
Preuzeto sa : Politika.rs
Iz policije apeluju na vozače da, kada napuštaju vozilo, ne ostavljaju ključeve u kontakt bravi jer se na taj način ukrade najviše vozila
Prvi savet iz MUP-a građanima je da krađu što pre prijave policiji na broj 92. Iz policije apeluju na vozače da,kada napuštaju vozilo, ne ostavljaju ključeve u kontakt bravi, jer se na taj način ukrade najviše vozila. Treći savet je da se saobraćajna dokumenta ne ostavljaju u vozilima, a četvrti da vlasnici ugrade bilo kakvu vrstu zaštite –mehaničke ili električne. Peti savet je da građani odmah pozovu policiju ako ih lopovi pozovui zatraže novac za otkup ukradenog automobila.
Pad broja ukradenih vozila pripisuje se efikasnijem radu policije koja je sve bolje povezana sa policijama susednih država i, naravno, saradnji preko Interpola. Kod nas su popularni mnogi načini krađe i razne vrste postupaka sa ukradenim automobilima. Od klasičnog obijanja i odvoženja, preko otimanja uz pretnju oružjem ili odnošenja vozilima tipa „pauka“, pa sve do pažljivog praćenja „žrtve“ koja će na tren, dovoljan lopovu, ostaviti vozilo sa motorom koji radi ili sa ključevima u kontakt bravi.
Na meti kradljivaca najčešće se nalaze „folksvageni“, potom „zastave“, „opeli“, „renoi“, „audiji“…
Skupoceni automobili često se nude vlasnicima uz otkup koji obično iznosi 20 odsto od njihove realne cene i ovaj način postupanja kriminalcima donosi znatan prihod i prostor za manipulaciju nad „žrtvom“. Veliki broj posebno starijih vozila završi u nekoj garaži gde ih brusilica, odvijač i ostali alat začas pretvore u gomilu rezervnih delova spremnih za plasman na tržište, naravno, uz prikrivanje dokaza o kom vozilu se radi.
Postoji mnogo načina i modaliteta za otuđenje vozila. Sve zavisi od opremljenosti kradljivaca i njihove organizacione strukture, ali i drugih okolnosti. Ukoliko nije u pitanju klasična otmica ili prepad, već ono što bismou žargonu nazvali „odvoženje“, kod organizovanih grupa postupak teče uglavnom na sledeći način.
Najpre se određuje i prati vozilo koje se želi otuđiti. Lopovi posebno analiziraju mesta na kojima se vozilo zadržava, ostavlja, pogotovo preko noći, kao i dodatne mere zaštite koje ima, te eventualni video nadzor i sisteme praćenja. U skladu sa tim, planira se akcija u kojoj učestvuje više ljudi.
Zanimljivo je da se svi ovi učesnici krađe, kod dobro organizovanih grupa, gotovo uopšte ne poznaju. Sa njima kontaktira „koordinator“ koji je veoma blizak organizatoru celog „poduhvata“. Upravo zbog svega policiji je teško da uđe u trag glavnim organizatorima i zato najčešće bivaju uhvaćeni samo neposredni izvršioci.
Iako je trend smanjenja broja krađa u prvih šest meseci ove godine u odnosu na isti period prošle, nije na odmet savetovati – veliki oprez vlasnicima četvorotočkaša.
Autor : D. Telesković
Koliko ljudi ostavi upaljeno auto na pesackoj stazi dok "skoce" do trafike...
Bemka,VW,Audi se najviše kradu. (pod VW podrazumevam celu grupaciju). Nedavno su i Renoe "provalili" pa ih kradu ko ništa.
@Barosso
Za X5 potrebno min do dva. Evo baš čitam sad u autobildu,policijski veštak na bubanj potoku proverava kola i od svih baš X5 jedan privremeno oduzeli.
U Lazarevcu i to baš u Lazarevcu gde je salon Renault_Dacia, najviše kradu Renoe.
Blanko kartica i gotovo za 30 sekundi
@UCS
Lepo,"provalili" su kartice i samo pridje lopov i otvori auto kao da je njegov,ne mora uopšte da se muči. Kao vlasnik što ga otvori sa karticom,tako ga i lopov otvori.
@ Uros Cuore Sportivo
Zar nije bolje pitanje ko lopovima nabavlja blanko kartice? Ko to može da nabavi, ako nije sam Reno servis?
Lagune se kradu ko blesave. I još bolje pitanje, kako policija ne zna ništa o tome? Logično bi svako pomislilo da neko iz Renoa nabavlja te kartice i učestvuje u svemu tome!
ma pre godinu i po ili dve je bila prica da je uvezena oprema za otkljucavanje novih Renoa, i to nije bas tako, samo kartica, u pitanju je oprema od 250.000 evra, i tako nesto se isplati samo ako se proceni da ce imati mnooogo automobila za "odvesti". Pretpostavljam da ta oprema sluzi upravo za "izradu" tih kartica, to vec ne znam.