
Na Međunarodnom salonu automobila u Beogradu kompanija Fiat Automobili Srbija premijerno predstavlja revolucionarni TwinAir motor koji ostvaruje rekordno nisku emisiju ugljen-dioksida i potrošnju goriva.
Testovi Fiata 500 sa TwinAir motorom pokazuju da ova potrosnja nije ni priblizna deklarisanoj i da Fiatov klasicni 1.2 8V ima cak manju potrosnju.
I sad, dokle da lazemo?
Inace, meni je nejasno kako ovakvi motori koji ubacuju hidrauliku, upravljanje solenoidima za usisne ventile (a u buducnosti i za ispusne), direktno ubrizgavanje itd. mogu biti bolji od klasicnih MPI motora koji su mnogo jednostavniji.
Pa jos ako se skoro nista ne dobija u potrosnji, a gubi na odrzavanju i dugovecnosti.
A da li postoji motor koji trosi onoliko koliko je deklarisano? Ja jos nisam cuo...
Stvarno da se covek zapita, cemu onda ta deklarisana potrosnja? Zar ne moze neka, popularno nazvano, nezavisna institucija da u istim uslovima vrsi testiranje svih modela koji se recimo prodaju na evropskom trzistu? Nesto poput onoga sto pruza Euro NCAP u oblasti bezbednosti, da jednostavno sve to bude uporedivo. Ovako se ne zna ni ko vise laze ni ko manje, smejurija.
Cinjenica je da FIat ponajvise laze. Njihovi board kompjuteri su pozati po tome sto najvise lazu. Ostali oko 5%, oi preko 10%
Vrati se peglica u život u novom ruhu. Samo bi voleo da čujem ovaj ružni zvuk. Em turbo, em 2 cilindra.
Sad će Orka (zaštitari životinja, posebno kučića, primi prevod), morati da tuže fiat zbog uzmeniravanja životinja i okoline.
Inače potrošnje što se tiče, ako bord tako pokazuje, 80% vozača će poverovati. A za onih 20% pametnijih i obazrivijih, fiat zna da su u manjini, kao i uvek kod vlasnika fiata.
Inače na opitnom poligonu fiata se po malko i leruje....
Jos jedno tehnolosko cudo koje ce, dugorocno posmatrano, prve kupce ( laboratorijske pacove ) verovatnuo dovesti do prosjackog stapa ...
I "peglica" je u svoje vreme bila revolucinarna!
A u vreme osdamdesetih kad je SFRJ bila u punom cvatu Poljaci su njome dolazili na Jadran!
Sad izracunajte koliko je to kilometara...
carobnjak
Peglica mi je jedan od najsimpatičnijih malih automobila, ali je istovremeno i jedan od najnepouzdanijih...
Mog Punta (multijet) sam dva puta testirao: početkom septembra 5.6 l, i u januaru 6.1/100km, sve gradska vožnja. Približno je pokazivao i računar.
Sa Tiguanom (2.0 Bluemotion 110ks)u sličnim uslovima potrošnja mi je 6.9 lit./100.
Prema tome, u oba slučaju nije velika razlika između deklarisanog i izmerenog.