
Preuzeto sa : Novosti.rs
Posle mesec dana pauze, ponovo krenule proizvodne trake u kompaniji ”Fijat automobili Srbija”. “Manjeti Mareli” krajem meseca doprema opremu
Nakon uređenja proizvodnih hala u Kompaniji “Fijat automobili Srbija” u ponedeljak je, nakon mesec dana pauze, ponovo pokrenula serijsku proizvodnju automobila “punto”. Mesečno će se proizvoditi i do 2.200 automobila, što se nije dogodilo od juna, kada je ostvaren rekord.
Sa proizvodnih linija će, kako saznaju “Novosti”, do 22. decebra, dnevno silaziti 120 vozila, što je maksimalna proizvodnja na postojećoj proizvodnoj traci. Tim tempom će se nastaviti i nakon zimskog kolektivnog godišnjeg odmora - sve do aprila, bez obzira na zahteve tržišta. Cilj je da se stvore veće zalihe “puntića”, kako bi građani Srbije i osam država CEFTA i Magreba, svoj model mogli da kupe i kad se obustavi proizvodnja zbog instaliranja nove opreme. Nova oprema će se ugrađivati sve do kraja godine, kada kreće serijska proizvodnja novog modela.
Prvobitnim planom je bilo predviđeno da se proizvodnja “punta” obustavi aprila naredne godine, jer je nakon obustave subvencionisane prodaje po modelu “staro za novo” opalo interesovanje za ovaj model na domaćem tržištu, a izvoz se nije uvećavao. Prema rečima Đovanija de Filipisa, glavnog menadžera torinsko-srpske kompanije, instaliranje krupne opreme, koja će se dopremati iz više zemalja EU i Japana, počeće na proleće sledeće godine. Paralelno sa tim procesom, krenuće i izgradnja pogona “Fijatovih” kooperanata iz Italije, kako bi sve bilo spremno za početak proizvodnje novih modela početkom 2012. godine.
Postrojenja i Lepenica
Ova kompanija će uskoro krenuti i sa čišćenjem korita reke Lepenice - celim
tokom kroz grad, a potpuno će renovirati i postrojenja za prečišćavanje
otpadnih voda. U krugu fabrike postoji 11 takvih postrojenja, ali nijedno od
njih ne radi već skoro dve decenije. Zbog toga u Lepenici skoro i da nema
biljnog i životinjskog sveta. FAS će za ovaj projekat i izgradnju šetališta
pored korita reke izdvojiti više miliona evra.
Autor : M. Đošović
Ne mora da bude jeftiniji, ali neka mu ugrade zadnje naslone za glavu i abs u standardnoj opremi
Ništa više, a mogli bi na kraju krajeva da ofarbaj i branike i nakače ratkapne koje koštaju celih 1.000 din na svakom ćošku, umesto što poklanjaju delta bike od 7.500 din
Pa opalo je interesovanje jer su ljudi skontali da je skuplji nego kad je bio aktuelan model i pravio se u Italiji. Ovako (nikako) opremljen auto proizveden u Srbiji ne moze da kosta vise od 4-5.000€! Ali pametni italijani duplirali cenu da iscede tih par miliona sto moraju da uloze (da ne bi Srbija placala SVE).
Kada bi se ovakav auto sa ovakvom cenom pojavio u Italiji (gde je standard cak 3-4 puta veci) tesko da bi uspeli nekoga da prevare da ga kupe, cak ni na foru nacionalizma...