
Volvo Emergency Brake Assist (Sistem pomoći pri naglom kočenju u slučaju nužde) spašava živote. Dokaz tome stiže od uporednog testa koji je sproveo nemački ADAC - najveći automobilski klub u Evropi. ADAC je prvi put testirao šest različitih sistema pomoći pri naglom kočenju u različitim situacijama i otkrio značajne razlike u njihovom delovanju.
Sistem ugrađen u testirani Volvo V60 jedini je postigao ocenu „vrlo dobar“ i
ubedljivo pobedio konkurente.
Volvo nudi brojne sisteme pomoći pri kočenju u svojim modelima. City Safety
nudi se standardno u šest modela, dok su Collision Warning sistem s Full Auto
Brake funkcijom i Pedestrian Detection dostupni kao opcija. Oba sistema
ocenjena su vrlo dobrom ocenom u ADAC-ovom testu.
Testirane su najrazličitije saobraćajne situacije: sudar s vozilom koje se
kreće sporo, sudar s vozilom koje koči, sudar s vozilom koje se zaustavlja, kao
i sudar sa stacionarnim vozilom. U svim situacijama Volvoov sistem je pokazao
pouzdanost u radu i omogućio da testirani V60 ili izbegne kontakt ili se
zaustavi do te mere da posledice kontakta budu minimalne.
„Volvo V60 je pobedio u uporednom testu i jedini dobio ocenu vrlo dobar.
Samostalno kočenje značajno smanjuje energiju udarca trenutak pre sudara, a
time i neželjene posledice. City Safety može pak u potpunosti da izbegne udarac
pri nižim brzinama. Uz to, švedska tehnologija postiže uverljive rezultate u
upozoravanju vozača i automatskom aktiviranju kočnica“, ističe Dino Silvestro,
projektni test menadžer pri ADAC-ovom Landsberg Technology centru koji je
sproveo test. Testirani automobili bili su Volvo V60, Audi A7, Mercedes Benz
CLS, BMW 530, VW Passat i Infiniti M37.
Službeno pojašnjenje rezultata testa glasi: „Sistem pomoći pri naglom
kočenju u Volvou V60 značajno smanjuje brzinu kretanja vozila, a time i
energiju udarca ukoliko vozač ne reaguje na vreme pa su i posledice sudara
mnogo manje. U gradskom saobraćaju čak se i mogu izbeći udarci. Švedski sistem
upozorenja radi uverljivo. Vozači su upozoreni na način da ne mogu da ignorišu
upozorenja“.
ADAC je već testirao brojne sisteme održavanja brzine i razmaka početkom 2010.
godine. Tada je na testu bio Volvo XC60 i ostvario je čistu pobedu.
„ADAC je sistemski prošao kroz najčešće situacije udaraca u saobraćaju.
Testirale su se i teške situacije u kojima sistem ne daje upozorenje. Testovi
koje ADAC sprovodi slični su našim internim testovima. Volvo V60 je pokazao
svoju snagu“, izjavio je Jonas Ekmark iz odeljenja za aktivnu sigurnost pri
Volvo Car korporaciji.
Volvov Emergency Brake Assist
Volvoov City Safety sistem pomaže u izbegavanju udaraca pri nižim brzinama ili
doprinosi značajnom smanjenju posledica. Sity Safety fukcioniše uz pomoć laserskog
senzora u gornjem delu vetrobranskog stakla, a reaguje na automobile na razmaku
do 6 metara i aktivira se pri brzinama od 4 do 30 km/h. Ukoliko sistem oceni da
postoji opasnost od kontakta u slučaju naglog kočenja vozila koje se nalazi
ispred ili u slučaju stacionarnog vozila, automatski se aktiviraju kočnice.
Ukoliko vozač ne reaguje na opasnu situaciju, sistem samostalno koči automobil
s 50 do 100% raspoložive kočione sile.
Volvo City Safety deo je standardne opreme u modelima Volvo S60, V60, XC60,
XC70, V70 i S80.
Adaptive Cruise Control sistem automatski prilagođava brzinu i razmak od vozila
ispred. Potrebne podatke dobija od radara ugrađenog u masku hladnjaka i
kompjuterizovane kamere na vrhu vetrobranskog stakla.
Collision Warning sistem s Full Auto Brake funcijom i Pedestrian Detection
aktivni su pri brzinama od 4 km/h do maksimalne brzine i upozoravaju vozača na
rizik kontakta s drugim vozilom ili pešakom. Ukoliko vozač ne reaguje na vreme
i kontakt je neizbežan, sistem automatski koči u cilju izbegavanja kontakta ili
smanjenja njegovih posledica. Svi navedeni sistemi dostupni su kroz Driver
Support paket, koji je kao opcija raspoloživ za modele S60, V60, XC60, XC70,
V70 i S80.
Nije mi jasno da prave te sisteme da "ublaže" udarac ?
Kad već prave treba da ga prave tako da se spreči sudar a ne da bude manja šteta.