
Nissanov elektro automobil Leaf neprestano privlači pažnju automobilskih medija u Velikoj Britaniji; ako nije povezan s Top Gearom onda pažnju privlači podacima o svojoj tehnologiji, za sada još uvek prilično skupoj i "ispred svog vremena".
Britanski Auto Express je objavio podatak koji kaže da bi zamena svih 48
akumulatorskih jedinica u Leafu koštala zastrašujućih 19.000 funti, što je
otprilike iznos koji u Velikoj Britaniji treba izdvojiti za Volkswagenov Golf
BlueMotion.
Podatak o ceni, međutim, treba shvatiti kao zanimljivost, a ne kao realni
scenario koji čeka vlasnike Leafa, tvrde u Nissanu. "Apsolutno je nemoguće
očekivati da će vlasnici morati da zamene svih 48 akumulatora odjednom.
Troškovi delova za sastavljanje konvencionalnog motora i menjačkog sistema bili
bi podjednako visoki", stoji u Nissanovom saopštenju.
Izvor : Autosport.hr
U svakom slučaju, akumulatori stare... retko koja baterija nakon 5-6 godina korišćenja ima više od 15-20% svog početnog kapaciteta, bila ona Li-On, Ni-MH, olovna itd. Dakle kupiš Leaf za 45.000e i za 5 godina on kao polovan ne vredi skoro ništa, jer ko god da ga kupi treba da odvoji ogromne pare za (skoru) zamenu baterija...
Po meni, dokle god se ne napravi neki novi revolucionarni sistem baterija (jeftine, brzo punjenje, dug životni vek), elektroautomobili su šit.
e a da bi se napravile tj. razvile nove jeftinije i kvalitetnije baterije mora da se ulaze. Zato i jesu ovo automobili za one koji imaju. Neko mora da finansira razvoj. Ko bi danas od ovih klinaca pomislio da je pre 20 godina prosecna PC konfiguracija kostala vise od 5000DM, sa malim 14" monohromatskim monitorom, bez cdrom-a. A ako hoces cd rom (dakle ne rezac, ne dvd, vec samo cd citac) doplati 500DM. A prosecna plata tada 400dm.
Tako ce i ovde, prvih 10 godina ulagace oni koji imaju, da bi finansirali razvoj i da bi to za 10 ili 20 godina postala vrhunsa i veoma dostupna tehnologija.
@toma: u principu si u pravu, treba vremena. Ali što se ulaganja tiče, pa postoje valjda profiti na postojeće automobile, pa neka iz toga ulažu u razvoj...
Svejedno, ostaje zapažanje da su trenutno elektroautomobili još uvek šit, jer su mnoooogo skuplji od postojećih a imaju ozbiljna ograničenja (domet, vreme potrebno i raspoloživost stanica za punjenje baterija, životni vek baterija, itd)
Sve u svemu, za veliku većinu ljudi, oni su neupotrebljivi na trenutnom tehničkom nivou kakvom jesu, i to je fakat. Umestno da donesu prednosti, trenutno donose prevashodno mane.
@Miki
da li si nekada bio u Pekingu?
OK, nije celokupno zagadjenje zbog automobila, ali neke stvari treba videti i doziveti da bi se poverovalo. Takvi automobili su pravljeni za takve gradove. Mnoge zemlje daju subvencije za ovakve automobile od 5000-20000evra. Tako da mislim da ce u prvom talasu vlade, tj. svi mi(hteli ili ne) podneti deo troskova. Imace elektromotori svojih prednosti, i to velikih. Da li bi neko od ovih na blogu koji obozavaju dizel motore tako mislio pocetkom osamdesetih proslog veka. Jednostavno ko pasulj, tako mora sa svakom tehnologijom. Nekoj je potrebno 50, a nekoj 10 godina da stigne do nivoa kad postaje isplativa i kvalitetna. Sto se tice globalne potrosnje struje, ni to nece biti problem uz edukaciju ljudi. Tj. problem bi bio kad bi svi punili baterije automobila preko dana, u spicu. Ali ako se ljudi budu "obrazovali" da to rade od ponoci pa do jutra, postici ce se balans potrosnje tj. upotrebe el. energije, tako da ni to nece biti problem.
Tu ja vidim veliki problem, čak i uz subvencije (koje su kod nas trenutno smešne u odnosu na druge zemlje, a naša država ubira ogromne akcize od goriva!!!) jer ako je baš stanovnicima većih gradova namenjeno, gde oni da pune baterije? Pogledaj samo Beograd, najveći broj ljudi živi u soliterima a automobili su na parkinzima ispred? Gde i kako da pune baterije?
Ma ja uopste i ne gledam Beograd i Srbiju u celoj ovoj prici. Srbija je u totalnoj margini i kad su u pitanju klasicni automobili.
OK, ali i na zapadu mnogi po gradovima žive u soliterima bez garaža... kako će oni da pune elektro automobile? Jednostavno, veliki broj ljudi ne živi u kućama?
Pa u narednih nekoliko godina ce se stvoriti infrastruktura. U Berlinu sam npr. vec video na javnim mestima, uglavnom parkinzima, uticnice za elektro automobile. To ce barem biti lako i jeftino da se napravi.
U svakom slucaju sve je to davno izmisljeno samo gledaju kako da naplate. Sva ta jeftina i povoljna resenja za obicne smrtnike cuce negde u fiokama i sefovima ne treba to nista izmisljati samo je stvar kako oderati ljude do gole koze!
Generalno se slazem sa iznetim aspektima vezanim za usavrsavanje tehnologije elektricnih automobila, ali u totalnom saldu (zanemaricemo lepe ali tanke opcije poput vetrenjaca ili solarnih elektrana) da bi se proizvela elektricna energija koja ce napuniti baterije, bice potrebno spaliti priblizno istu kolicinu fosilnih goriva, ili pak podici kapacitete nuklearnih elektrana, sto definitivno nije ekloski pristup. Pretpotavimo u nekom buducem vremenu, na 700 miliona stanovnika evrope dodje jedno 100 miliona elektricnih vozila, i da se svi oni tokom noci prikljuce da pune svoje velike baterije... Sve u svemu, nije to bas ko sto mali Perica zamislja. Stvaranje elektricne energije uvek ima svoju cenu u energentimaa, i od toga se ne moze pobeci.
@Stole
Upravo baš tako. Svu čistotu električne energije kompenzovao bi ugalj sagoren za proizvodnju iste ili što se u narodu kaže pojeo ćar vajdu. Međutim, nano tehnologija rapidno napreduje i trenutno je nauka fokusirana na razvoj iste. Izraelci najviše napreduju na tom polje. Skoro su proizveli foto ćelije koje su oko dvadeset puta efikasnije od do sad postojećih. Verujem da je u narednih deset godina sasvim realno za očekivati da svaki korisnik električnih vozila imati na krovu kolektor koji će preko dana moći da prikupi dovoljno energije za jednodnevno pokretanje vozila. Ipak, najveća očekivanja su u razvoju tehnologija baterija. Tu je neophodna prava revolucija i ko prvi bude razvio tu novu tehniku, imaće benefita, što bi opet naš narod rek'o: Imaće para ku**em da ih riva!!!! :))))
100 miliona elekticnih automobila ce biti mozda tek 2030. Do tada ce se jos mnogo toga promeniti. Osim toga tih 100 miliona automobila je nista spram 10-tine milijardi klima uredjana, frizidera, sporeta i gomile drugih uredjaja, sto u domovima sto u javnim objektima, a o industrijskoj potrosnji da i ne govorimo. Tacno je da se za proizvodnju el. energije oslobodi slicna kolicina zagadjivaca vazduha kao i pri sagorevanju nafte, ali dosta se radi na usavrsavanju cistih izvora el. energije. Cak se predvidja da ce se oko 2035. godine otvoriti prva elektrana koja ce proizvoditi el. energiju uz pomoc neke vrst hladne fuzije. Ako to odrade, bice zavrseni svi nasi problemi sa manjkom el. energije.
@Gagiba
Ovo mu sve dodje kao onaj vic za Papu. Kad su došli ljudi iz Coca Cole da ga pitaju koliko para da u molitvi,umesto hleba (hleb naš nasušni) ubace Coca Colu. On se naljuti,počne da ih psuje a oni kažu,"ali mi smo mislili da vam damo 10 milijardi"... Onda se papa okrenu i reče svom pomoćniku "ubiće nas pekari"...
vidim da ste optimisti, sto jeste lepo, al nije tehnologija jedini relevantan parametar u jednacini, odnosno...
" Verujem da je u narednih deset godina sasvim realno za očekivati da svaki korisnik električnih vozila imati na krovu kolektor koji će preko dana moći da prikupi dovoljno energije za jednodnevno pokretanje vozila. "
... to bi izazvalao takvu ekonomsku krizu, da bi dolazak neprijateljski nastrojenih i tehnoloski superiornih vazemaljaca u poredjenju sa njom izgledao kao gay parada
Teško je predvideti budućnost u ova turbulentna vremena, sve je to jasno, ali izvesne predikcije je moguće izvući. Dvadeseti vek je bio vek interneta, dvadeset prvi je svakako vek nano tehnologije. Ko se seća devedestih možda se priseti da je kartica za mobilni kod dragog nam Bogoljuba koštala okruglo 10 000 DM u početku prodaje! Bez aparata. A sad svi znamo kako je stanje tu. Svega petnaestak godina kasnije.
Svaka tehnologija koja ima široku primenu brzo postane dostupna nama smrtnicima. Ko bude imao 40 000 za elektroauto za očekivati je da ima još par hiljada za fotokolektor. Naravno uz uslov da ima gde da ga montira.
toma pomenu hladnu fisiju. Ukoliko se taj izvor energije ukroti, planetarni energetski problemi su rešeni a mislim da takav pronalazak nije moguće sakriti danas iako sam čvrsto ubeđen da vlada u senci kontroliše sada i ovaj tekst koji kuckam. ;)
Sve u svemu...daju se naslutiti sve stvari:
Prva: Vreme elektroautomobila je ispred nas. Fosilna goriva će se bez sumnje koristiti još dugo dugo ali struja je ušla u auta i povratka joj nema!! :)
Druga: Vanzemaljci koji poseduju tehnologiju koja im omogućava da savladaju prostor do planete Zemlje po definiciji su oličenje dobra, jer dohvatiti takvu tehnologiju nužno podrazumeva podizanje kolektivnu svest na nivo čistog dobra. U suprotnom, civilizacija se gasi. Tako da...ne preti nam opasnost od njih spolja. Prava smo opasnost sami sebi!!!