
Nissan je saopštio da je njihov električni model Leaf (evropski automobil godine za 2011.) do sada prodat u 27.000 primeraka.
Isporuke u Japanu su počele u decembru prošle godine, dok će u Evropi isporuke startovati prvo u Portugalu, Irskoj, Velikoj Britaniji i Holandiji
Sem u Oppami u Japanu, Leaf će se proizvoditi i u SAD-u (fabrika Smyrna u Tenesiju, od kraja 2012.) i u Sunderlandu u Velikoj Britaniji (od 2013. godine).
Leaf ima elektromotor sa 80 KW/109KS i 280 Nm i litijum-jonske baterije, autonomija sa jednim punjenjem iznosi nešto više od 160 kilometara.
Ivan Mitić –
Autoblog.rs
Mene interesuje sledeće:
Pored svih koreanaca, japanaca, kineza, evropljana, na tržištu SAD-a, šta čeka američku autoindustriju?
Čitam ovih dana VW otvara pogone u SAD, Nissan otvara pogone u SAD, Hyundai otvara takođe...
Možda im natalitet rapidno raste ili možda imigranti vole svoja nacionalna vozila...
5 novih fabrika što ja znam, 1.000.000 novih vozila na tlu SAD-a...
Kotite se - množite se
znas sta ceka ameriku auto industriju: ford je bio #1 proizvodjac vozila u americi u 2010 godine, chevrolet drugi. najveci rast prodaje su imale 3 gm kompanije (buick, cadillac i gmc). ford, i pored gasenja mercurya, je zabelezio rast prodaje od 19.4%. gm je imao rast prodaje od 21.5%, a chrysler od 16.5%. znaci cak i smesan chrysler je imao veci rast prodaje nego recimo honda i posebno toyota (toyota je ujedno bila jedina kompanija sa padom prodaje u 2010 godini). kineza u americi nema, evropljana ima veoma malo i ne igraju veliku ulogu sa autima koji bi se trebali prodavati u velikim serijama (volkswagen, volvo, saab), znaci jedino dominiraju u premium klasi (mercedes, bmw, audi). od japanaca nema brige, njihovo vreme je proslo. kao sto rekoh, toyota je bila jedina kompanija koja je imala pad prodaje, a honda i nissan su toliko dosadni da nisu vredni paznje. ako ih ne ubiju ameri onda ce ih ubiti korejanci, koji su jedini koji su bas napredovali i predstavljaju opasnost (izdvojicu jos i subaru)
@Dejan L,
hajde mi molim te objasni gde i kako gresim.
brojevi sve govore kome kako ide
@ mile repetitor
Ako se sve to bazira na opozivu toyotinih vozila, šta bi bilo da do toga nije došlo. GM-FORD zatvoriše nekoliko fabrika.
Drugo koreanci počinju da budu omiljeni brend u SAD, bar po onim tzv. istraživanjima.
Hyundai-Kia će razbiti američko tržište, toyota je odavno ustoličila svoju poziciju, a VW i još neki otvaraju fabrike u SAD-u.
Pa čak i Fiat nudi svoje modele od ove godine, 500, 8C, a biće ih još.
A Merc i Bmw sve više prodaju premijum vozila.
Ponuda je raznovrsna
Dejan L
dečko, ja se sa Miletom ne bih prepirao o situaciji u Americi.
@ Ex-Italo fan
Ja cenim Miletovo poznavanje američkih automobila, čoveku svaka čast, takodje sigurno da bolje poznaje situaciju tamo, nego ostali blogeri.
Mene zanima da li će i naredne godine, kada se otvori toliko novih fabrika što evropskih, što japanskih, što koreanskih itd..., stanje biti ovakvo. I da li bi bilo ovakvo da toyota nije imala ovakav peh
@Dejan L,
kao prvo, ford i gm nebi zatvarali nikakve fabrike, ford je i ranije bio najprodavaniji brend u americi. od 1984 godine ford je svaku godinu bio najprodavaniji brend osim jedne kada je bio chevrolet (mislim da je bila 2008, ali nije bitno).
drugo, ford i gm su otvarali nove fabrike da povecaju prodaju ove godine, znaci da nije do toga doslo bili bi na istom nivou kao i ranije, znaci nebi nista zatvarali.
trece, toyota, honda i nissan gube pozicije iz nekoliko razloga. dosadni su, dugo vremena nista ne menjaju, a vise im ni kvalitet nije ono sto je bio (plus su drugi napredovali). ford radi novi dizajn svake 3 godine dok evo honda civic 6 godina bez ikakvih promena i to na "novom" 2012 modelu dizajnerske promene su minimalne. o corolli da ne govorim. ovo nije evropa gde jedan gotovo isti dizajn moze dugo vremena da prolazi, kao sto je rec recimo sa vw golfom.
korejanci su daleko od omiljenih brendova. napredovali su, ali su jos daleko od vrha. ford je prodao vise f-series pickupa u 2010 godini nego sto je hyundai prodao svih vozila zajedno. oni napreduju, ali su daleko od vrha.
volkswagen nije vredan paznje, otvara fabriku u americi, pa sta? vw je bila prva strana auto kompanija koja je imala fabriku u americi jos pocetkom 1980ih, nista novo o tome. vw nikad nece izbiti na vrh jer mu je kvalitet nula, na svim listama istrazivanja se nalaze pri samom dnu.
iz fiata mogu prezadovoljni ako prodaju 30,000-50,000 vozila godisnje. nista vredno paznje.
premium klasa, vec sam rekao da nemci su tu glavni + lexus najvise zato sto nemaju konkurenciju. nemcima je jedina konkurencija lexus, ali cadillac napreduje velikom brzinom i modeli kao sto su cts i srx osvajaju trziste. svi ostali (lincoln, acura, infiniti ...) su daleko ispod, to su auti koji ili su zasnovani na daleko jeftinijim autima (lincoln=ford) ili uvoze jeftinije aute sa drugih trzista i pokusavaju da prodaju u americi po premium cenama (acura=honda, infiniti=nissan).
izdvojicu sledece koji su vredni paznje, osim vec spomenutih hyundai-kia: subaru, napreduju velikom brzinom, audi takodje mada mislim da su oni napredovali koliko mogu i da nece mnogo napred otici, i naravno domaci gm, ford i chrysler.
stvari se polako vracaju na normalu. znas kako kazu, "sa vrha mozes ici u samo jednom pravcu, a to je prema dole". toyota je to brzo uocila, da je mnogo lakse stici na prvo mesto nego ostati na prvom mestu. gm i ford su je vec skinuli sa prvog mesta u americi, najbitnijem i najvecem trzistu toyote. a gm i volkswagen ce je uskoro skinuti i sa globalnog vrha
@ mile antena
Hvala, za dizajn toyote i honde si totalno u pravu, mislim da je toyoti globalno taj problem najveći. A i u Americi je nekako sve rapidno što se cyber dizajniranja tiče, non stop se teži nekom futurističkom dizajnu. Kao era terminatora, mnogo hroma i nikla, srebrno sive boje itd. A i da Honda pokušava da se umetne u premijum segment. O evoluciji njihovog sedan civic-a za 2011 godinu u reviji SAT plus na strani 22 u crnoj boji izgleda kao citroen Xsara iz 98.
A Leksus mi je ružan do bola. Kad vidim CT 200h , pripadne mi muka, to je kič i šund!!!
japanci se nikada nisu mogli pohvaliti nekim dizajnom ili nekom tehnologijom, ali ih je uvek vadilo to sto su bili daleko kvalitetniji od ostalih i zbog toga su se prodavali. sad kad im je kvalitet pao i kad je kvalitet drugih napredovao zaista vise nema razloga da se kupuju.
@Mile antena
Prebrzo donosite zaključke, koji su naravno pogrešni.
Američka politika je jako "prljava" i nefer, uostalom to ste mogli da vrlo dobro osetimo na svojoj koži 1999.godine.
Cela priča sa Toyotom je politički isfabrikovana. Amerika je jednostavno učinila sve što je mogla da sačuva Ford i GM, i lansiral je "laži" protiv Toyote.
Auto industrija donosi mnogo para, a nisu mogli da zabrane uvoz japanskih automobila jer je Japan članica STO, kao i Amerika.
Japan je 2009.god proizveo samo 6,2 miliona, dok je 2008.godine napravio 9,9 miliona vozila.
Tako veliki pad japanska industrija nije nikada imala, ali finasijska kriza 2009.godine je najveća kriza posle II svetskog rata.
Japan je mnogo manja država od Amerike, sa mnogo manjim tržištem, i japanska Vlada nije mnogo mogla da pomogne japanskim brendovima.
Pa ipak, japanska auto industrija se oporavlja, Nissan i Mazda su jači nego ikad, a Toyota će sasvim sigurno stati na noge u 2011.godini.
Ceo svet ide u jednom smeru, a američak industrija u sasvim drugom, jer i dalje kupuju u prodaju pick-upove koji troše 25,0 l na 100 km.
Onoga trenutka kada Amerika ne bude mogla da drži pod okupacijom pola bliskog istoga zbog nafte, američka auto industrija će izgubiti trku sa mnogo modernijom japanskom auto industrijom.
Razlika u kontroli kvaliteta u Japanu i Americi je ogromna.
Japanska auto industrija je uvela u serijsku proizvodnju motore sa 16 ventila početkom 80-ih, a BMW je okasnio skoro 10 godina.
Sećam se kada BMW-ovi inženjeri izjavljivali kako nema budućnosti u motorima sa 16 ventila, jer nisu znali da ih naprave.
Auto godine je Nissan Leaf, a ne neki američki automobil. Mislite o tome.
@Aleksandar TODOROVI,
imate potpuno pogresnu sliku o americkoj auto industriji, kao i vecina ljudi izvan amerike.
krenucu od prodaje: istina, pickupi se jos uvek prodaju u ogromnim ciframa, ali to nije nista novo. i kad su cene goriva dostizale rekordnih $5/galon najprodavanije vozilo je bilo pickup. i to se nece promeniti, bez obzira na cene goriva. jer najprodavanije vozilo u americi je ford f-series jos od davne 1976 godine. naftne krize su dolazile i prolazile, ali je f-series ostao broj 1 po prodaji, i to se nece ni sada promeniti.
drugo, japanske kompanije takodje proizvode pickupe. toyota tundra, nissan titan, honda ridgeline su sve full-size pickupi koji trose jos vise od domacih pickupa.
trece, samo zato sto ti pickupi trose mnogo ne znaci da i ostala vozila mnogo trose. najekonomicniji mid-size sedan (najpopularnija kompanija) je ford fusion. nije toyota, nije honda, nije nissan, nije vw, vec ford. ford je generalno lider po klasama kad je rec o potrosnji; ford jos uvek nema auto koji moze da se bori sa toyotom prius po potrosnji, ali zato pobedjuje sve ostale aute ne samo iz toyote vec iz auto industrije generalno.
dalje, japanci proizvode velik broj vozila u americi. recimo, toyotin najpopularniji model camry se pravi u kentucky i oni koriste iste kompanije za delove kao i gm i ford i chrysler. tako da drzava nema nikakve koristi da unisti toytu jer bi samo unistavali samog sebe, jer americki poslovi (ne japanski) zavise.
sledece, ford nikad nije bio u krizi, ford nije dobio ni centa od drzave vec je sam opstao.
sto se tice toga da kazete da su "nissan i mazda jaci nego ikada", recu sledece: nissan je nedavno usao u partnerstvo sa daimlerom sto ce biti smrt za njih. carlos ghost ih je spasio bankrotstva '99, videcemo hoce li isto biti ovaj put. a mazda, bez obzira na sve pohvale, nije imala rast prodaje vec duuuugo vremena (od sredine 1990ih cini mi se).
japanci vise nemaju sta da ponude. ameri su ih ubili u njihovoj sopstvenoj igri jer su danas jedan ford i chevrolet vise ekonomicni, mocniji, nude vise opreme, jednako kvalitetni a pri tom kostaju manje nego toyota ili honda.
i by the way, nissan leaf je auto godine u evropi. i chevrolet volt je auto godine u americi.
@Mile antena
http://online.wsj.com/mdc/public/page/2_3022-autosales.html
Na ovom linku postovani Mile mozete videti da je najprodavaniji automobil, dakle ne pick-up Toyota, a da je posle nje Honda Accord.
... a posle ide Civic
najveci rast prodaje ima Hyundai Elantra, sjajan automobil inače
U eri neta i informacija, možete da "mlatite praznu slamu koliko volite", cifre su tu, crno na belo. Japanski pick-upovi ne trosi vise od Fordovih, a videcu vas u Americi kada nafta poskupi 4 puta u narednih 10 godina. Američka privreda je sve nekonkurentnija, ne postoji teoretska šansa da održite standard koji imate.
Ford F - Series PU 54,888 13.9 528,349 27.7
Chevrolet Silverado PU 42,518 27.7 370,135 16.9
Toyota Camry / Solara 31,223 -10.7 327,804 -8.1
Honda Accord 29,457 12.6 282,530 -1.7
Honda Civic 28,263 26.6 260,218 0.2
Dodge Ram PU 23,241 93.4 199,652 12.6
Honda CR-V 23,125 23.8 203,714 6.5
Nissan Altima 23,016 23.5 229,263 12.6
Chevrolet Equinox 22,764 79.1 149,979 74.1
Ford Fusion 22,629 20.0 219,219 21.3
Toyota Corolla / Matrix 22,058 -35.5 266,082 -10.4
Ford Escape 18,691 -2.4 191,026 10.4
Toyota RAV4 17,486 4.4 170,877 14.6
GMC Sierra PU 16,795 38.3 129,794 16.1
Hyundai Sonata 15,964 52.3 196,623 63.8
Toyota Prius 15,639 32.8 140,928 0.9
Dodge Caravan 14,266 66.6 103,323 14.0
Hyundai Elantra 13,096 127.2 132,
@ Aleksandar T
@ mile antena
Izgleda da sam ipak bio u pravu sa svojim prvim komentarom
@Aleksandar TODOROVIĆ,
zao mi je sto vas moram razocarati, ali vidim ste ste i vi jedni od mnogih koji nisu upuceni u americku auto industriju. brojevi jednog meseca koje ste vi postavili govore samo jedan mali deo od onoga sta se zaista desava.
da objasnim par stvari.
1) prodaja jednog modela ne cini kompaniju. toyota camry jeste najprodavaniji automobil, jos od 1996, tu nema sta da se diskutuje i ja nikad nisam rekao da nije. stvar je u tome da jedan auto ne cini kompaniju i da su i gm i ford bolje prodavani od toyote. kratko i jasno.
evo vam brojevi za celu 2010 godinu (ne samo za 1 mesec).
http://www.autoblog.com/2011/01/04/by-the-numbers-2010-the-year-after-that-really-bad-year-editi/
1. gm 2,202,927 (+21%)
2. ford 1,935,462 (+19%)
3. toyota 1,763,595 (-0.3%)
4. honda 1,230,480 (+6%)
5. chrysler 1,085,211 (+16%)
itd
2) ta camry koja se spominje (kao i ostali "japanci" sa liste) nemaju ni j sa japanom. to su modeli koji se proizvode u americi i prodaju iskljucivo u americi. camry, accord, corolla, civic, altima ... to su svi modeli koji jedinu vezu koju imaju sa japanom je ime.
3) kao sto sam ranije rekao, ford f-series je najprodavanije vozilo u americi jos od 1976. i kroz naftnu krizu krajem 1970ih je ostao #1, i kroz nafnu krizu krajem 1980ih je ostao #1 i kroz krizu od pre par godina je i dalje ostao #1. gorivo NIKAD nece poskupiti 4 puta u americi. NIKAD. jer ako poskupi 4 puta u americi onda ce poskupiti 8 puta u evropi. gorivo u americi, iz vec poznatih razloga, NIKAD nece kostati koliko u evropi.
4) mogli ste malo pogledati brojeve pre nego sto ste izjavili da japanski pickupi trose manje od americkih. tako se danas moze dobiti ford f-150 sa 3.5l ecoboost motorom (360 hp) i potrosnjom od 9.4 litre. ili chevrolet silverado sa 5.3l motorom (315 hp) i potrosnjom od 11.2 litre (sve brojevi za autoput). to su brojevi kojima japanci ni malo ne mogu prici sa svojim pickupima.
@mile antena
navedeni brojevi se odnose na decembar 2010. a pored imas kolonu za celu 2010.! Pogledaj pazljivije tabelu...
@mile antena
Ako ti pickupi(koji su dosta veliki)sa tom konjazom i kubikazom trose toliko samo JA CU DA POJEDEM ODMAH F-150!!!Znaci doteraj ga,ima da ga pojedem.
@carobnjak,
video sam to, ali lista prodaje u decembru i za celu godinu nije ista. kao sto vidis na listi, recimo chevrolet equnox je ispred hyundai sonata na listi iako je sonata prodata u daleko vise primeraka.
@dusan,
slobodno, dodji u ameriku, ja cu ti licno dokazati. iznajmicemo f-150 i idemo u voznju. taj ecoboost motor je kao dizel, razvija snagu vec od 1,800 rpm. nije ovo neki mali evropski motor kome treba crveno polje da razvije maksimalnu snagu
@mile antena
Ti stavljas Americke proizvodjace ispred Evropskih kada su u pitanju motori,udobnost,sve,sve celokupno???
@dusan,
naravno. amerikanac kad ti pravi auto on ima odresene ruke i zato na kraju ispadne odlicno, napravi auto koji covek zeli na vozi, ne mora da vozi. dok u evropi te moraju praviti male dimenzije jer su sve ulice male, em moraju praviti male motore jer su goriva i registracija skupa, em moraju nabiti visoke cene jer ih porez ubija ... u americi nema nista toga.
zato ti amer napravi jedan mustang gt sa 5.0l v8 motorom i 412 hp koji na stazi tuce bmw m3 (a da ne govorim sta radi autima koji imaju slicnu cenu kao mustang), a pri tom kosta duplo manje.
jedino cu se sloziti da ameri su daleko od francuza po udobnoscu, mada su imali svoje velikane (najvise lincoln) iz stare skole do nedavno.
@mile antena
Motore imaju bolje Ameri?Bmw pravi najbolje motore na svetu,motor iz M5-M6 je pre 2,3 godine proglasen za najbolji motor na svetu!O motorima se takodje moze videti i na LeMans-u,ko vlada?Audi?Da,da!Bmw M3 je prestiz,brend,mora da bude skup,ne samo u Americi,vec svugde,inace ne zelim da bude da pljujem po Mustangu,posto jako gotivim taj automobil...
Evo jos nesto,Korveta ZR1 6.0 motor,640 ks-Porse GT2 3.6 motor,530 ks,na pravcu Porse pojede Korvetu(ne smem da pomislim sta bi bilo na stazi,i nemoj sada koliko ce trajati taj Porseov motor,zar je bitno to?Taj automobil se ne vozi kad god izadjes iz kuce) :)
Ne znam zasto da idem i da ulazim duboko u pricu,ali su 'evropljani' dooosta jaci!Amerikanac nema toliko kompletan i usavrsen automobil kao Bmw M5,nema neke 'simbole i ikone' poput Porsea,Ferarija,nema neke sport luksuzne i jake brendove poput Bentlija,Aston Martina itd,itd...
I da,taj Mustang je u Americi jeftin,iz razloga sto je Americko vozilo,zato sto je 'jeftino' napravljen,stavljas M3 pored i kazes da je dosta skuplji,kakva je kabina M3-jke,a kakva Mustanga?M3 je mnogo luksuzniji od Mustanga,citao sam negde da mu je vesanje zastarelo i da je od prethodne generacije Mustanga,a novo vesanje nisu stavili da ne bi morali da dignu cenu automobilu 5.000 dolara!!!???
Posto si gore malo 'cacnuo' Nisan i Japan,recicu ti i ovo,Amerikanac takodje nema toliko usavrsen automobil kao Nisan GT-R!Nikad ga nece ni imati,zato sto ne mogu to da naprave.
@mile
Cak eto,i Ultimat Aero je najavljivao jos pre 5,6 meseci automobil koji ce biti brzi od Bugati Vejron SuperSporta...Nesto dostaaa kasne,ne ide im nesto :))
Zaboravio sam da napomenem,Ameri pogotovo po dizajnu ne mogu da pridju 'evropljanima',zaboravio sam da pomenem Jaguar,koji je '49 godine imao najbrzi automobil na svetu(bese bas davno,ali se pamti :D),pa takodje Type E je medju najvecim dizajnerima jedan od najlepsih automobila u istoriji,pa su opet imali najbrzi serijski automobil,dal '94 ili '95,Jaguar XJ220...Da ne idem previse daleko,i ubacujem u pricu Rols Rojs :D
@dusan,
bugattiju je trebalo par godina da skine ssc ultimate aero sa vrha, a ti ocekujes da ce ssc da spremi novi brzi serijski auto za par meseci?
sto se tice dizajna, to je jako subjektivno misljenje. evropa jeste imala lepotane nekada i ja licno smatram mercedes 300sl gullwing iz 1950ih godina najlepsim autom ikada napravljenim. ovo danas je sramota, imaju jedan isti dizajn za kompletnu liniju vozila. ostali bez ideja izgleda. a inace, auti kao sto su '64 mustang, '63 corvette, pa '61 lincoln, '57 chevy, '59 cadillac ... nista manje remek dela. kad u evropi pocnu da placaju milione za klasicne aute koji su u svoje vreme bili dosta jeftini (kao sto je slucaj sa americkim) onda mozemo porediti klasiku.
onda sledece, ja sam lepo rekao da nemacki premium brendovi nemaju konkurenciju, i vi se opet se hvatate njih i poredite se sa fordom i slicnim, ali ajde, nema veze, mozemo igrati i tu igru.
m5 je toliko zastareo da ga je sve i jedan konkurent potukao po performancama (inace, taj v10 motor nikad nije bio na ward listi, koja se objavljuju svake godine za najbolje motore na svetu). zato i menjaju v10 sa novim turbo v8. sto se tice m3, lepo sam rekao da ga duplo jeftini mustang tuce na stazi. to nije necije subjektivno misljenje, to je dokazan fakt. isto kao sto neki nikako ne mogu da prihvate da cadillac cts-v tuce toliko hvaljeni m5 na bilo kojoj stazi (uglavnom na nurburgringu), tako ne zele ni da prihvate da mustang tuce m3 na stazi. pa eno vam youtube ljudi, pa gledajte, sve lepo ima tamo. cisto sumnjam da ce neko to uraditi jer istina boli.
i iskreno, koga briga ako je mustangovo vesanje zastarelo? zastarelo je na papiru, ali na stazi funkcionise toliko dobro da mu jedan m3 ne moze nista. kad ja kazem da je porscheov dizajn zastareo obicno sledi odgovor "funkcionise odlicno, zasto menjati nesto sto funkcionise?" zasto menjati mustangovo vesanje ako funkcionise toliko dobro da tuce m3 na stazi. ima video na youtube, slobodno potrazi.
sto se tice corvette zr-1 vs 911 gt2, to bi onaj model za koji porsche jos nesme da pokaze video na nurburgringu vec samo trube po netu kako je odredjeno vreme ostvario? cena da ne govorim, $100,000 vs $250,000. i naravno da cu spomenuti kvalitet, danas se na ulicama moze videti gomila starih corvette starih koliko god godina zelis. porsche ne pamtim da sam video.
inace, moram te razocarati, ali 911 gt2 rs nije brzi od corvette zr-1 na pravcu. oba rade 3.4 sekunde do 100 km/h i pored toga sto porsche kosta 2.5 vise.
spominjes nissan gt-r? ko mu je pravio menjac, kinezi? posto mu je takav zivotni rok.
pogledaj malo rezultate na nurbugringu, da vidis ko su corvette zr-1 i viper acr. a onda mozes videti video na youtube kako ostvaruju to vreme, ne pricaju samo o njemu bez ijednog dokaza kao neki (ahem porsche).
zanimljivo je sto spominjes brendove tipa jaguar, aston martin i slicne. toliko mocni brendovi da su ih prvo ameri vadili iz govana zadnjih 10 godina kad su trebali bankrotirati, a danas ih vode indijci. bolje bi im bilo da su propali ...
i opet kazem, ovo su sve americke kompanije za average joe vs evropske premium kompanije. sta bi bilo kad bi uzeli evropske companije za average joe (vw, opel i slicni) ... rezultati bi bili sramni.
@mile antena
Bravo !
Potpuno se slazem.
" da vidis ko su corvette zr-1 i viper acr. a onda mozes videti video na youtube kako ostvaruju to vreme, ne pricaju samo o njemu bez ijednog dokaza kao neki (ahem porsche)."
Isto sam govorio.
Zonda R ima vreme od 6:47 i to lepo ima na you-tube-u i mozes da vidis.
A ne "imam vreme to i to,majke mi!"
Pusti dusana,ne gubi vreme.
",i nemoj sada koliko ce trajati taj Porseov motor,zar je bitno to?"
Ti posle ove recenice nastavljas da diskutujes s njim.
Ne gubi vreme,mozes nesto mnogo pametnije da radis,npr gledas tv :)))
On decko pojma nema,cuo je negde nesto i vrti istu pricu kao pokvarena ploca.
Cuo je da se Bentley vozi u rukavicama i onda to stalno ponavlja.
I tako redom.
Polako,mozda ga jos nisi dovoljno "upoznao" pa onda dzaba tracis svoje vreme.
Pozzz
nije on los, samo pokusava da nesto lose docara kao dobro da bi "dokazao" da je odredjeni auto dobar. vidis da je sam prvi spomenuo porscheov kvalitet, jer zna da je njegov kvalitet nula. zato i govori to, hvali ono sto je dobro (performance), a ono lose (kvalitet) je kao nebitno
@mile antena
Ma dzaba ti je sa njim i dokaz kad vidi,a kamoli diskusija.
Eto,ja sam mu vise puta pokazao kako AMG preskoci M5,M6,X6M a on i dalje ko papagaj ponavlja,"to je savrsen motor,bla,bla,bla"
Jer je tako cuo negde.
Ti sto si rekao su brzi od M-a ali on ce ti opet ko papagaj ponavljati isto ovo sto je meni rekao.
Jer samo to zna,tako je negde cuo.
A to sto ga oderu na stazi,pravcu,kvalitetom,nema veze,to nije vazno kaze "strucnjak" :)))
Ne znam samo sta ima da kaze posto je stari A6 prodavaniji od nove serije 5 u 2010-oj.
To ovi BMW-ovci nikako da mi objasne.
Cute ko zaliveni.
Tajac. :)))
Pricaju o savrsenstvu a onda ih 6 godina star model preslisha. :)))
Toliko o savrsenstvu :)))
@mile antena
Ne,to nije onaj model sto ne pokazuju na netu,to je GT2,GT2RS nemas na netu snimak i kosta 250.000...Normalno je da vidjas gomilu starih Korveta na ulicama Amerike,sta je to cudno?Jel mozes da ih vidjas u nekom drugom delu svetu?O tim starim klasicima,ja sam odavno pricao da volim Americke Muscle automobile,ali takodje imas pored E type-a i DB5,DB4,300SL,Lambo Miuara itd...M5 je izasao 2005.godine,ovaj Cts-v 2009.toliko im je trebalo da naprave nesto bolje od njega,sacekajmo novu M5...O tim cenema sta pricas,naravno da ce u Americi neki veliki Evropski brend da kosta mnogo,koliko je Mustang u Americi,35.000 dolara?Koliko bi mi trebalo da ga vozim u Evropi?60-70.000?Gt2rs ima vreme do 100 3,4 sekunde,ali npr imas Turbo S koji do 100 ide za 3,1,ali nema ostalo kao Gt2rs,Gt2rs je totalno usavrsen automobil...Porsea ni starog ni novog ne mozes da vidjas non stop pogotovo u Americi kada je skup i tamo,a i svugde,ne planiras valjda da ga vidjas kao sto u Srbiji vidjas npr Reno Lagune...Tog tvog hvaljenog CTS-V na Ringu je pojeo RS4...Porse svoj dizajn i ne mora da menja,911 je ista godinama,imas drukcije tipa Bokstera,Kajmana,Panamere,i Kajena,pa izvoli sta ti se svidja,Porse je 8 na listi najskupljih brendova,ispred Ferarija,Lamboa i ostalih...Ispred njega su naravno,Bmw,Audi,Mercedes,Vw itd...Ok,kazes ovo sto pricam su premijum marke,pa iz premijum marki uzmes ono sto se takmici sa necim Americkim automobilom,ne mozes da stavis sa Cts-v neku najjacu insigniu...Pa taj Kadilak je u samoj Americi koliko ja znam prodao manje automobila od Bmw-a...
@dusan,
1) ja sam trazio koji evropski klasicni auto, koji je svoje vreme bio jeftin, danas vredi brdo para (kao recimo muscle cars, koji su bili jeftini u svoje vreme). a ti mi nabrajas aute koji su kostali brdo para kad su bili novi i danas naravno vrede mnogo. u prevodu, kad ce evropa imati auto kao sto je klasicni mustang koji je kostao svega $2,500 novi u svoje vreme, napravljen u milione i milione, a danas opet vredi brdo para? kad ce opel, volkswagen, fiat ... ma bilo ko ko je prodavao jeftinije aute u svoje vreme imati cenjene klasike kao sto ford, chevy, plymouth i slicni imaju danas?
2) s obzirom da je amerika najvece svetsko trziste porschea, ocekivao sam da cu videti barem koji stariji porsche na ulicama, sto se bas nikad ne desava. corvetta vidjam stalno gomilu iz 1970ih i 1980ih, a porsche je bas retkost iz tog perioda.
3) cadillac cts-v je izasao u prodaju mnogo ranije, mislim 2004 ili 2005, ali je nova generacija izasla 2009. uz sve to, cts-v nije uopste klasa sa m5 vec sa m3, jer kosta koliko i m3.
drugo, cadillac je potpuno novi u ovoj igri, kroz celu svoju istoriju cadillac je uvek proizvodio automobile koji su bili nesto kao rolls royce siromasnih ljudi. znaci ogromni, udobni, mocni, ali ne i sportski. tek sa predstavljanjem cts je usao u klasu sportskih luksuznih automobila i nedugo zatim ne samo sto je potukao glavnog rivala (m3) vec je potukao i one koji su za klasu iznad (m5).
4) nadji mi dokaz da je rs4 brzi od cts-v. jer po onoj listi zvanicnih vremena na nurburgringu, cts-v je za cak 25 sekundi brzi.
5) koje trziste gledao da gledao, mustang gt je opet znacajno jeftiniji od m3. mustang gt inace u americi kosta ispod $30,000.
6) voleo bi da vidim bas brojeve prodaje bmw-a. jer sam siguran da vecinu brojeva "prodaje" cine lease, jer bmw kvalitetu niko ne veruje na duzi period, i ljudi izimaju, voze 2-3 godine, i onda vracaju cim garancija istekne. sto takodje objasnjava zato nema mnogo starijih (preko recimo 10-15 godina) bmw na ulicama.
7) rekao sam pre, recu cu i opet, amerikanci nemaju premium marke koji su direktni konkurenti nemcima. americke premium marke, kao sto su cadillac i lincoln, rade na potpuno drugacijem i vec gore opisanom sistemu (rolls royce siromasnih ljudi). cadillac je malo otisao od te formule sa cts (i srx), ali i dalje ostatak cadillac linije je cadillacova stara skola.
a sto nebi lepo poredili ono sto imaju i jedni i drugi? sto nebi lepo uzeli volkswagen, fiat i opel recimo protiv forda i chevroleta, lepo da poredimo klasa po klasi?
@mile antena
"japanci se nikada nisu mogli pohvaliti nekim dizajnom ili nekom tehnologijom, ali ih je uvek vadilo to sto su bili daleko kvalitetniji od ostalih i zbog toga su se prodavali. sad kad im je kvalitet pao i kad je kvalitet drugih napredovao zaista vise nema razloga da se kupuju.
Autor mile antena 26 Jan 2011, 19:36"
Ne bih da se upustam u ovu maratonsku (zamornu) diskusiju ali brate, ovde si ga bas "ispalio"...
mile antena
Mora ti se priznati dar za pisanje... Nijedan komentar nemas bez 20 redova... Svaka cast...
Velike su razlike u trzistima "pre i posle" bare...
Dovoljan dokaz je taj Ford F-serija?! Pa to bi ovde vozili samo oni putujuci cirkusi sa sve onim "balerinama"...
@carobnjak,
a sto to? kad je postojao neki japanski auto za koga se moze reci da zastaje dah? oni do sredine 1990ih uopste nisu imali svoj identitet, sve sto su radili je bila kopija zapada.
a sto se tice kvaliteta ... jednostavno je opao. mislim, niko od japanaca osim toyote i honde se nije mogao ni pohvaliti nekim kvalitetom (barem u americi), a sada je i njima opao. o toyoti i njenim opozivima necu trositi reci, a i honda je imala opasnih propusta (kao recimo njihovi automatski menjaci od 1998 do 2004).
pozzz
mile antena
Kako rece za kod drugog najveceg Srpskog grada?
Za autotrader...
@mile antena
fokusiram se na ovaj deo:
"ili nekom tehnologijom" ?!?
Japanci su u Evropi PRVI po kvalitetu vec par decenija mozda je "kod vas" drugacije...
P.S.
kad covek cita tvoje komentare, pomisli:
Ovaj nikad nije bio u Evropi...
@mile antena
najjaci argument i to upravo americki:
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2011/01/24/accord-po-25.-najbolji
@Panchev9,
mozes probati 606001, 60602, 60603 ... samo menjaj zadnji broj.
@carobnjak,
car & driver su magazin tipa koji govori ljudima ono sto ljudi zele da cuju, ja sam ih odavno prestao citati i citam samo motor trend. mislim, sam podatak da je accord od 1998 do 2004 bila na toj listi ... tih godina accord je imala katastrofalan automatski menjac koji su se bukvalno raspadali vec na 50,000 milja (80,000 km). honda nesto kao popravljala i produzavala garanciju, ali nikad nije pravo popravljeno i zato honda iz tih godina jako malo i ima danas u prodaji.
honde su generalno dobre, nemaju neke vece mane, samo sto su dosadne u pm ... njihov performance auto je trenutno civic si sa 197 hp :))) ugasili su sve ono sto je bilo zanimljivo (nsx, prelude, integra ...), ostali su im samo ovi dosadni auti.
toyotin kvalitet posle ~2000 godine je veliki mit, imali su oni mnogo vise problema nego sto su ovi opozivi uopste pokazali, samo su odlicno krili to, a vecina medija nije imala hrabrosti da objavi jer kao sto rekoh - govore publici ono sto publika zeli da cuje, jer americkoj publici je mnogo bitnije da opstane toyotina fabrika u kentucky nego recimo fordova fabrika u meksiku ili chevroletova fabrika u kanadi
@mile antena
Kako da uporedjujemo Ford i Sevrolet sa Vw-om i Fiatom?Da li Fiat ima nesto nalik Mustangu GT500?Nema,da li ima Vw?Nema,to su drukcije kompanije,a ja stavljam sa Mercom i ostalima Ford,tj Mustanga i Sevrolet zbog automobila koje poseduju,Mustang,Kamaro,Korveta...
Sledece...
http://www.fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html
Sajt za staze i rekorde automobila koji su izasli na toj stazi,pogledaj gde je RS4,a pogledaj Cts-v,nije neka velika razlika,ali je RS ipak ispred!O toj ceni kada su neki automobili kostali malo u Americi,a sada kostaju brdo para,naravno da su kostali malo,eto i sad vidis cene njihovih automobila za njihovo trziste,taj Mustang Gt ispod 30.000dolara,koliko bi mene kostalo da ga vozim ovde,60-70.000eura?I normalno je da su Ameru odresene ruke,moze da pravi sta hoce,zagadjivanje okoline nije bitno,gorivo jeftino,registracija jeftina,sve jeftino,e zato sto je u Americi to gorivo jeftino,zato je u Evropi skupo,ova svetska kriza je bas upravo zbog Amerikanaca!
Mustanga stavljam sa M3 samo po motoru,nicemu vise,M3 je daleko 'skuplji' unutra,ne vide mu se srafovi po enterijeru ;)
Sta zna amer sta je kvalitet?Ja sam vozio 2,5 godine Bmw 320i,bio je star 6 godina,za te 2,5 godine bukvalno ni jedan problem,ali ni jedan...
Neki od klasika koji su danas jako skupi a tada bio jeftin je Jaguar Xk120,tada kostao oko 3.000 funti...Za Bentlija,Jaguara,norm je da upadnu u krizu kada je kriza u svetu,prodaju skupe automobile,a tada pada prodaja,i odmah je njima teze...Zasto Vw ne upadne u krizu i tako jos neki,Vw moze sada da kupi sta hoce...
@mile antena
kapiram, znaci to je nesto kao nemacki "Autobild"...
Honde dosadne? Americki modeli jesu, kao sto sam vec pominjao, ali evroazijski - VRH!
@mile
Ovaj link sto sam ti dao,je sajt iskljucivo za to,milion staza imas i vremena svih automobila koji su na njoj izasli...
@mile antena,
Na racun kopiranja zapada od strane japanacaa... Evo primera kopije Jaguara E-tipa,doduse samo forme njegove,ostalo je sve originalno.Ako se predje preko toga pored ove Tojote ne ostajes ravnodusan:
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_2000GT
@dusan,
kao sto fiat i vw ne mogu u rame sa fordom i chevroletom zbog nejakih motora, tako i ford i chevrolet ne mogu u rame sa bmw i mercedesom u drugim katakteristikama. duplo skuplji m3 mora imati neku prednost na mustangom. performance nisu jedna od tih karakteristika, znaci mora imati kvalitetniji enterijer recimo ili sta vec.
to sto su americki auti znacajno jeftiniji od ostatka sveta ne menja pricu o njihovim klasicnim modelima i cenama. ja nisam rekao "klasicni mustang je bio jeftin u americi, a sad vredi brdo para u evropi" vec se gleda isto trziste. bio je jeftin u americi, sad vredi brdo para takodje u americi.
sto se tice tog rs4, on nije na onoj listi sa wikipedia. mada mi je cudno, na ovoj listi 2005 rs4 7:58, a na onoj drugoj 8:25. ogromna razlika.
3,000 funti za auto 1948 godine nije mnogo? znas da je ford thunderbird, prvi americki auto sa slicnom formulom koji se proizvodio u vecem broju, kostao vise nego duplo manje i to skoro 10 godina kasnije (1957)?
sto se tice kvaliteta, nemci u americi ga nemaju. nece zaribati motor, ali elektronika je ogromna mana, a servisi preskupi. zbog cega mislis da je lexus najprodavanija luksuzna marka u americi? nije sigurno zbog dizajna ili neke dinamicne voznje.
sto se tice jaguara i slicnih - oni nisu juce upali u krizu. jaguar je u krizi jos od sredine 1970ih i samo se seljakao od jednog vlasnika do drugog da ga vadi iz govana. i svako je pokusavao dok nije video da je rupa bez dna i onda ga prosledjivao nekom drugom. isto je i za land lover i kompletnu britansku auto industriju, zato je danas nepostojeca.
@carobnjak,
sta honda ima u evropi vredno paznje? civic? accord? ima li ista od toga preko 200 hp? imaju li ijedan model sa zadnjom vucom?
@Uros Cuore Sportivo,
poznajem odlicno toyotu 2000gt, mnogo mi se dopada. ali me interesuje sta je toliko originalno na njoj? uzeli su dizajn jaguar e-type i ubacili najveci motor koji su imali (mislim da je 2.6L, ali mozda gresim).
@mile antena
da, upravo to...
Kriterijumi koje si naveo nisu bitni kod nas...
"kao sto fiat i vw ne mogu u rame sa fordom i chevroletom zbog nejakih motora"
izvini, o cemu ti pricas?!?
@mile antena,
A ti meni odgovori(ne volim na pitanje da odgovaram pitanjem ali moram :) ):
A sta je isto sem dugog nosa i kratkog zadnjeg dela? Pod "originalno" mislim drugacije od E tipa. Prednja svetla koja se podizu,zadnja drugacija,obrati paznju na otvore sa strane,iza prednjih tockova.Jedan je za akumulator a drugi valjda za ulje... Da ne duzimo pricu,retko lep auto iz Tojote :D
@mile antena
Vw ima jake motore,ali u Fetonu i Tuaregu,imas i 6.0 benzinac - 450ks,4.2 benzinac,5.0 V10 TDI...Ali,Vw ima drukciji posao,Vw prodaje drukcije modele,jesu skuplji malo,ali oni proizvode automobile koji ce se prodati lakse,brze i imaju poverenje kupaca(barem u Evropi),mada sigurno i sire cim prodaju toliko automobila godisnje...Spominjes neku prodaju,Bmw je najveci proizvodjac luksuznih automobila,najveci...Sta je Leksus prodao vise u SAD,20.000 vise su samo prodali,tj nije to mozda samo,ali to se lako moze nadoknaditi sledece godine...Ti evropljani su mnoge stvari prvi uneli u automobil,Volvo je jedan od najbezbednijih automobila na svetu itd...
Britanska industrija je postojeca,Jaguar,Rols,Bentli,Noble,Aston Martin,TVR itd su i dalje britanci,ti mozes danas videti na Jaguaru isti stari smek kao pre 30 godina,na Aston Martinu takodje,na Bentliju,na Rolsu,iako ih drzi neko drugi....
WIKIPEDIA je nesto sto moze da pise ko god hoce,tako da ja u Wikipediu ne verujem,dao sam ti pravi sajt,gde su sve staze i sva vremena svakog automobila koji je na toj stazi izasao,takodje imas i GT2RS koji posle onih bolida od 600 kg ima najbolje vreme...Da li se taj Ford Thunderbird prodavao van SAD?Ovaj Jaguar se nije prodavao samo u Britaniji,inace Jaguar je luksuz,bio i ostao,sa odlicnim izgledom,smekom,stilom,i ne mogu da stavim ime Ford pored Jaguar...
Da,perfomanse M3-jke su toliko gore da na drag trci jednom pobedi Mustang,jednom M3,tj bukvalno su im perfomanse iste,a unutrasnjost automobila na strani M3-jke,10x kvalitetnije i lepse odradjeno i siveno,nemas kao kod Mustanga da vidis sraf kako vidi :P :D :P
@Uros Cuore Sportivo,
ceo profil auta je dosta slican, vidi se da su uzeli jaguar e-type i modifikovali dizajn. ima jos gomila primera, recimo corolla iz 1970ih je bila pljunuti mustang, ili nissan laurel = plymouth road runner ...
@dusan,
nisam ja rekao da su evropski auti losi, samo licno smatram da barem na americkom trzistu americki auti su bolji. recimo, volkswagen prodaje samo svoje najbolje modele u americi, isto ce biti i sad sa fiatom. sa druge strane, kad je dodge nedavno krenuo da prodaje svoje aute u evropi uvalili su vam najvece krseve. mislim, dodge se i ne moze pohvaliti da nekim autima, ali caliber, avenger, nitro i slicni su samo dno, barem ovde u americi. malo su sad napredovali, ali daleko da se uopste moze deci da su barem solidni.
kod vas u evropi, koliko znam, vw gti je je nesto kao cult simbol. i onda malo gledam taj auto, nije da je on los, pruza odlican paket, ali na kraju dana ipak pruza svega 210 hp za $25,000, i to u vreme kada minivanovi lagano prelaze 250 hp. usporedi ga sa jednim osnovnim mustangom (305 hp, $22,000) i vw nikako ne moze izaci kao pobednik.
isto mogu reci i za one vece klase, recimo ja obozavam citroene i mnogo mi se svidja c6, ali naprave auto od 40,000 evra i stave 200 hp motor u njega? znas kad bi u americi tako nesto proslo?
sto se tice lexusa, mogu njega ljudi kritikovati koliko hoce, ali lexus je po kvalitetu daleko ispred svaba. nije retkost naci lexuse po 20 godina stare koji, ne samo sto imaju 400,000 km na satu, vec i dalje sve i jedno dugme enterijera radi.
sto se tice jaguara, oni su umrli posle sredine 1970ih, nista posle toga nisu proizveli da je bilo kvalitetno. znam da su imali gadnih problema sa elektronikom i dan danas se cesto mogu cuti sale da je jaguar najvece pare zaradjivao na servisima, ne na prodaji auta.
thunderbird se nije prodavao u evropi, ford je uvek imao posebne modele za americko i evropsko trziste. plus thunderbird je imao v8 motor sto nije moglo tad proci u evropi koja se jos uvek oporavljala od rata.
cenim evropske aute i volim ih vecinu, volim cak i taj vw za koga se cini da ga stalno kritikujem. ali kad je rec o performancama - ameri su uvek bili gazde. da pricamo o potrosnji ja nebi ni rec progovorio, jer se zna ko je gazda, ali performance su druga prica.
@mile antena,
Dakle,dosli smo oboje do zakljucka da je zlatno vreme Tojote bilo kad je krala tudja dizajnerska resenja?Sve upucuje na to... :D
pa jeste, nisu imali stila ni tada ni sada, ali su nekada barem bili kvalitetni
@mile antena
Taj GTI nije u klasi sa Mustangom,npr moj omiljeni Golf je Golf 5,ali eto npr Golf 6 GTI sa tim motorom,dokazanim Tfsi motorom,ima potrosnju kako navode 7,5L,nekih 7 sec do 100 km/h,veoma bogata oprema,lepo opremljen itd...To o Leksusu,takodje mozes ovde videti Audije 80-ice,100-tke,Mercedese 190-ice,Golfove sa ubijenim 500,000 km,ako ne i vise,imas ih koliko hoces...
Kako to gledas perfomanse?Evo npr,najbrzi serijski auto trenutno je Bugati,najbrzi kabriolet trenutno je Mercedes SL65Amg brabus,posle onih bolida na Ninburgringu je Porse,Porse po meni ima najbolje perfomanse i sve ostalo,tj na trkama se pokazuje moc,jel tako?Porse ima 16 pobeda na LeMans-u,iza njega sa po 9 su Ferari i Audi,do duse,to je veci ispit za motor,izdrzljivost...
Ne znam,Amerikanci uvek bili gazde po perfomansama,ubace motor od 7.000 kubika,sa 450 ks i gazde?Motor iz Bmw M5-2005.godina,5.0 motor,507ks,bez punjaca,usavrseni odnos mase i snage na skoro savrsenih 50-50%!!??To nema niko sem Bmw-a!!
Sto se tice Jaguara,to ne vozi onaj ko nema para i ujedno nema zelju da vozi nesto sa dusom,srcem...Jaguar koliko god da se kvari,vi njega jednostavno volite,vama to ne predstavlja problem,taj ko vozi skupocenog Jaguara ima jos nesto pored...
Tada kazes nije mogao da prodje V8 motor u Evropi,sad eto Evropljani,tj Audi ima V12TDI motor...Steta sto Ameri ne mogu da kupe tamo RS modele Audija,steta...Mada,sigurno su vec jako zaljubljeni u R8,Q7,A8,A6,jos Amer ko Amer,voli benzin(jbg kad je jeftin),pa uzme R8 4.2 ili 5.2,ili A8 6.0,A6 4.2 itd,itd,i vozi se s milinom,dok kod nas ja A6 npr vidjam uglavnom 3.0 tdi,A8 se vec redje vidja i uglavnom je 4.2 benzinac,Q7 takodje najvise vidjam dizele,ali ima i benzinaca dosta...Dok u Americi ti npr te automobile ne vidjas dizele :D
O potrosnji goriva koliko ja pratim automobilizam,najvise lekcija zadaje BMW,Audi,takodje tu je Vw....
@dusan,
nisam ni rekao da je gti klasa sa mustangom, rekao sam samo da mustang pruza daleko vise za manje novca. i mustangova potrosnja je 7.5 litara na autoputu ... nije lose za auto sa 3.7l motorom i 305 hp.
sto se tice m5, moze on razvijati i 200 hp po litru, na kraju dana on ipak ima "samo" 500 hp u klasi u kojoj konkurencija ima daleko vise. eto cts-v je osramotio m5 na nurburgringu - koja je korist onda 100 hp po litri kad gubi od 90 hp po litri sa superchargerom? mislim, sam podatak da sam bmw menja taj v10 motor sa novim turbo v8 govori da je njegovo vreme proslo.
sto se tice jaguara, oni su prosle godine u americi prodali svega 13,000 vozila sto je ubedljivo ubedljivo najgore u klasi. ako ga vole, kako se tako lose prodaje?
sto se tice audija, i on je daleko od vodece trojke (lexus, bmw, mercedes), tesko da bi rs t popravio. audijev najprodavaniji modeli su q5 i q7, pa onda a4, a ovih vecih ima jako malo. ja licno r8 jos nisam video uzivo na ulici, a a8 je bas redak.
sto se tice samih performanci, amerikanci imaju gomilu jeftinih auta sa veoma visokim performancama. mustang, camaro, challenger i slicni pruzaju po 400+ hp i kostaju svega $30,000. u evropi da bi dobio toliku snagu mora se ici na neki luksuzni auto sa vecim performancama. cak i ako hocu jedan obican focus rs kostace me 36,000 evra i opet na nurburgringu gubi od jednog obicnog chevy cobalt ss turbo od $20,000 i tehnologijom starom 15 godina.
cak i korejanci imaju odlicne aute sa slicnom americkom formulom, recimo hyundai genesis coupe, zadnja vuca, 306 hp, cena $25,000.
i ako odemo klasu vise, tipa corvette, viper, shelby gt500, opet su daleko jeftiniji nego evropski auti slicnih performanci.
zasto je toliko tesko evropskim kompanijama napraviti pristojan coupe sa zadnjom vucom, 300+ hp i nekom normalnom cenom? a ne ovako gde vec opisani vw gti kosta cak 29,000 evra
@mile
Ma dosadilo je ovo raspravljanje,uostalom,u Americi je sve jeftino,tako i automobili,koliko su klavitetni ti automobili,ta Korveta?Na Top Gear-u sam gledao on covek rukom polako olubljuje gepek pozadi,kao da je od plastike(ako mozda cak i nije),evropski automobili su mnogo kvalitetniji,mnogo manje zagadjuju(sto amere to ne interesuje),normalno da ces malo vidjati A8 kada u Americi krece od skoro 80.000 dolara,ili R8 koji sigurno nije ispod 120.000 dolara,znaci A8 krece od 80.000 dolara,sto znaci da je onaj A8 6.0 quattro sigurno,ali sigurno oko 140.000 dolara u SAD,posto je u evropi oko 160.000 Eura...Koliko sigurnosnih i ostalih dobrih sistema ima taj Vajper,ta Korveta(na jutjubu pogledaj sta ZR1-ici na pravcu radi Porse GT2,ne gt2rs,nego GT2)koja je slabija za 110ks...
Kazes u Americi ima dosta tih jeftinis sa jakim motorima,normalno je,Americko trziste je velike,i cena mora da se uskladjuje,pa eto i taj A4 koji je dosta prodavan krece od 31.000 dolara,S4 je sigurno oko 50.000...
Ta,Bmw ce verovatno promeniti motor,ali iz razloga sto je taj motor jos iz 2005,Cts-v iz 2009 ga je dobio na Ninburgringu,4 godine posle M5,glupo bi bilo da nije,zato se ceka sad nova M5-ica,pa cu sacekati da vidim sta ces reci ;))
RS modeli ne bi doneli neku vecu prodaju,rekao da bi bilo dobro da Ameri vide sta su super luksuzni automobili,a uz to neverovatno brzi,veci,RS6 npr,580ks,ili RS5 450 ks...
@dusan,
evo poslednji komentar - i bmw 7-series i mercedes s-class i lexus ls takodje kostaju kao audi a8 pa se opet mogu videti na ulicama. audijevih vecih sedana uopste nema, mislim da sam citao negde da a8 kontrolise svega 8% svoje klase sto nije mnogo kad se zna da u celoj klasi ima svega nekoliko automobila.
amere da interesuju super luksuzni mocni automobili - kompanije bi ih prodavale. cinjenica je da audi ne prodaje rs modele u americi jer amerikanci nisu spremni dati $120,000 za sedan koji radi volkswagen. mercedes je vec druga prica.
corvette zr1 vs 911 gt2, gt-r i 599
https://www.youtube.com/watch?v=OZlGMX8G3B4
i za kraj, da opet spomenem cts-v. spomenucu opet da cts-v nije klasa sa m5 vec sa m3, ali je toliko bolji od m3 da se cesto poredi sa klasom iznad (m5) gde je takodje bolji. i onaj prvi cts-v (2004-2007) je imao corvettin 400 hp motor i mogao ravnopravno da se nosi sa m3, mozda ne na stazi, ali na pravcu sigurno.
i jos jednom cu ponoviti da je cadillac potpuno novi igrac u ovoj klasi, cadillac pre cts (koji se pojavio u prodaji 2002) uopste nije kombinovao performance sa ostalim karakteristikama o kojima sam vec pricao (rolls royce siromasnih ljudi). i u tih 9 godina ne samo sto su potpuno potukli konkurenciju vec tuku i one koji su za klasu iznad. voleo ili ne cts moras priznati da je to impresivno.
toliko od mene ...
@mile antena
Ihhhh,kad ameri urade test,tj drag,korveta odlete kao da ovi pored imaju po 30 ks :D hahah..
Izvoli pravu drag trku...
https://www.youtube.com/watch?v=vD9AW-EB3vo
Audi svoje modele radi sam,on ima svoje pogone,svoj 4x4,A8 ima svoju platformu,zadnje dve A4-rke imaju svoje platforme,A5 je takodje svoj,A6 takodje,Q7 takodje,A7 takodje,R8 je na platformi Galjarda.Ne znam koliko je S6 npr u Americi,u Evropi je oko 95.000 eura...
Audi nema veliku prodaju u Americi zato sto pre nije imao marketing,sada su krenuli dosta da se pojavljuju Audi modeli u filmovima,imaju bolji marketing itd,kako Amer nece dati pare npr za novi A8 3.0 tdi,taj automobil proizvodi najmanje CO2 u klasi,najlaksi u klasi,najmanji potrosac u klasi,ima brdo nove tehnologije,tj uopsteno tehnologije,uz to fantastican dizajn...Zasto za to neko ne bi dao silne pare?!Ja sam od onih ko bi dao,kako god pogledas,vrhunski automobil u svakom polju.
Ne znam da li Ameri nisu spremni dati pare za RS,ali iako se tamo ne prodaje vidjao sam mnogooo slika RS modela u Americi,verovatno uvezli ljudi,u zelji da pokazu Mercedesu i ostalima sta je maKina !!! :)))
Cts-v uopste ne zelim da stavljam pored M3,M3 je ikona sportskih automobila,uopsteno BMW M serija,ikona supersportskih automobila po meni je Porse,nekima Ferari(ali nije Amer),simbol malih automobila je MINI(takodje evropljanin) itd,itd...
Ne znam kako neko moze da stavlja Amere ispred Evropljana.
@dusan,
imao sam osecaj da ces reci da su ameri namestili test ... nisi mi jasan: verujes u ono sto porsche kaze (za gt2 rs) bez ijednog dokada, a ovamo ne verujes u ono za sta bas postoji dokaz?
ako neko ima $80,000-$100,000 za a8, zbog cega ti mislis da ce njega briti briga koliko auto trosi i zagadjuje? a nece ga kupiti samo zato sto taj 3.0l motor ima cini mi se 240 hp, to je premalo za tako skup auto, i onaj osnovni chrysler 300 sad ima 290 hp. spominjes i dizajn - to je jos jedna velika mana evropskih auta, sto im cela linija izgleda identicno. amer kad da $100,000 za auto on hoce da se njegov auto izdvaja od drugih, ne da izgleda kao i auto od $30,000.
a sto se tice m3 - postoji novi serif u gradu i on se zove cts-v. a m3 i njegova cela istorija mu samo mogu gledati u ledja. jer ako ces gledati tako "m3 je legenda i cts-v nema istoriju i zato ne moze da stane u rame sa njim" ... onda nista iz evrope ne moze da stane uz rame sa corvette (osim 911) i mustangom.
i jos jednom cu ponoviti, uhvatili ste se ovde najboljih evropskih marki. kad bi poredili recimo ford usa i ford eu, ameri bi lagano izasli kao pobednik, ili kad bi poredili ford i vw, fiat ili neka slicna marka ... jeste, znam da vw i fiat (ni ford eu) nemaju aute u klasi sa recimo shelby gt500, ali se po klasama uglavnom mogu porediti jer kostaju slicno.
nije ni meni jasno kako neko moze porediti evropljane sa amerima posebno po performancama. ajde da pricate o potrosnji, pa slozio bi se, ali performance? vama u evropi je 210 hp vw gti ikona, a u americi obicni minivanovi imaju vise standardne snage od toga ... pa moja skoro 20 godina stara i nevidjeno dosadna toyota camry ima 190 hp ...
i naravno sad obicno krece opet prica o skupocenim masinama ...
@ mile antena
Ma nemoj mi reći corvette-a bolja od porsche-a i ferrarija, po čemu po 7.000ccm?
Pa kad bi u Porsche ili ferrari stavio 7.000ccm motor i da ga dorade 1 od te 2 fabrike, corvette-a bi postala nežna princeza
@Dejan L,
i kad bi baba imala onu stvar nebi vise bila baba.
sta bi bilo kad bi bilo ...
mogu i ja reci "kad bi corvette kostala koliko porsche i ferrari tek onda bi ih pojela za dorucak" (iako to vec sada radi)
@Dejan L,
necu reci da nije, ali to i dalje ne menja sliku da corvette ima performance kao auti koji su nekoliko puta skuplji. i ne samo performance vec i kvalitet, corvette mogu vecno da traju i pored izivljavanja na njima. nesto sto se ne moze reci sa recimo porsche 911 turbo ili nissan gt-r.
sam podatak da je na trzistu cak 58 godina sve govoro o njoj
@mile antena
Pa bolje,kvalitetnije i lepse enterijere imaju KIA i Hjundai od 13.000e u Evropi nego neki skupoceni Amer u SAD...GOlf GTI je ikona,zasto?Zato sto postoji 30 i kusur godina,zato sto nije extremno skup a nudi odlicne perfomanse,dobar motor,pa po celom svetu ima udruzenja obozavatelja GTI-a...Da,A8 ima toliko,ali imas i 4.2tdi sa nekih 360ks i koji je fenomenalan-ima bolja ubrzanja od 4.2 benzinca takodje A8,fenomenalan motor,fenomenalan!
Inace,citao sam da je potraznja u SAD za dizelasima veoma raste,sta mislis,sta ce biti onda?Audi dokazan i ima dizelase od 2.0 do 6.0,Bmw takodje odlican sa tim motorima,Mercedes,Vw...
Porse 911 turbo-svako kaze automobil za svaki dan,automobil traje,ali realno Porse ko Porse sem Kajena i Panamere nije automobil za svaki dan,to se vozi u posebnim i extra slucajevima,moze i ovako svaki dan i opet ce trajati...Korveta ne moze sa Porseom,Porse ima mnogo luksuzniju i bogatiju unutrasnjojst,lepsu,takodje je ceo kvalitetan i plus odlicne perfomanse...
Kako Evropljanima dizajn mana kada su zadnjih godina,zadnje vreme nagrade za dizajn uzimali i Audi A5,Alfa,OPel itd...Da nije to namerno protiv amera??
Ti si meni dao dokaz,americki test,gde korveta poleti odjednom pored ostalih,pogledaj link sto sam ti ja dao,skroz realan test,korveta je slabija,sporija,i nekvalitetnija.
Kad vec toliko pricas o perfomansama i ostalim,gde su ti Ameri u trkama,gde su??Zasto na LeMansu vlada evropljanin?zasto kad pomislis na Formulu 1 pomislis na Ferari itd,itd..Na stazama se sve govori,na stazama,trkama...Osim u reliju sto je Ford jako dobar sto jakooo postujem posto WRC cenim najvise,ali tu ima takodje boljih,Lancia je uzela mnogo vise pobeda,Peugeot,Citroen,Audi cak ima 3 pobeda i tu,legendarni Quattro...Reli Dakar,Vw itd..Tu se sve pokazuje,pogledaj vrednost brendova,koliko Evropljana ima u TOP 10?Mercedes,Audi,Bmw,Porse,Vw,Ferrari itd...
Jel ima Amer eto i automobil poput Maseratija,nema...
Audi je po mnogima najlepsi brend na svetu,iako su svi i po malo identicni,on nosi to pored imena...
@dusan,
da nisam nedavno bio u evropi mozda bi ti i poverovao da evropljani imaju neki visok kvalitet enterijera, a ovako sam se licno uverio da to nije nista posebno. prosecan dizajn, takav i kvalitet. a koje skupocene amere si ti video da mozes reci da su im enterijeri losi? poznavao sam tako jednog koji je tvrdio da bas svi americki auti imaju veoma lose enterijere zato sto je jednom prilikom sedeo par minuta u jeep compass pa je po tom zakljucio.
sto se tice gti, vec sam rekao o njemu sto sam imao reci - ima manje snage nego bilo koji minivan, a sa cenom od $25,000 kosta vise nego mustang koji je svetlosne godine od njega.
zbog cega bi verovao testu autocara umesto motor trenda? misim, da britancima nesto verujem kad je rec o americkim autima? na samom videu koji si postavio se jasno vidi da je tip u corvetti bas slabo krenuo, verovatno je ubacio u drugu brzinu mnogo ranije nego sto je trebao. ako gledas top gear australia, ima jedna epizoda gde testiraju zr-1 i isti slucaj, tip nikako da ubode 3.3 sekunde do 100 km/h, kao sto chevy reklamira zr-1. dok idiot nije ukapirao da zr-1 ide do 100+ km/h u prvoj brzini, da ne mora uopste da menja brzinu. kad je to shvatio, naravno, rezultat je bio mnogo bolji.
gde su to evropski auti osvajali nagradu za dizajn? mislis na ono sto auto bild i slicni mediji rade? kad bi ti ja rekao da su americki auti dizajnerski hvaljeni u domacim medijima, sta bi mi rekao? verovatno da svaki cigo hvali svoga konja, zar ne?
amerikanci se takmice u auto-sportu koji je njima zanimljiv. postoji americka lemans serija gde corvette ubija sve i jednog konkurent. postoji grand am serija gde je mustang prosle godine zauzeo 5 od prvih 6 mesta u generalnom plasmanu protiv konkurenata kao sto su bmw m3 i porsche 997. ili proslogodisnja dominacija chevroleta u wtcc. ameri se takmice gde im je zanimljivo i sta publika prati. mislim, koja bi bila korist gm-u i fordu da se takmice u f1 i lemansu kad niko u americi to ne prati? takmice se tamo gde americka publika prati (nascar recimo).
inace, kad je rec o wrc ford je rekorder po pobedama, ne lancija. ford je prosle godine prestigao lanciju na vecnoj listi.
dusane, dobar si tip i cenim te, ali brate ti nisi uopste upoznat sa americkom auto industrijom da bi mogao reci nesto dobro/lose za nju.
mislim, u koliko americkih auta si barem seo da mi mozes reci da imaju lose enterijere? i pod "americkim" autima mislim na one prave, ne na daewoo sa chevy oznakom.
@mile antena
cinjenica je da jedino ti poznajes americko trziste od svih nas ovde pa je i besmisleno da se o tome raspravlja...
@mile antena
Ali ti vidis da ti ne znas o evropskim automobilima...Po tebi je bolje da motor ima 7000 kubika i 400ks,po meni je bolje da ima 5000kubika i 500ks,ili da ima 4000 kubika a 550ks,iz velike zapremine je lako izvuci 400 ks...To je cinjenica.Ceo svet igra fudbal,i fudbal je najvaznija sporedna stvar na svetu,'pametni' amerikanac ne ceni taj sport,nego igra 'ragbi'...
Svaki cigo svoga konja hvali,aliiii porse nije britanski,nije,zasto bi ga favorizovao toliko,kada je Dzeremi Klarkson(kojeg inace ne cenim nesto posebno),testira Korvetu i R8,Korveta cela plasticna,slabo se kontrolise,neudobna,dok je R8 po svim emisijama veoma udoban za supersportski auto,veoma brz,lep,jako lep...Mislim,ko se to ne okrene za R8-com?Mislim da nema tog ko se nece okrenuti,dok pre 2,3 meseca se jedan covek vrti po gradu sa Mustangom,vecina ljudi nije ga ni zagledalo,dok npr Q7 jedan kad prodje vise ljudi se okrene...Seo sam u 300c,u nitro,i u jos par,totalno su hladni,deluje nekvalitetno itd...Covece,imao sam,tj vozio sam Bmw 320i 2003.god,150ks,sport sedista kozna,sve u fullu bez navigacije samo,taj automobil je full,ti pominjes neku elektroniku,ne znam,ja nisam cuo da Audi,Bmw i Mercedes imaju tih problema u Evropi,tj kod nas npr,mene je moj skoro 3 godine full sluzio bukvalno bez problema,fantastican,udoban,lep,enterijer je jako kvalitetan,jednostavno zelis da ga vozis non stop,iskljucis ESP mozes da ludujes i da se zajebavas koliko hoces...
Pa ajde,pogledaj poznate licnosti po Americi sta voze,Porse,Ferari,Lamboe,Bentli,Mercedesi itd,imaju roze bentlije,ma sta sve nemaju...Takodje eto i taj Dzej Leno,amerikanac i veliki poznavaoc automobila ima dosta Lamboa,Jaguara takodje,po izlasku ovog novog XJ,odmah ga je ubacio u garazu(zna covek sta je samo ime Jaguar),ali ok,Amer mu je najomiljeniji u garazi,cini mi se Chardzer,koliko znam...
Ajde onda,iskreno mi reci trenutno najlepse automobile,znaci novije najvise starih 10-15 godina,i reci mi najlepse po tebi klasike,znaci stare automobile...Ali iskreno...Ja npr jos nisam upoznao nikog,ali nikog da mi kaze da mu se Audi A5 ne svidja,svima je npr on prelep,kao i R8 takodje itd...Ti mi reci ovo sto sam te pitao.
Eto npr,Jay Z,americki r'n'b pevac u novom spotu ima Jaguara XJ,Jaguar je sa stilom,dusom i srcem ;)
Takodje ovde ovaj amer dosta nahvali ovog GTI
https://www.youtube.com/watch?v=Xh7A0SpoRhI&feature=channel
@dusan,
pa jeste, ja licno mislim da je bolje izvuci 500 hp iz 7.0L nego iz 5.0L. registracija je i tako ista, ovaj 7.0L ce mnogo duze da traje, a takodje ima mnogo veci obrtni momenat koji je mnogo bitan.
sto se tice amera i sporta, amer ti za sport (kao i sva sve ostalo) kaze da ima ono sta on voli i nije ga briga sta ce drugi reci. amer ti gleda nascar i nije ga briga hoce li se taj isti nascar svideti nekom drugom u svetu. ono, voli i gledaj ono sto ti se svidja. dok vi iz evrope pricate u stilu "e da bi amer bio dobar on se mora takmiciti i ostvariti dobre rezultate u nasim sportovima". gledajte sta vam se svidja i ne kritikujte druge sto misle drugacije.
nisam siguran gde zivis, ali ako je bilo gde na balkanu nije ni cudo sto se ljudi vise okrecu za q7 nego za mustangom (u americi je inace potpuno obrnuto), zna se sta je svabo na balkanu, a vecina ljudi u srbiji i ne znaju sta je mustang. ja sam siguran da pored njih moze proci 825 hp mustang shelby gt500 super snake i nebi ni znali sta je u pitanju.
da bi pravio listu najlepsih auta trebalo bi mi malo vremena, ali ovako od klasike su izdvojiti '55 mercedes 300sl gullwing, lamborghini countach, '63 corvette, '68 dodge charger, '57 chevy, aston martin db5, mercedes 300sl 6.3 ... to je onako napamet. od novih cu izdvojiti novi mercedes e-class, lamborghini gallardo, chrysler 300, dodge viper, fiat 500 abarth, citroen c5 ... ovako napamet
@mile antena
Da,ali zasto bi supersportski automobil morao da ima 7000 kubika i samo 420 ks?Zasto je bitno to,duze ce trajati?Mislim,supersportski automobili su skupi jako,ne vozi ih svako,a i taj ko ga vozi,ne vozi tog supersportaka svakog dana...Zato ja i jesam pristalica manje kubikaze i jake snage,Porse to najbolje pokazuje,tj demonstrira moc u tome,takodje i u opstim perfomansama,pokazuje ko je oduvek bio 'ikona' staze,sto se ne moze sporiti...
Ne znam,ja nisam rekao da treba da se takmice u 'nasim' sportovima,jednostavno fudbal je u celom svetu veoma vazan i najbitniji sport,dok jedan holivud glumac premo medija poruci Bekamu 'Dzabe si dosao,mi Amerikanci volimo bejzbol'???!!!Wtf??!Nije da se zna sta je Svabo na balkanu,Nemci su u celom svetu nesto posebno kada je u pitanju auto industrija,gledao sam dosta americkih testova o Audiju A5,novoj A8-ici,R8-ici npr,svi izuzetno hvale sve ove modele,prelep dizajn,fantastican,veoma luksuzan,dok je jedan lik krenuo da grli R8-icu i poceo da prica o perfektnom dizajnu,zvuku itd,dok ti ovde pricas nesto sasvim peto?!Dakle ipak medju najlepsim automobilima su ti evropljani od novijih,a od klasika se lomi amer/evropljanin . . . Fino,fino...
Da li ti se svidja A5?
Posto sam cuo misljenja mnogo ljudi,voleo bih da cujem tvoje misljenje o njemu.
@dusan,
pa pazi ovako, sinoc gledam u oglasima: 2002 corvette z06, 5.7l v8 sa 405 hp, presla 52,000 km, cena $21,500. iako se uglavnom drzim one henry ford recenice "najbolji auto je novi auto", u ovom slucaju bi se osecao bas komotno dati tolike pare za 9 godina star auto, jer znam da bi me dugo sluzio. sa druge strane, nebi se osecao komotno dati toliki novac za porsche jer nebi verovao njegovom motoru, toliki turbo jednostavno unisti motor. jos ako ga je neko zesce vozio ... on je jednom nogom vec u grobu.
eto zasto je bitno, barem meni, da auto ima sto veci zivotni vek.
sto se tice bekama, u pravu je covek, amerikanci jednostavno ne vole fudbal. to se ne moze promeniti. ista stvar bi bila da sutra jeff gordon dodje u evropu, nemoj da ispada da vi u evropi bi primili nekom americkog sportistu odlicno ako vas ne interesuje taj sport.
jeste, mediji hvale nemce, da se mediji i ljudi po autoblogovima pitaju u americi bi svi vozili dizel karavane (inace se ne prodaju ni jedni ni drugi). audi se dosta popravio u americi (mada su tokom 1990ih bili toliko losi da su mogli samo ici na gore, nikako na losije), ali eto koci ga sto su im svi modeli dizajnerski isti. ne samo njih vec i volkswagen, cesto cujem recenicu "zasto svaki vw izgleda kao uvecana jetta?"
audi a5 mi se dopada, lepo izgleda, licno kad bi davao $40,000 za auto ocekivao bi malo vise od 211 hp. znam da postoji 354 hp s5, ali on je $55,000 a za te pare bi radio vozio corvette ili cadillac cts-v. u sustini, tipicna prica sa evropom, ako hocu malo bolje performance moram poprilicno platiti.