home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Na 14 mesta u Beogradu elektronsko registrovanje saobraćajnih prekršaja kao što su prolazak vozilom kroz crveno svetlo na semaforu, nepoštovanje brzine i žute trake.

"Kamere koje registruju saobraćajne prekršaje uskoro bi, možda već sutra, trebalo i zvanično da se 'upale' na beogradskim ulicama. One će beležiti saobraćajne prekršaje poput prolaska vozila kroz crveno svetlo na semaforu, nepoštovanja brzine i žute trake, a na osnovu tih snimaka prekršiocima će na adrese stizati opomene", kaže za "Politiku" Slaviša Matić, načelnik odeljenja za kontrolu i regulisanje saobraćaja u Upravi saobraćajne policije.

"Kamere su postavljene na 14 mesta. Softver koji njima komanduje podešen je tako da kamera automatski registruje prekršaj, fokusira ga i izdvaja iz gomile. Na osnovu snimaka sistem sam priprema dokumentaciju sa kojom će se kasnije dokazivati prekršaj vozača. Kamere su u odličnom stanju i podešene su tako da mogu da snimaju i danju i noću", ističe Matić, ali ne precizira tačan datum kada će one početi da rade.

Od kada su kamere instalirane, a tome ima nešto više od godinu dana, pribavljena su sva potrebna uverenja i dozvole kako bi se isključila svaka mogućnost da se sumnja u izvršeni prekršaj.

"Rukovodili smo se logikom da je bolje da deset prekršilaca ne odgovara nego da jedan nevin vozač odgovara. Kamere će beležiti svaki pokret vozila u delićima sekunde. Meriće se, recimo, udaljenost vozila od semafora i brzina, ako je u pitanju prekršaj prolaska kroz crveno, zaustavna linija u trenutku dolaska do semafora, prolazak vozila. Sve će to biti dokumentovano i postojaće fotografija na kojoj će se videti registracija vozila", objašnjava Matić.

U policiji napominju da su spremni na gotovo sve pokušaje vozača da izvrdaju zakon.

"Posle dokumentovanja prekršaja vozač će biti pozvan da se u roku od osam dana, od dana uručenja poziva, javi u policijsku stanicu i izjasni se ko je upravljao vozilom u trenutku kada je prekršaj zabeležen. Ukoliko vozač tvrdi da nije on vozio i da podatke osobe koja prizna da je upravljalavozilom,prijava se podnosi protiv nje. Ako postoji očigledno ometanje rada policije, pa se kao ne zna ko je vozio, vlasnik vozila plaća kaznu. U slučaju da vlasnik u roku od 15 dana od kada mu je uručen poziv ne da izjavu, niti se izjasni ko je upravljao vozilom, podnosi se zahtev za pokretanje prekršajnog postupka. Kazna iznosi od 15.000 do 30.000 dinara za fizičko lice, dok je za pravna lica od 100.000 do 800.000 dinara", priča Matić.

Kamere registruju i skeniraju tablice vozila čak i kada vozači zamrljaju brojeve i slova i učine ih neprepoznatljivim.

"Sistem prepoznaje simbole, a ne brojeve i slova. Ne postoji mogućnost da pogrešno protumači slova kao što su š, ć, č. U slučajevima da tablice nisu čiste ili da nisu postavljene kako treba, vozač će odgovarati, a kazna je 3.000 dinara", navodi Matić.

U sistem registrovanja saobraćajnih prekršaja uključeni su i presretači - automobili i motocikli. Do kraja godine kamerama bi trebalo da bude pokrivena cela Srbija, prvo Koridor 10, a onda će kamere biti postavljene u svim gradovima.

"Ideja je da njihov broj bude veći i u Beogradu, i da sve bude umreženo u jedan sistem koji će biti praćen iz prestonice. Da, i ne postoji mogućnost da se prekršioci pozovu na neku 'vezu' da im sredi da ne plate kaznu jer je sve elektronski zabeleženo i svako ko je načinio prekršaj ima svoj broj", napominje Matić.

Sličnih pokušaja registrovanja prekršaja bilo je i ranije. Sedamdesetih godina prošlog veka bile su postavljene fotokamere koje su registrovale prolazak kroz crveno. "Ove kamere su se odlično pokazale, ali nažalost ovaj sistem nije zaživeo", kaže Slaviša Matić.

Izvor : Mondo.rs



čitanja : 4619



Komentari

Kladim se da su namerno stavili ograničenje od 50 da bi naplaćivali kazne jer bi se 99% ljudi pridržavalo ograničenja od 60. Ovo od 50 iritira i em što je iritantno i debilno,povećeva potrošnju (a toliko se busaju o zagadjenju) jer većina kola se muči u 3-coj ,dok je 60 taman za 4-tu. Samo nek oni naplaćuju kazne,videh juče nove motore imaju,nove džipove,kombije,Golfove itd itd. A država "nema para". Da,nema para za ljude,za sebe ima. Zato i dižu akcize i sve da bi mogli da se iživljavaju.
Pitam se da li će go*na iz vlasti da se pridržavaju propisa i da voze 50 i ne idu žutom trakom? Aha važi. A ti stoko je*i si mater,kad ni nisi za bolje...

Autor PITBULL™ 31 Maj 2011, 14:33

Cuo sam da su podesili kamere na 20km/h vise, ali si ga zato na*ebao ako ides 20,01km/h vise.

Autor Bati 31 Maj 2011, 14:52

@Bati
Ovi banditi kakvi su,pre bi rekao da su podesili kamere na 20 ispod. Ne verujem u to. Što bi onda smanjili ograničenje na 50 a da snima preko 70? Nema logike,oni hoće da uzimaju pare. Zato su i smanjili na 50,žute trake i ostala s*anja. "Sjajno" rešenje za saobraćajne gužve ! Nema veze što ćeš dva sata ići s jednog u drugi deo grada,važno je samo da oni nahrane svoje enormne apetite.
Koliko je ovaj narod glup. Opet će ih glasati. "Nemaju" za narod,a imaju za avione,S blindirani,nove E klase,Audiji,Pajero novi za saob,Aprilie,Suzuki,VW Crafter,Golf 6,pikapovi itd itd... Hapse heroje i isporučuju ih zlikovcima. Izdjanička vlast,dovela Srbiju do najniže moguće tačke,ponosa,materijalne situacije,svega ! Oće li jednog dana odgovarati za sve??? Ima li pravde?

Autor PITBULL™ 31 Maj 2011, 15:06

Nema tadic samo E klase, vidjao sam i dva ML-a.
Ako su kamere tacno namestene nece moci da obrade toliko kazni, zato verujem da su na 20 preko namestene.

Autor Bati 31 Maj 2011, 15:25

Od 5 pesaka koje udaris sa 50 na sat, cetvoro ce preziveti. Od 5 pesaka koje udaris sa 60, cetvoro ce poginuti. Razlike u udarcu u ljudsko telo pri toj brzini su katastrofalne. Kao da poredis pad sa drugog i petog sprata.

Autor Cufi 31 Maj 2011, 15:50

@Cufi
to nema veze sa mozgom!

Autor carobnjak 31 Maj 2011, 16:07

@ carobnjak

Mozda ima veze sa magijom? To je zvanican podatak EuroNCAP testa, i podatak koji je koriscen u prezentaciji kada je promovisan testiranje za sigurnost pesaka.

Ovo je inace nezavisno istrazivanje ako ne verujes u NCAP >

http://www.arrivealive.vic.gov.au/initiatives/safer_roads_and_roadsides/speed_and_sp/frequently_asked_questions_speed_limits_save_lives.html

Nova istrazivanja, cak tvrde da je razlika izmedju 40 i 50 jos i veca :

http://www.rta.nsw.gov.au/roadsafety/speedandspeedcameras/40kmhcbdspeedlimit/index.html

Tako da, to sto tebi nije logicno, nekom fizicaru ili saobracajnom inzenjeru verovatno jeste. A objasnicu ti i zasto. Kineticka energija je jedna proizvodu izmedju mase tela i njegove brzine na kvadrat, podeljeno sa dva. Obrati paznju na ovo na kvadrat. To znaci da kada je brzina veca za 10 km/h, kineticka energija je mnogo veca.
E sad, posto ti kao svaki uspaljeni punokrvni saobracajni strucnjak verovatno imas svoju teoriju, ni u ovo neces poverovati.

Autor Cufi 31 Maj 2011, 16:44

@Cufi
To si u pravu kad vec dodje do "kontakta", ali i pesaci bi trebalo da obrate paznju na svoju bezbednost. Trebaju se i oni edukovati, ipak i oni ucestvuju u saobracaju.
Mogu da se kladim da vise stradaju zbog pretrcavanja ulice i prelaska na crveno svetlo, nego zbog greske vozaca.

Autor loshmi89 31 Maj 2011, 17:14

@Cufi
Ako ih udariš sa 10km/h nijedan neće poginuti 100%. Drugo,zašto bi ih neko udario? Postoje semafori,pešački prelazi,ako ne pretrčavaju put tamo gde to nije dozvoljeno,ne može da se desi da ih neko udari.
Što se tiče ovoga danas,Srbijo JADNA LI SI ! Dabogda izgorela. Ni ne treba da postoji kad je ovako mizerna.

Autor PITBULL™ 31 Maj 2011, 17:50

@Cufi
vidi ja kao lekar ti kazem da to nema veze sa mozgom jer se ne uzima VRSTA povrede u obzir a one su vrlo sarolike i svaki covek je prica za sebe sto se tice prognoze!

Autor carobnjak 31 Maj 2011, 17:52

@carobnjak
Slažem se. To je priča za malu decu. Zavisi kakav je udarac,gde,na koje mesto,kojim autom. Može da se desi da neko bolje prodje pri većoj brzini a neko gore pri manjoj. Sve zavisi. Ta priča je plasirana da bi opravdala kažnjavanje.

Autor PITBULL™ 31 Maj 2011, 17:59

Predlažem da uvedemo propise koji su vladali u Engleskoj kad su se pojavili automobili: Čovek sa zvonom je išao ispred auta i zvonio jer nailazi opasno vozilo . Tako bi rešili saobraćajne nesreće a i nezaposlenost.

Autor berik 31 Maj 2011, 22:06

@Cufi
Mnogo bitnije od tih 10km/h je imati novije vozilo, koje postuje neke bezbednosne norme i za zastitu pesaka, sto sa starim vozilima nije slucaj, ali ova vlast je dovela do toga da je prosecna starost vozila vise od 15god
Jedna od velikih gluposti u vezi ovog kaznjavanja je da kamera ne snima lice vozaca, kao sto je na zapadu slucaj, vec vlasnik vozila sam treba da prijavi pocinioca prekrsaja

Autor STrider 31 Maj 2011, 23:22

Ma, ljudi, koji pešaci?! O čemu vi razmišljate? Nek se drže semafora i pešačkih prelaza i biće im dobro. Nego, kažnjavaju zbog gluposti! Juče sam dobila kaznu zbog skretanja u desno i pritom sam zakačila deset metara žute trake. Treba da platim 5000 dinara i dokle god to ne uradim (a kamate rastu) neću moći da registrujem vozilo. Krađa! Krađa od sirotinje kao što je i uvek bilo! Jadno! I mi i naša vlast koju smo birali! Pu!

Autor Džeremi Kriket 05 Okt 2011, 00:58