
Preuzeto sa : Novosti.rs
Kada je pre dve godine donet novi zakon o saobraćaju, vozačima je nametnut veliki broj obaveza, u cilju povećanja bezbednosti na ulicama. Dok se pojedine mere odavno primenjuju, neke su još u fazi pripreme i trebalo bi uskoro da zažive. Tako će sredinom septembra vozači morati da imaju novi paket prve pomoći, a od 1. novembra i zimske gume na sva četiri točka. Svi novi izdaci stajaće vozače minimum 230 evra.
Najviše „prašine“ podiglo se oko prve pomoći koja postaje obavezna od 17. septembra. Paket „tip B“, ima 18 različitih komponenti i ne može se dopuniti starim kompletom.
- Oni se nalaze u torbici, koja im garantuje mehaničku, termičku i zaštitu - objašnjava Zorica Matejević, iz nacionalne asocijacije proizvođača medicinske pomoći. - Sterilni delovi su upotrebljivi dok god se nalaze u originalnom pakovanju i dok se ne otvore oni su važeći, ali je zbog njih rok upotrebe pet godina.
Ova obaveza prvi put će se odnositi i na motocikle, za koje postoji poseban tip prve pomoći. Takođe, postoji mogućnost dopune prve pomoći, ali će vozačima, kada komplet više ne bude validan, biti isplativije da kupe novi. Prema rečima direktora Srpskog komiteta za bezbednost u saobraćaju, Damira Okanovića, prvu pomoć ne treba gledati kao obavezu, već kao stvar koja može da spase živote.
- Postoje situacije kada lekari ne mogu brzo da dođu na mesto nesreće i tada prva pomoć može da bude od presudnog značaja - naglašava Okanović. - Činjenica je da veliki broj vozača ne poseduje dovoljno znanja o tome kako ukazati pomoć. Ipak, kada u auto-školama počne da se sprovodi obuka pružanja prve pomoći, imaćemo veliki broj građana sposobnih da pomognu u nevolji.
Stavka koja će najviše isprazniti džepove vozača je nabavka zimskih guma koje su obavezne od 1. novembra do 1. aprila. U Srbiji postoji blizu 1.800.000 automobila, za koje će prema procenama biti potrebno oko tri miliona pneumatika.
- Prošle godine je dozvoljeno prelazno rešenje koje je omogućavalo da automobili imaju samo dve zimske gume ili dve letnje sa šarom dovoljne dubine - kaže predsednik Srpskog komiteta za bezbednost u saobraćaju. - S obzirom na to da su građani već prošle godine počeli sa nabavkama, prodavnice bi trebalo da su spremne i da postoji dovoljan broj pneumatika.
Još jedan novitet stupiće na snagu od 1. marta 2012. godine. Vozači tada više neće moći da registruju četvorotočkaše koji nemaju sigurnosne pojaseve i naslone za glavu na svim sedištima. Majstori, inače, ne ugrađuju naslone i pojaseve, pa će jedino rešenje biti da se kupi cela klupa. Ova odredba se ne odnosi samo na oldtajmere proizvedene pre 1971. godine. Slično tome, žuta svetla mogu da imaju samo automobili napravljeni pre 1. oktobra 1982. godine.
Još nije poznat tačan datum kada će početi da se primenjuje obavezna dva tehnička pregleda
Novi zakon je trebalo da donese i obavezu da vozila starija od 15 godina moraju dva puta godišnje da idu na tehnički pregled. U ovom „društvu“ naći će se i vozila koja služe u javnom prevozu, motorna i priključna vozila za prevoz opasnih materija i motorna i priključna vozila koja se koriste za obuku kandidata za vozače.
- Već 20 meseci se kasni sa sprovođenjem tog plana - navodi Okanović. - Problem je što to ne može da se sprovede u delo dok se novim aktima ne reguliše tehnički pregled, a tačan datum još nije poznat.
Podaci Auto-moto saveza Srbije pokazuju da čak polovina vanredno pregledanih vozila u saobraćaju ima neispravne kočnice,dok više od 60 odsto vozila ne zadovoljava osnovne propise o bezbednosti saobraćaja. Doslednom primenom novog zakona i do 50.000 vozila bi moglo da bude trajno isključeno iz saobraćaja.
Žuta svetla
Poljoprivredna vozila su od decembra 2009. godine dobila obavezu da imaju žute rotacije i ta odredba se primenjuje od prvog dana stupanja na snagu novog zakona.
- Ovo je izuzetno bitna stavka koja će sigurno spasti mnoge živote - kaže Damir Okanović. - Izdatak za kupovinu tog uređaja je od 500 dinara do eventualno nekoliko hiljada dinara, a na neosvetljenim putevima značajno smanjuje šanse naletanja automobila na traktor.
Autor : M. Nedeljković
Samo me zanima gde da smestim prvu pomoć na motociklu??? Jedino da je držim u ruci a drugom rukom vozim. :)
Genijalna rešenja imaju ovi naši stručnjaci. Na supersport bajkovima,šibica nema gde da se smesti,a kamoli prva pomoć. Skuteri i ovi ostali sa koferima,imaju gde da stave,ali gde staviti prvu pomoć,na ss bike? Voleo bi neki stručnjak to da mi objasni,po mogućstvu,neki od ovih koji su doneli taj pravilnik. Ne meni da objasne,već svima.
Gde na ovaj motor smestiti prvu pomoć,koja je malo kompaktnija za motocikle,al opet,GDE? Unapred hvala
http://coolbikepictures.info/wp-content/uploads/2011/06/Kawasaki-Ninja-ZX-6R-Rear-Angle.jpg
http://www.motorcyclefamous.com/wp-content/uploads/2011/04/2009-kawasaki-zx-6r-face.jpg
Možda da je zavarim za motor. :)))
E PITBULL...imaju bisage preko rezervoara za takve stvari. Ili još bolje staviš pet crvenih u vozačku pa kad te uhvate... (ako te uhvate)!! ;))
@Gagiba
Haha,tako nekako otprilike. A neću od motora da pravim Pariz-Dakar repliku. :) Jedina "ostava" na motoru je ispod zadnjeg sedišta. Ali je ona tolika,da tačno može alat da stane (njegov fabrički). Merio sam,čak i kad bi izvadio tu fotrolicu sa alatom,opet ne bi mogao da stane komplet prve pomoći. Uz tu fotrolicu,jedino saobraćajnu mogu da naguram,ni mobilni ne može da stane. Jedino ranac što kaže Bagzi,ili da je držim u ruci i vozim :)))
Na zalost, ovo ima odredjenog smisla....
Prva pomoc je mac sa dve ostrice:
Da li znas i koliko znas da bih nekome mogao da pomognes? Ako je osoba/e u nesreci sa puno povreda, bolja mu/im je pomoc u pozivanju hitne pomoci. Ako je osobama zivot van opasnosti, onda im tvoja pomoc nije toliko neophodna...
Pitanje guma je dvosmisleno, gde postoji mnogo faktora koji su za i protiv. Cinjenica je da koriscenje guma za sve sezone je najpametnije i verovatno najbolje resenje, osim ako ne zivite u brdsko-planinskim krajevima. U gradskim i ravnicarskim uslovima, gume za sve sezone su odlicno resenje. Kostaju malo vise od letnjih, a izbegava se kupovina zimskih, gde se pojavljuje pitanje prostora, gde treba cuvati drugi set itd.
Ekonomski razlozi su najveci problem kod pravilnog odrazavanje vozila.
Na zalost, nasi ljudi imaju razlicite potrebe i redosled vaznosti, tako da vrlo cesto malo koriste kola, a u tom slucaju cesto ne obracaju paznju na odrzavanje i tehnicko stanje istog.
Sve u svemu, najveci problem u Srpskom saobracaju je alkohol.
Sve ostalo ima manje negativnog uticaja.
Sve što pričaš PIT je jasno ko dan. Na motor ili u motor nemaš gde da strpaš tu prvu pomoć a nositi ranac stalno zbog pomoći?! Pa..ko zna. Možda i nije toliko loše. Sad je vreme mladog kukuruza. Možeš ranac napuniti pečenjacima kad si u vožnji van grada! :D
Nego me više nervira glupost o pojasevima i naslonima za glavu zadnjih sedišta. To tek nema veze sa mozgom! Ima potrebe za tim i osnovano je, ali da se menjaju sedišta i da se adaptira automobil zarad tog pravila i da ako se to ne uradi, nema registracije automobila...e to je već nešto!!! Siguran sam da bar polovina od tih 1 800 000 automobila u Srbiji nema jednu od te dve komponente.
Srećom...kao i većinu propisa u zemlji Srbiji ni ovaj verovatno niko neće zarezivati za suvu šljivu!!
Nešto poput čuvenog atesta za plinski uređaj. Dali ljudi po sto evrića i pojeo vuk magarca... :))
ups... :)
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=102682196488220&set=a.102682193154887.5585.100002393201229&type=1&theater
@NemanjaBB
Haha,baš tako. :)
E sad :
@Djole
"Univerzalne" gume nisu dobre ni za leto,ni za zimu,pogotovo za zimu ! Leti ako ne voziš brzo,možeš i sa zimskim da voziš,ali se mnogo troše i slabije koče,drže put itd. Jeste rigorozno,ali slažem se da trebaju SVE 4 zimske gume da budu na autu,jer je bezbednost,vozača i ostalih učesnika u saobraćaju time znatno veća. Za leto je manje bitno,ali zimi su gume izuzetno važne. Šta sad,neko sa kecom ili nekim autom vozi na letnjim ćelavim gumama i ubije nekog,sebe itd? Ako nemaš za gume,parkiraj i vozi se busem (tu uključujem i sebe,tako bi i ja uradio). Što se tiče prve pomoći,verujem da veoma mali broj vozača,gde ubrajam i sebe,zna da pruži adekvatnu pomoć ako su u pitanju neke ozbiljne povrede. Učio sam teoriju,za D kategoriju kad sam polagao. Ali jedno je teorija a drugo praksa. A mi nismo doktori.
@Gagiba
Te odredbe su jako važne i potpuno ih podržavam. Znaš li šta se dešava kad nema naslon za glavu??? U slučaju sudara,prelom vrata i sigurna smrt. I pojasevi su važni,ali slabo ih ljudi i vezuju pozadi. Ali naslon je zaista jako bitan,ja se ne vozim (sa drugim) ako pozadi nema naslon za glavu.
Heh,sad ću do CG da se "spustim" što bi rekli, sa motorom. :) Ono je SLR zlatni čini mi se,neki Rus ili ko već ga je "optočio".
Posebno mi se dopada sti je za ove mudre glave auto star 15 godina dovoljno mator da mora na tehnicki dva puta godisnje, a auto od 30 godina nije oldtimer, kakvi blistavi umovi!
Prvu pomoc za motor imam, ali dzaba kad nemam gde da je stavim. Nosim je samo kad idem negde dalje, u rancu ili tank torbi. Tako je bilo do sad, tako ce i ostati, a oni mogu da menjaju zakon svaka tri meseca sto se mene tice!