
29. januara 1886. godine Karl Benz je podneo zahtev za patentiranje svog automobila sa tri točka. Od tada se taj datum smatra zvaničnim rođenjem automobila, koji danas slavi svoj 125. rođendan.
U istom periodu kada i Karl Benz, Gotlib Daimler je razvijao prvi automobil sa četiri točka. Na ovaj način, radeći nezavisno jedan od drugog, osnivači današnje kompanije Daimler AG i njenog osnovnog i globalno uspešnog brenda, Mercedes-Benza položili su kamen temeljac za sve današnje putničke automobile, teretna vozila i autobuse. Kompanija koja je izumela automobil od tada nastavlja da ga razvija raznovrsnije i duže od bilo kojeg drugog proizvođača motornih vozila – u svim relevantnim sektorima, od pogonskih tehnologija, preko udobnosti i bezbednosti, pa sve do dizajna.

Naziv Mercedes je dobijen prema imenu ćerke Emila Jelineka, austrijskog
biznismena, velikog ljubitelja automobila i entuzijastičnog pobornika tehničkog
napretka. Da li magija imena Mercedes, koje na španskom znači "milost", ili
pobede koje je Jelinek ostvarivao na automobilskim trkama pod ovim pseudonimom,
stvorile su masovno prihvatanje i prepoznavanje vozila sa trokrakom zvezdom kao
Mercedes vozila, zbog čega je naziv i zvanično bio usvojen 1926. godine.
Izuzetno praktičan Benz i nepokoleblivi Daimler, zajedno su utvrdili i
proširili svoju vizijiu u sve segmente svakodnevnog života, omogućivši ne
samo transport na kopnu, već i na vodi i u vazduhu, a time i značenje magičnog simbola trokrake zvezde čiji kraci pokazuju na tri strane: vodu,
vazduh i kopno.
Nakon više od 125 godina, spajanja, kriza i ratova, Mercedes-Benz je danas izbor predsednika i kraljeva, predstavljajući kroz znak trokrake zvezde univerzalni simbol za posebnost, prestiž, kvalitet, tradiciju, liderstvo i inovativnost.
PR Mercedes-Benz
Sustina je sto je pocetak vezan za kabriolet verziju... Prvo je ona nastala...
Oni bratići iz PR Delte ga kaleme ali ovi iz Merca ga pumpaju za medalju!!!! :))))
Svaki ciga svoga konja hvali...
Nego ovaj PR pomenu neki vazduh, more?!! Da nisu počeli i dirižable da prave, Bog te sami...????
Ima u novom broju AUTO-a lep text o istoriji Mercedesa.
Evo dodacu najzanimljivije detalje:
"Karl Benc je patentirao paljenje pomocu svecica,kvacilo,menjac,hladnjak vode,regulator brzine i druge delove danasnjeg automobila.
Preduzetnik Emil Jelinek kupio je 1896-e prvi automobil "DMG Feniks". Pocetkom 1900-e porucio je jos dva trkacka vozila DMG Feniks i prijavio ih na takmicenje pod nazivom Mercedes,kako se inace zvala njegova cerka. Jelinek je sa svojim novim velikim porudzbinama znatno pomogao razvoj kompanije DMG i postao njen clan upravnog odbora. Nakon toga kompanija se okrece razvoju sportskih automobila i 1901. belezi veliki uspeh na trci u Nici,nakon cega vodja sektora za odnose sa javnoscu francuskog automobilskog kluba,Pol Mejan izgovara prorocanske reci: "Usli smo u eru Mercedesa" !
Godine 1909-e vozilo "Blicen Benc" je postavilo brzinski rekord sa 202 km/h (kasnije poboljsan na 228) koji narednih 10 godina nije oborilo ni jedno vozilo na putu,sinama ili nebu.
Mogu se pohvaliti i primenom prvih kompresora u motorima sa unutrasnjim sagorevanjem,neposredno po zavrsetku prvog svetskog rata.
1937. godine predstavljen je sistem za direktno ubrizagavanje goriva.
Razvijen je za avionske motore,a tokom 1954. god direktno ubrizgavanje je ponudjeno u legendarnom kupeu 300 SL Gulwing. To je bilo prvo vozilo u istoriji opremljeno motorm sa direktnim ubrizgavanjem.
Daimler Benz je pionir i u prozivodnji dizel motora.
Prvi serijski putnicki auto sa dizel motorom je 260D predstavljen 1936. godine.
Krajem 1951. u Mercedes Benz-ovim pogonima nastala je i prva samonoseca karoserija za model 180D,koja je znacila i novi koncept po pitanju bezbednosti.
1965. u Mercedesu su poceli sa ugradnjom sigurnosnih pojaseva. 1978-e su patentirali sistem protiv blokiranja tockova (ABS).
1980-e su u ponudu uveli vazdusne jastuke. 1986-e sistem za sprecavanje proklizavanja tockova (TCS).
Od 1987 do 1992. Mercedes je u saradnji sa kompanijom Bosh radio na razvoju elektronske kontrole stabilnosti (ESP),kao i sistema pojacavanja sile kocenja-"brake assyst" (BAS).
Jedna recenica Gotliba Dajmlera ce zauvek ostati smernica ovog brenda "The best or nothing" !
Srecan rodjendan !
I Audi je izbor kraljeva posto spanski kralj Huan Karlos pored ostalog vozi i Audi RS6.
@ milan
I to potpuno crn, felne, maska sve, samo farovi beli (zadnji crveni)
http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2010/01/01rs6juancarlos.jpg
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2010/01/25/audi-rs6-za-spanskog-kralja
Najbolji su mi ti prvi motori, sto sam video u Mercedesu.
12000 kubika - 1 ks
9000 kubika - 1,7 ks
A mozes i da ih poslusas kako rade, nesto kao danasnji IMT i Zmaj traktori, proizvedeni 70-tih 80-tih.
Zna li neko da mi odgovori kakve to dirižable i amfibije pravi Merc??? Ili su ovi iz PR totalno promašili profesiju?!