
Toyota je po prvobitnim planovima trebalo da zaustavi proizvodnju u japanskim fabrikama samo na tri dana, zbog kojih bi ovogodišnja proizvodnja bila manja za 40.000 automobila. Međutim, Toyota je objavila da svoje fabrike ipak neće pokrenuti sve do sledećeg utorka, što će rezultirati smanjenjem godišnje proizvodnje za oko 100.000 vozila.
Takođe, Toyota navodi da je zatvoreno ukupno 12 fabrika na japanskom tlu. Kolike su posledice zatvaranja ovih fabrika pokušao je da istraži ekonomski analitičar Koji Endo. Prema njegovim rezultatima, zatvorene fabrike Toyotu dnevno koštaju čak 80 miliona dolara.
Iako je Toyota objavila da nisu pretrpeli veću materijalnu štetu u fabrikama, ipak se špekuliše da su gotovo sve fabrike ostale bez električne energije, što dodatno usporava saniranje štete i početak proizvodnje.
I ostali proizvođači su u sličnim problemima. Mitshubishi je zapravo i pokrenuo proizvodnju u jednoj od svoje tri fabrike, čime je ponovo pokazana organizovanost Japanaca koji su za samo pet dana uspeli da konsoliduju svoje redove i da počnu proizvodnju u fabrici. Očekuje se početak proizvodnje i u ostalim fabrikama automobila do sredine sledeće nedelje.
Izvor : Proauto.ba
Foto : Toyota
A sad bez šale, kako će radioaktivnost uticati na elektronske komponente? A kako na karoseriju, radijacija se vezuje za metal vrlo lako.
Ruku na srce, svaka njima čast, nema odmora dok traje obnova!
@Dejan L
Nije to visoka koncentracija,a evo cujem da su skoro uspostavili kontrolu u jednoj nuklearki takos to su doveli struju za hladjenje reaktora.Ma Japanci su to,nista ne prepustaju slucaju.
cudno dejan nije osuo opet paljbu po obama & co. da su odgovorni za ovo da spasu posrnulu americku industriju
@ mile antena
Pametan čovek raspoznaje nameštaljke od nesrećnih slučajeva, Tricks or Accident?
Pogotovo fora sa paukom, pošto drugo ništa nisu mogli da nađu na Mazdi, izmislili pauka!
Elem mile jel znaš šta je to READMISIJA?
dejane, nadam se da znas engleski, evo jedan tekst koji je kao napisan za tebe
http://www.autoblog.com/2010/04/12/thedetroitbureau-com-on-autoblog-with-paul-eisenstein/
"The Japanese maker's problems with runaway cars dates back long before Washington was asked to bail out Detroit; and as newly-uncovered internal documents reveal, Toyota knew it had a problem and went out of its way to hide that fact as long as possible."
a inace dejane, mazdina prodaja je nekih 250,000 vozila godisnje i tako stoji vec dobrih 20-ak godina bez promena (jos od vremena kad je ford imao vecinu kontrole u mazdi). mazda nikad nije predstavljala nekog rivala, oni kontrolisu neka 2% americkog trzista - manje nego recimo samo jedan fordov model. tako da nebi imalo bas nikakvog smisla sad unistavati mazdu.
neznam jesi li upoznat, ali tokom ranih 1990ih audi je imao isti recall kao i toyota, a audi je tad prodavao oko 10,000 vozila godisnje u americi ili manje od 1% ukupnog trzista. jeli i onda drzava htela da unisti audi u nadi da sacuva cadillac i lincoln? :))) daj ne budi smesan vise sa svojim teorijama zavere.
"mazda nikad nije predstavljala nekog rivala, oni kontrolisu neka 2% americkog trzista - manje nego recimo samo jedan fordov model"
Istinito, a deluje tako nerealno - kao naucna fantastika. :D
Nissan proverava radioaktivnost automobila
Strah od posledica katastrofe koja je zadesila nuklearnu elektranu Fukushima u Japanu, teško oštećenu u nedavnom zemljotresu i cunamiju koji je usledio, raste svakodnevno. Kako raste strah od radioaktivnosti, tako japanski proizvođači automobila povećavaju napore da uvere kupce da su fabrike dovoljno daleko od nuklearne elektrane da bi bilo ikakvih posledica po automobile.
Čini se da je Nissan rešio da učini korak više kako bi odagnao svaku sumnju u moguću radioaktivnost svojih automobila. Kako navode poslednji izveštaji, Nissan će (u Americi prevashodno, ali i u Evropi) da kontroliše nivo radioaktivnosti na svim vozilima koja su uvežena iz Japana, i činiće tako sve do momenta dok ne prestane izvorna opasnost od radioaktivne kontaminacije. Iako je japanska Asocijacija proizvođača automobila objavila da nije nađen nivo radioaktivnosti opasan po zdravlje ljudi ni na jednom automobilu koji je namenjen izvozu, Nissan želi da se dodatno osigura. Verujemo da će takav potez Nissana da naiđe na odobravanje potencijalnih kupaca, prema devizi "što je sigurno, sigurno je".