
Euro NCAP testovi već su godinama merilo bezbednosti vozila dostupnih na evropskom tržištu. Početkom prošle godine u Euro NCAP-u su postrožili kriterijume pa tako za maksimalnu ocenu automobil mora imati 80% vrednosti kada je u pitanju sigurnost odraslih putnika, 75% kada su u pitanju mala deca i bar 40% pri proveravanju sigurnosti pešaka. Uz najbolje automobile stručnjaci iz Euro NCAP-a proglasili su i one najnesigurnije.
Prilikom proglašenja najsigurnijih automobila u kategorijama u obzir su uzeta sva vozila koja su na NCAP-u osvojila pet zvezdica. Pregledavši sve ostvarene rezultate proglašeni su pobednici u pet kategorija.
Pobedu u kategoriji limuzina odneo je BMW serije 5 koji je na Euro NCAP testu ostvario 95% za odrasle, 83% za decu i 78% sigurnosti pešaka što mu je donelo najveću ukupnu ocenu pred Mercedesom E klase, Volkswagen Passatom, Seat Exeom i Jaguarom XF. Prva dva automobila u kategoriji osvojila su pet zvezdica dok su ostali ocenjeni s četiri zvezdice.
U kategoriji kompaktnih vozila najsigurnijom je proglašena Alfa Romeo Giullieta čija je sigurnost ocenjena sa 97% za pešake, 85% za decu i 63% za pešake.

Titula najsigurnijeg u kategoriji malih automobila pripala je Hondi CR-Z. Iako je Audiju A1 i Suzuki Swiftu takođe dodeljeno pet zvezdica, ocene od 93% za sigurnost odraslih, 80% za sigurnost dece i 86% za sigurnost pešaka titulu su doneli Hondi CR-Z. U kategoriji je testirana i Nissan Micra koja je dobila četiri zvezdice.
U klasi monovolumena najsigurnijim automobilom proglašena je Toyota Verso. Njoj je pet zvezdica i pobedu u kategoriji osigurao stepen sigurnosti procenjen kao 89% za odrasle, 75% za decu i 69% za pešake. Treba napomenuti da je u istoj kategoriji testirano još osam automobila.
Poslednja kategorija NCAP-a pripala je Kiji Sportage koja je pobedu odnela ispred BMW-a X1, Hyundaija ix35, Mercedesa GLK i Mazde CX-7. Svi osim Mazde osvojili su pet zvezdica ali najsigurnijim u kategoriji proglašen je Sportage, zahvaljujući 93% sigurnosti za odrasle, 86% za decu i 49% za pešake.
Uz najsigurnije automobile na evropskom tržištu Euro NCAP proglasio je i one čija je sigurnost proglašena najlošijom. Takvu neslavnu titulu prošle godine dobili su Citroën Nemo i kineski Landwind CV9 koji su osvojili tri odnosno dve zvezdice.

Izvor : Automotoportal.hr
Opet,kako je jaka italijanska autoindustrikamafia, opet su krenuli da proglasavaju svoje automobile najboljim, kao nekada...puno,bravo,alfin najbolji motor do 2.5ccm itd...
Volvoa nema ni u jednoj kategoriji. A nešto jedu govna oko bezbednosti... prosto ne znam više šta je njihov adut
Da, stvarno čudno... Volvo-a i Saab-a nigde, a bije ih glas najsigurnijih vozila? Jak marketing ili stara slava?
Ma ovaj bi ih sve pobedio !
https://www.youtube.com/watch?v=BOFIt9iw1Fs&feature=related
evo NCAP testa petice
http://www.euroncap.com/results/bmw/5_series/2010/401.aspx
e evo nove E klase koja se diči sigurnošću
http://www.euroncap.com/results/mercedes_benz/e_class/2010/397.aspx
pa uporedite
@miki
Bolje ovako:
E klasa
https://www.youtube.com/watch?v=jutoIqqdIuU
i
BMW 5
https://www.youtube.com/watch?v=JO9YmKauzmo&feature=channel
Oba imaju 5 zvezdica na Euro NCAP testu.
@miki
I u pravu si,E klasa se dici sigurnoscu jer ima sisteme kao nijedan drugi auto.
Atention assyst (meri umor kod vozaca i upozorava ga ako je umoran,pisti i nacrta soljicu kafe na ekranu :-)
Pre-safe sistem (dovodi u idealan polozaj sedista,zatvara prozore,siber,dodatno zatezuje pojaseve itd,ukoliko oseti da bi moglo doci do sudara),BAS-plus (Brake assyst-plus) itd.
https://www.youtube.com/watch?v=30a2dpHS_TU&feature=feedlik
A evo za sve hejtere:
https://www.youtube.com/watch?v=-s0qaqyr34A&feature=channel
Svi ste ovakvi,padaju vilice al obavezno na kraju nadjete "manu",pozdrav! :)))
nekako su procenti na NCAP testu veći za peticu od e klase.
svi ovi testovi se izvode sa "svojom težinom2...
u praksi je drugačije...
npr. Q7 ima 4 zvezdice a fiat 500 5 zvezdice, a šta se desi kad se oni sudare
https://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ
reklame su čudo...
jedino što nemaju veze sa realnošću...
inače NCAP uzima u obzir sve sigurnosne sisteme, ocenjuje ih..
opet na kraju BMW ima veće procente...
@miki
Nemaju veze sa realnoscu?!
Pa zar atention assyst stoji tu radi fore?
Ili pre-safe?
Bas-plus?
Itd.
Oni reklamiraju sta sve ima nova E klasa.
Napredni sistemi koji funkcionisu.
Kao sto npr BMW ima onaj dobar sistem sa kamerama u braniku,da mozes da vidis levo i desno pre nego sto udjes u samu raskrsnicu.
Tj kad "izvirujes" na put.
Ne treba pljuvati Benc,ipak je on sve bezbednosne sisteme prvi izbacio znas...
ma ne pljujem ja merc.
merc je sinonim za bezbednost i udobnost...
ali BMW je isto na vrhu...
to dokazuje i prodaja, NCAP testovi...
@miki
Preciznije, BMW je na vrhu a ostali trčkaraju ispod njega... :)))
@PITBULL
Pa dobrodošao prijatelju...dugo te nije bilo!!!! (dodao bih još jednu rečenicu ali komentar ne bi poživeo dovoljno dugo da ga pročitaš...al znaš ti) :)))
Miki, malo si se zajebao. :-) Ene prodaja... :-D. Sto rece Dejan L da je Kia ispred Glk i X1?? :-) Kakav je samo ovo test... hehehe
@Gagiba
Pozdrav druze.
Mi smo primer kako Merc i BMW pripadnici mogu lepo da saradjuju :)))
Znam,urnebesna je,uvek me nasmeje :)))
@pitbull
da, kad se umoris upozori te i nacrta soljicu kafe, a kad udjes u auto nacrta ti macu i kaze hello kitty!
@toma
Mercedes je to !
Nije to obican auto!
Imas dve vrste automobila,Mercedes i druge :)))
Eve ga pa gledaj,sistem meri oko 80 parametara. Pozzz
https://www.youtube.com/watch?v=NZrcUBh87PQ
Prvo je predstavljen u novoj E klasi a zatim je ponudjen i u S klasi.
Nova E klasa je imala sve sistema kao u S klasi i jos vise od S-a !.
Atention assyst,adaptivno dugo osvetljenje,inteligente farove koji sami regulisu sirinu i duzinu snopa (na autoputu duzi a uzi snop,na magistralnom i u gradu-raskrisnicama je siri a kraci.
Onda automatsko kocenje u slucaju nuzde,sistem za odrzavanje trake (vibrira volan ako skreces bez migavca u drugu traku kao i svetlo na retrovizoru i zvucni signal).
Pa onda sistem koji sam prepoznaje znakove i upozorava ako vozis brze od dozvoljenog i sam smanjuje brzinu ako je ukljucen tempomat.
Night vison, distronic plus se podrazumevaju...
Ima jos brdo stvari,hauba se u slucaju udara pesaka dize za 5 stepeni itd,itd,mrzi me da pisem :)))
https://www.youtube.com/watch?v=49QQdAIcwdc
Evo kako funkcionisu ti sistemi:
Adaptivno dugo svetlo
https://www.youtube.com/watch?v=p2MODnGrFtQ&feature=channel
Mrtav ugao
https://www.youtube.com/watch?v=5Te-WiRohR8&feature=channel
sistem za odrzavanje trake
https://www.youtube.com/watch?v=7WoYVNZ31Ow&feature=channel
pre safe
https://www.youtube.com/watch?v=v4PF74_Y_bM&feature=related
ma džabe sve kad na NCAP crash testu lutka u BMW bolje podnosi udarac...
vidi slike, ZELENA-ŽUTA boja...
kod mece se javlja i NARANDŽASTA u vratu...
koji je to sistem koji (ne) čuva vrat?
http://www.euroncap.com/results/mercedes_benz/e_class/2010/397.aspx
http://www.euroncap.com/results/bmw/5_series/2010/401.aspx
@miki
Hmmm,hvala sto si dao ovaj link.
Jesi ga citao uopste "In Euro NCAP’s frontal and side barrier impacts, the PRE-SAFE System was not activated. "
Nije ukljucen !
" Maximum points were scored in the side barrier test. "
" Maximum points were scored in the side barrier test. "
kao i seria 5
merc e SIDE IMPACT POLE 6.7
seria 5 SIDE IMPACT POLE 7.4
u sve tri kategorije BMW ima više poena...
@Pitbull
Pa to je onda greska u sistemu, jer je pre-safe automatski sistem. Nemoze se iskljuciti. Kao npr. ABS.
@loshmi89
Ako se kaze da sistem nije bio ukljucen,sta to znaci?!
Kako si ti odatle izvukao zakljucak da je automatski majke ti? :)))
Prosvetli me :)))
Verovatno je greska,samo jos Mercedes nije obavesten :)))
@miki
Danas sam video novu 7-cu, 760LI,ona mi se bas svidja,5-ca mi nije toliko ubedljiva,tj najveca zamerka je prednji deo,ostalo je ok.
Da su taj prednji deo odradili malo bolje,agresivnije i originalnije,mislim da bi ukupna slika izgledala mnogo bolje.
ma sve su to vrh automobili i E, S, 7, 5, A6, A8, nijanse su u pitanju, odnosno stvar ličnog afiniteta. možda i izbor prvog auta utiče na dalji izbor...
5-ica će u M varijanti izgledati mnogo agresivnije.
čini mi se da je i bio cilj da se dobiju blaće linije a da se kroz m dobije na agresivnosti.
meni se npr. CLS mnogo sviđa ali mo nekako ne stoji AMG linija jer od prelepih blagih linija prelazi na agresivne što mu nekako i ne stoji. taj auto treba da izgleda mekano a ne brutalno
@Pitbull
Pre-safe se radi automatski kao i ABS kad postoji potreba za njim. Ne moze se iskljuciti kao ESP. I ne pise da nije bio ukljucen, nego da se nije aktivirao. A sta pre-safe radi? Namesta telo vozaca u najpovoljniji polozaj kad postoji rizik od sudara. Na NCAP testu su lutke vec stavljene u savrsen poloza tako da to nije ni vazno.
@miki
Da,s tim sto se meni CLS daleko vise svidja u AMG stajlingu,opet stvar ukusa.
P.S. Izgledace agresivnije 5-ca sa M paketom,ali su mu "oci" mnogo blage.
Znas kako je prosla imala farove kao ptica grabljivica,agresivne,zalaze u krilo.
Stopovi su npr lepsi na novoj nego na staroj 5-ci.
Na staroj i nisu bas nesto lepi,sem onih jacih verzija koje imaju one linije,kao na novoj,ako znas na sta mislim.
One crvene svetlece linije,to bas lepo izgleda.
A ono kad samo sijalica osvetljava stop,nije to to.
@carobnjak
http://www.inautonews.com/mercedes-e-class-ahead-before-a6-5-series
:)))
S klasa takodje,pitaj BMW fanove uostalom i oni ce ti reci :)))
da ali kod audija tek sledi zamena generacija, normalno je da pred izlazak nove pada prodaja.
kod bmw-a imamo zbir stare i nove generacije...
izlaskom nove e klase prodaja se povećala za 70.000
2008. i 2009. su svi imali "stare" modele i mercedes nije bio vodeći po prodaju
@PITBULL™
zasto navodis taj link? Pitao sam za "bezbednosnu pobedu" a ne prodaju!
BMW je pokazao svoje. Najsigurni automobil u klasi.
Svaka čast za BMW.