
Ni kriv ni dužan...
Sebastijan Leb je odneo još jednu pobedu u karijeri mada je on ovog puta najmanje kriv za to. Šalu na stranu, vozio je sjajno i uspeo da nadoknadi čitav minut penala koji je zaradio još u petak ali sigurno ne bi pobedio da se Ožije nije izvrnuo ko kornjača i došepao do cilja treći, sa iskrivljenim autom.
Ipak, pobedi se u zube ne gleda pogotovu ako je šesta u karijeri na istoj stazi što je Lebov slučaj a on je još od 2004 nepobediv u Argentini.
"Sigurno nisam verovao da ću doći u priliku da se borim za pobedu na kraju relija, ali sam jako zadovoljan raspletom na kraju jučerašnjeg i današnjeg dana." rekao je Leb.
Ožije je pred poslednji dan relija imao veliku prednost i delovao je prilično sigurno sa 47 sekundi prednosti u odnosu na Hirvonena i Leba, dok su ostali konkurenti poput Solberga i Latvala imali tehničke probleme koji su ih udaljili od pobede. Ipak u poslednjim kilometrima najdužen stejdža na reliju, Ožije je zavrnuo auto prerano u jednoj od krivina i izleteo sa staze obrnuvši se nekoliko puta. Iako je uspeo da se vrati na stazu ostao je bez servo volana i vozio je iskrivljen auto do kraja trke.
"Pokušao sam da uradim sve što je bilo u mojoj moći ali nije bilo moguće pobediti sa ovakvim autom i održati prednost koju sam imao. Napravio sam glupost, to je sigurno..."
U celoj priči najbolje je prošao Hirvonen, koji realno, tokom celog relija nije imao neke šanse za pobedu ali je na kraju završio kao drugi sa zaostatkom od svega 2,4 sekunde iza Leba. Četvrti je kroz cilj prošao Piter Solberg sa 32,6 sekundi zaostatka a peti sa velikim zaostatkom Mads Ostberg koji je bio bolje plasiran od lokalnog heroja Federika Vilagre.
Jari Mati Latvala koji je gotovo dva dana vodio na reliju, morao je da se zadovolji samo sedmim mestom zbog kvara koji mu je oduzeo previše vremena. Piter Solberg je bio najbrži na Power Stage-u i osvojio dodatne bodove.
Rezultati relija Argentine:
1. |
Sebastijan Leb |
Citroen |
4h03m56.9s |
2. |
Miko Hirvonen |
Ford |
+ 2.4s |
3. |
Sebastijan Ožije |
Citroen |
+ 7.3s |
4. |
Piter Solberg |
Solberg Citroen |
+ 32.6s |
5. |
Mads Ostberg |
Stobart Ford |
+ 5m16.8s |
6. |
Federiko Vilagra |
Munchi's Ford |
+ 6m48.5s |
7. |
Metju Vilson |
Stobart Ford |
+ 11m34.5s |
8. |
Jari-Mati Latvala |
Ford |
+ 13m32.7s |
9. |
Hajden Padon |
Symtech Subaru |
+ 25m43.8s |
10. |
Patrik Flodin |
Uspenskiy Subaru |
+ 33m34.1s |
11. |
Ken Blok |
Monster Ford |
+ 53m19.9s |
Nisu završili:
Daniel Oliveira Brazil Mini SS8
Piter van Merksteijn Van Merksteijn Citroen SS6
Vremena pauer stejdža:
1. Piter Solberg Solberg Citroen 2m20.1s
2. Miko Hirvonen Ford + 0.5s
3. Sebastien Leb Citroen + 0.5s
4. Jari-Mati Latvala Ford + 0.8s
5. Metju Vilson Stobart Ford + 2.4s
Preuzeto sa : Supersport.rs
PR saopštenje uvoznika Citroena za Srbiju
Citroen zabeležio sedmu uzastopnu pobedu u Argentini
Rally Argentina 2011 obeležilo je nekoliko preokreta, i na kraju je slavila posada Sebastien Loeb i Daniel Elena. Sedmostruki reli šampioni sveta, preuzeli su vođstvo na poslednjem brzinskom ispitu, nakon što su dobili vremensku kaznu od 1 minut, prvog dana takmičenja. Uprkos prevrtanju na najdužem brzinskom ispitu Argentina relija, posada Sebastien Ogier i Julien Ingrassia zabeležila je treće mesto na podijumu. Citroën je ovim nastavio seriju pobeda u Južnoj Americi, koju je započeo 2004. godine.
Poslednji dan Rally Argentina 2011, obeležio je najduži brzinski ispit - Aschochinga - Aqua de Oro - 48.21 km. Takmičari su se već u 05:00h uputilu u servisni park Villa Carlos Paz, nakon čega su morali savladati najduži brzinski ispit od početka sezone. Sebastien Ogier i Julien Ingrassia bili su prvi na stazi, a njihov cilj je bio da sačuvaju prednost od 43,7 sekundi. Mađutim, na poslednjem kilometru brzinskog ispita, njihov Citroën DS3 WRC se prevrnuo preko krova! "Glupu grešku" priznao je Ogier na kraju takmičenja "Sve smo morali da učinimo, da pobedimo na ovom takmičenju. U radaru smo imali posebno označenu ovu krivinu, ali završili smo prevrtanjem preko krova. Bili smo spremni za restart, ali automobil je bio oštećen. Bio je oštećen upravljački sistem, izgubili smo vetrobransko staklo i zadnji spojler." - istakao je Ogier. Sebastien Loeb i Daniel Elena, pred najduži brzinski ispit, nalazili su se na trećoj poziciji, samo 4 sekunde iza konkurenta Mikke Hirvonena. "Bilo je maglovito, i izuzetno neravno. Na prvom merenju vremena, nismo bili sjajni, ali morali smo da idemo "gas do daske", da bismo bili ispred njega.” Pobednik pet poslednjih izdanja relija Argentina, pobedio je na najdužem brzinskom ispitu, i stigao do druge pozicije u generalnom plasmanu.
Do kraja relija ostalo je tri brzinska ispita ukuopne dužine oko 11 kilometara, a Sebastien Ogier je pokušavao da odbrani vodeću poziciju. Pre starta Power Stage-a, on je imao samo 3,3 sekunde prednosti u odnosu na Loeba i samo 5,7 s u odnosu na Hirvonena. "Bilo je zaista teško. U poslednjoj fazi, osetio sam da točak neće izdržati. Bez pomći servo upravljanja, automobil je postao mnogo težak za vožnju." - izjavio je Ogier. I dok su Loeb i Hirvonen, iskoristili probleme Ogiera, on je bio zadovoljan i osvojenim bodovima za treće mesto: "To je manje "zlo" za tim. Nismo izgubili previše poena u konkurenciji proizvođača. Sa druge strane, to nije dobar rezultat za osvajanje šampionske titule u konkurenciji vozača. Ja sam zaista vrlo razočaran."
Loeb je do samog kraja relija, bio u pravom "režimu napada", i na kraju je uspeo da preuzme vodeću poziciju od svog timskog kolege. Na kraju relija, Loeb je imao prednost od 2,4 sekunde ispred Hirvonena, koji je, takođe, u plasmanu prestigao Ogiera. "Posle penalizacije u petak, nisam razmišljao o pobedi. Vozili smo na limitu, kako bismo se borili sa vozačima u vrhu. Još jednom, ishod je odlučila veoma mala razlika. Čini se da je reli Argentina moje srećno "lovište"." - izjavio je pobednik relija Argentina 2011, Sebastien Loeb.
VITRO GROUP Marketing