home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Konceptualni automobil Opel Flekstrim GT/E je dobio značajno priznanje od strane međunarodnog žirija za svoj izvanredni dizajn i osvojio je prestižnu nagradu “red dot” na ceremoniji koja je održana u Singapuru.

Sa preko 12,000 prijava iz 60 zemalja, nagrada “red dot” se rangira među najvećim I najpriznatijim nagradama za dizajn u svetu. Nagrada “red dot” u Singapuru je bila dodeljena za najbolji dizajn konceptualnog vozila. Pobednici u ovoj kategoriji predstavljaju uzore za budućnost dizajna i služe kao primer automobila koji tek treba da se pojave. Ova nagrada se dodeljuje konceptualnim automobilima od strane međunarodnog žirija koji se sastoji od eskperata u dizajnu i dodeljuje se prema sledećim karakteristikama: inovacija, funkcionalnost i kvalitet. 

Šest drugih Opelovih modela – nova Astra, Insignia, Flekstrim koncept iz 2007. godine, Opel GT, Astra GTC i Astra G iz 1998. godie – je već doživelo objave u godišnjaku “red dot” dizajnerskog takmičenja. Za više informacije o “red dot” organizaciji posetite www.red-dot.org

“Veliki broj kvalitetnih prijava je omogućio da ovo takmičenje predstavlja veliki izazov i prema toma, osvajanje nagrade “red dot” je izvanredan uspeh”, rekao je Ken Ku (Ken Koo), predsednik “red dot” nagrade za dizajn za region Azije. “Čestitamo Opelu.”

Koncept Opel Flekstrima GT/E je je osmišljen u Evropskom centru za dizajn u Riselhajmu a doživeo je premijeru u martu 2010 godine na 80-om međunarodnom moto šou u Ženevi u Švajcarskoj. Flekstrim GT/E u potpunosti dočarava pojam novog dizajnerskog jezika ovog brenda, “skupturalna umetnost doživljava fuziju sa nemačkom preciznošću“. Ovaj dizajnerski jezik je prvi put uveden 2008 godine sa Insigniom i proširio se unutar tog kalupa optimizovanog za aerodinamičku efikasnost.

Ovaj konceptualni automobil je dizajniran sa velikom preciznošču i naročito se vodila pažnja na aerodinamiku i očuvanje optimalne težine. Mali prednji deo automobila, niska visina krova (1308 mm) i ravno, uramljeno podvožje omogućava da vazduh klizi preko i oko automobila sa najmanjom smetnjom. Flekstrim GT/E takođe istražuje mogućnosti za aktivnu promenu oblika. Na brzinama većim od 50 km/h, vertikalna panel ploča se izdužava uz karoseriju od izvoda za vazduh iza svakog zadnjeg luka točka. Ovi 350-mm dugi spojleri sa strane upravljaju protokom vazduha oko zadnjih uglova automobila, još više umanjujući turbulenciju. Smanjenje u težini vozila je omogućeno korišćenjem laganih, karbonskih spoljnih ploča, ostakljenim polikarbonskim prozorima i aluminijumskim strukturalnim komponentama. U poređenju sa konvencionalnim materijalima, oni pružaju 40 procenata smanjenja u težini, što dodatno omogućava manju potrošnju energije i povećani domet u vožnji. 

Efikasni koncept ovog automobila uključuje i inovativni sistem za vožnju koji je već razvijen u Opel Amperi. Flekstrim GT/E je pokazao mnogostranost ove tehnologije implementirajući taj koncept na veće i osrednje vozilo. I pored njegove veličine i maksimalne brzine od više od 200 km na sat, za Flekstrim je predviđeno da pruži slične performanse kao i Ampera: domet u vožnji od 40 do 80km koji je omogućen energijom koja se doprema iz baterije, i zahvaljujući njegovoj opciji za produženje dometa čak i više od 500 km.

“Primiti nagradu od tako prestižne organizacije u potpunosti potvrđuje da je Opel još jednom u nizu na pravom putu pružajući smeo i dinamičan stil, prilagodljivost i umetničku inovaciju,” rekao je Mark Adams, podpredsednik odeljenja za dizajn pri Opelu/Voksholu.

PR Opel



čitanja : 1023



Komentari

Mislim da je ovaj model najavljivan kao naslednik Kadeta,da je originalan nema dileme,ali kolko je dopadljiv prednji deo procenite sami,znam da je zadnji deo fenomenalan.

Autor UROS 88 26 Nov 2010, 14:53

E ovo po meni extra izgleda, samo napred opel...

Autor Milanpop 26 Nov 2010, 17:12