
Konceptualni automobil Opel Flekstrim GT/E je dobio značajno priznanje od strane međunarodnog žirija za svoj izvanredni dizajn i osvojio je prestižnu nagradu “red dot” na ceremoniji koja je održana u Singapuru.
Sa preko 12,000 prijava iz 60 zemalja, nagrada “red dot” se rangira među
najvećim I najpriznatijim nagradama za dizajn u svetu. Nagrada “red dot” u
Singapuru je bila dodeljena za najbolji dizajn konceptualnog vozila. Pobednici
u ovoj kategoriji predstavljaju uzore za budućnost dizajna i služe kao primer
automobila koji tek treba da se pojave. Ova nagrada se dodeljuje konceptualnim
automobilima od strane međunarodnog žirija koji se sastoji od eskperata u
dizajnu i dodeljuje se prema sledećim karakteristikama: inovacija,
funkcionalnost i kvalitet.
Šest drugih Opelovih modela – nova Astra, Insignia, Flekstrim koncept iz 2007.
godine, Opel GT, Astra GTC i Astra G iz 1998. godie – je već doživelo objave u
godišnjaku “red dot” dizajnerskog takmičenja. Za više informacije o “red dot”
organizaciji posetite www.red-dot.org
“Veliki broj kvalitetnih prijava je omogućio da ovo takmičenje predstavlja
veliki izazov i prema toma, osvajanje nagrade “red dot” je izvanredan uspeh”,
rekao je Ken Ku (Ken Koo), predsednik “red dot” nagrade za dizajn za region
Azije. “Čestitamo Opelu.”
Koncept Opel Flekstrima GT/E je je osmišljen u Evropskom centru za dizajn u
Riselhajmu a doživeo je premijeru u martu 2010 godine na 80-om međunarodnom
moto šou u Ženevi u Švajcarskoj. Flekstrim GT/E u potpunosti dočarava pojam
novog dizajnerskog jezika ovog brenda, “skupturalna umetnost doživljava fuziju
sa nemačkom preciznošću“. Ovaj dizajnerski jezik je prvi put uveden 2008 godine
sa Insigniom i proširio se unutar tog kalupa optimizovanog za aerodinamičku
efikasnost.

Ovaj konceptualni automobil je dizajniran sa velikom preciznošču i naročito se
vodila pažnja na aerodinamiku i očuvanje optimalne težine. Mali prednji deo
automobila, niska visina krova (1308 mm) i ravno, uramljeno podvožje omogućava
da vazduh klizi preko i oko automobila sa najmanjom smetnjom. Flekstrim GT/E
takođe istražuje mogućnosti za aktivnu promenu oblika. Na brzinama većim od 50
km/h, vertikalna panel ploča se izdužava uz karoseriju od izvoda za vazduh iza
svakog zadnjeg luka točka. Ovi 350-mm dugi spojleri sa strane upravljaju
protokom vazduha oko zadnjih uglova automobila, još više umanjujući
turbulenciju. Smanjenje u težini vozila je omogućeno korišćenjem laganih, karbonskih
spoljnih ploča, ostakljenim polikarbonskim prozorima i aluminijumskim
strukturalnim komponentama. U poređenju sa konvencionalnim materijalima, oni
pružaju 40 procenata smanjenja u težini, što dodatno omogućava manju potrošnju
energije i povećani domet u vožnji.
Efikasni koncept ovog automobila uključuje i inovativni sistem za vožnju koji
je već razvijen u Opel Amperi. Flekstrim GT/E je pokazao mnogostranost ove
tehnologije implementirajući taj koncept na veće i osrednje vozilo. I pored
njegove veličine i maksimalne brzine od više od 200 km na sat, za Flekstrim je
predviđeno da pruži slične performanse kao i Ampera: domet u vožnji od 40 do
80km koji je omogućen energijom koja se doprema iz baterije, i zahvaljujući
njegovoj opciji za produženje dometa čak i više od 500 km.
“Primiti nagradu od tako prestižne organizacije u potpunosti potvrđuje da je
Opel još jednom u nizu na pravom putu pružajući smeo i dinamičan stil,
prilagodljivost i umetničku inovaciju,” rekao je Mark Adams, podpredsednik
odeljenja za dizajn pri Opelu/Voksholu.