uredjaj za TNG, kad cena ode gore! Bojim se da nije samo "obogacivanje" u hemijskom smislu, nego se nekome moze, jer ima monopol, a ima i dovoljno onih koji su ugradili TNG, pa moze da se uceni trziste i digne cena. Ko ce da se buni, neka slobodno ponovo predje na benzin, tj. na 120 dindzi po litru! Ipak se nadam da je u pitanju samo hemija!
@miki
Prvi put cujem za ovakvo objasnjenje? I sta to onda znaci da je skuplji? Ako to proporcionalno smanjuje potrosnju onda je cool, nadam se da će se setiti da na proleće smanje cene. :D Ne secam se nesto tog obogacivanja prosle godine!?
@ joca
Ako 1. put čuješ za odnos propan-butan i da se zimi, da ti pojasnim, promenom tog odnosa razmera gasova čini se da se brže postigne radna temperatura, a i da bi lakše palio motor na hladnoći
@Dejan L
Kakvo si to dao objašnjenje?
Šta kažeš, da se postigne btže radna temperatura. Svašta lupetaš.