
Preuzeto sa : Blic.rs
Više od 12.000 prekršaja u saobraćaju zabeleženo je u prvih mesec dana od početka funkcionisanja automatskog kažnjavanja vozača putem video nadzora u Beogradu.
Žuta traka je shvaćena najmanje ozbiljno pa su vozači 11.744 puta uhvaćeni kako se voze delom saobraćajnica koji je rezervisan za vozila javnog prevoza, dok je prolazak kroz crveno svetlo zabeležen 227 puta. Kada bude došao trenutak plaćanja na osnovu video zapisa, vozači koji se nisu pridržavali propisa moraće ukupno da plate od 62 miliona dinara do 223 miliona dinara u zavisnosti od težine prekršaja.
Međutim, do sada se nijedan vozač nije žalio na kaznu. Prema podacima iz Ministarstva unutrašnjih poslova, to nije zato što su smatrali da je policija u pravu, već zato što se još vrše tehničke radnje poput utvrđivanja identiteta vozača, podnošenja zahteva i rešenja o kažnjavanju, odnosno donošenja presuda prekršajnog suda. Tek kada se to okonča i kada dobije svoju kaznu, vozač u narednih osam dana ima prava da se žali.
- Protiv presude koju je doneo prekršajni sud žalba se podnosi pismeno onom
sudu ili organu uprave koji je doneo rešenje uz uplatu administrativne takse od
900 dinara. Posle toga, u roku od tri dana prekršajni sud ili organ uprave
žalbu dostavljaju Višem prekršajnom sudu ili mesno nadležnom prekršajnom sudu -
kažu iz policije i ističu da, iako rok za odlučivanje po žalbi nije propisan,
rešenje o kažnjavanju do okončanja postupka žalbe nije pravosnažno.
Da bi žalba bila valjana, građani Srbije moraju u njoj da navedu na koju se
odluku žale i zašto su nezadovoljni odlukom.
- U žalbi mogu da se navedu nove činjenice i novi dokazi, ali tada mora da se objasni zašto te činjenice i dokazi nisu ranije izneti - poručuju iz MUP-a i objašnjavaju da na rešenja koja po žalbi donesu Viši prekršajni sud i mesno nadležni prekršajni sud žalba nije dozvoljena.
Ima i povratnika
Prema informacijama iz MUP-a, postoje vozila koja su više puta snimljena u
prekršaju.
- Moguće je da su pojedini vozači učinili dva ili više prekršaja koji su
zabeleženi kamerama, ali to ne možemo da tvrdimo pošto je postupak utvrđivanja
identiteta vozača još u toku - kažu u policiji.
Računica:
- Žuto i crveno - od 6 poena i 15.000 dinara do 9 poena i 50.000 dinara (od 3.405.000 dinara do 11.350.000 dinara)
- Vožnja žutom trakom - od 5.000 dinara do 18.000 dinara (od 58.720.000 dinara do 211.392.000 dinara)
- Ukupno Od 62.125.000 dinara do 222.742.000 dinara
Autor : M. Petković
Sve živo su raskopali, gužva ogromna, žuta traka prazna a oni naplaćuju kazne, osmehuju se i broje pare... Pitam se hoće li makar deo tih (naših) para biti upotrebljen za poboljšanje kvaliteta saobraćaja, izgradnju metroa i sl. ili samo za kur*enje i kupovinu novih Pajera od 45k eura saobraćajcima?
Deo para će se sigurno uložiti u nove kamere pošto se isplate za mesec dana to je najbrži legalan obrt novca.
ko plati kaznu za zutu traku u beogradu je lud covek, pa tamo samo zutom i moze da se vozi.
ko plati bilo koju od tih kazni je idiot!! pa kad ce sudovi u bg da zavrse tolike predmete xaxaxax pa vi mora da ste smesni u celoj Srbiji se ne presudi 12000 prekrsaja godisnje to ljudi znaju zato i voze zutom
a nikom ne pada napamet da se semafori bolje nasteluju i da se na pojedinim deonicama digne ogranicenje brzine, a to sve ne kosta puno i ne treba puno vremena.
ko u bg-u provodi puno vremena za volanom zbog posla najcesce mora da krsi zakon da bi mogao da obavi svoj posao i zaradio za zivot, a ko ima srece da vremenski nije ogranicen kada treba da stigne na odredjeno mesto (kao ja dok sam razvozio robu po radnjama) ima izbor da vozi po zakonu i nema privatan zivot ili da krsi zakon.Tri radnje su bile moje, pa sam robu za njih vozio nocu...
A taksisti, oni koji voze koliko toliko po propisu imaju turbinu na taksimetru garant.
i nakraju ZIVELE SINE