
Britanski Jaguar (u vlasništvu indijskog Tata Motorsa) je najavio da će na Salonu automobila u Ženevi (od 3. do 13. marta) svečano obeležiti 50-godišnjicu njihovog kultog modela E-Type.
Jaguar je najavio da će sa obeležavanjem ovog jubileja nastaviti i tokom godine, između ostalog i na događajima Goodwood’s Revival and Festival of Speed, Pebble Beach Concours d’Elegance i Nurburgring Old Timer Grand Prix.
Fabrika je takođe objavila i nekoliko novih
fotografija Jaguara E-Type Carmen Red Series 1 3.8 Fixed Head Coupe koji se
proizvodio između 1961. i 1964. godine.

E-Type je inače zvanično predstavljen u Ženevi 15. marta 1961. godine
(izazvavši izuzetnu pažnju svojim dizajnom i maksimalnom brzinom od 240 km/h),
a u proizvodnji je ostao punih 14 godina (za to vreme je ukupno proizvedeno više
od 70.000 primeraka).
Među vlasnicima ovog izuzetnog automobila su bili i George
Best, Brigitte Bardot, Tony Curtis i Steve McQueen, dok je Enzo Ferrari priznao
da je E-Type "najlepši automobil na svetu."
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Jedan od najlepših automobila ikada, fenomenalan je. Ima jedan u Beogradu, video sam ga par puta...
Jedan od "onih" koji su obelezili istoriju automobila...
Nazalost, sada je Tata mata...
Mada se moglo predvideti da Jaguar nece biti kao nekad(npr X type ili tzv. XMondeo)...
Prelep ali kao kabriolet.Ako je Enzo priznao onda... :D
Imam ovakav autić, menja boju, kad je hladno on je braon, a kad se polije vrelom vodom, onda je crven!
Kod mene u prvih 5 najlepsih automobila ikada!!Prelep,fantasticno izgleda!!
@carobnjak
Kako ces sad,vidis sta je Enco Ferari rekao :D
Ovo je prelep automobil koji je obeležio jedno vremensko rezdoblje automobilske industrije.
@Auto
Konačno ste poslušali savete i objavili nekog klasika.
Samo nemora uvek da bude neki povod. Možete objaviti i nekog klasika bez ikakvog povoda.
@Auto
Mogli ste da objavite ješ neku informaciju o ovom divnom automobilu.
Npr. informacije o performansama najjače verzije koja je imala:
-V12 motor od 5300ccm
-275 KS
-odličan obrtni momenat od 412Nm pri 3600o/min
-od 0 do 100km/h za 6.5s
-max. brzina 235km/h (a ne 240km/h)
Oh izvinjavam se.
Moja greška.
Ipak je postojala verzija koja je razvijala čitavih 240km/h
-3.8l motor
-268KS
-7.2s do 100km/h
-max. brzina 240km/h
-353Nm pri 4000 o/min
@cvele,
Ako se secas onih epizoda na Discovery-ju "Top 10 cars" ili tako nesto...
Bio je vrlo povoljan u odnosu na konkurenciju,ali je imao problem sa elektrikom.Tako da se posle hvalospeva o izgledu i motoru secam i reci:"Preporuka je da zivite blizu elktricara posto mozda nece upaliti svako jutro." :D
Svakako neverovatan automobil!
@Uros Cuore Sportivo
Ako mislimo na isto onda su među tih 10 bili i:
-Enzo
-Mercedes SL300
-McLaren F1
-Aston DB5
-Lamborghini (ćini mi se da je bio Diablo)
-Corvette C3
i još neki...
@cvele,
manje vise je taj spisak.Doduse ne tim redosledom. A mislim da nije bio C3 nego Corvette C2,onaj sa vertikalno podeljenim zadnjim staklom i Lamborghini Countach mesto Diabla.
Kada bi autoblog.rs napravio nesto priblizno toj prici bilo bi fenomenalno. U sustini to sve ima na vikipediji za svaki model ali je malo preopsirno...