
Preuzeto sa : Novosti.rs
Vozači imaju rok do 19. septembra da nabave obaveznu opremu, predviđenu novim Zakonom o saobraćaju Srbije. Ovom zakonu, nema sumnje, najviše se raduju proizvođači paketa prve pomoći. S obzirom na to da je u 2010. godini registrovano 1.567.113 automobila, računica pokazuje da će vozače u našoj zemlji ispunjavanje ove odredbe koštati 3.761.071.200 dinara ili oko 37 miliona evra!
Prema ovom zakonu, obavezan je novi komplet prve pomoći po standardu SRPS Z.B2.001. Vozači su imali rok od godinu dana ili do prve sledeće registracije, da zamene ovaj komplet. Sastav kompleta za pružanje prve pomoći odobrila je Agencija za lekove i medicinska sredstva Srbije.
- Vozači mogu da koriste komplete prve pomoći sedam proizvođača čiji proizvodi zadovoljavaju standarde, a to su „Karan Co.“, „Galenika“, „MBS Tehno d.o.o.“, „Mediteks A.D.“, „Tosama d.d.“, „Evropa lek d.o.o.“ i „Altios.d.o.o“ - kaže Aleksandar Tucović, portparol Agencije za lekove.
Čiji će komplet prve pomoći kupiti biraju vozači, važno je samo da je komplet izrađen po važećem standardu. Postoje dve vrste prve pomoći, tip A za motocikle i tip B za automobile. Za ove kompleta treba izdvojiti od 2.400 do 3.500 dinara. Ukoliko nema odgovarajući komplet za prvu pomoć vozač će morati da plati kaznu od 3.000 dinara.
- Moguće je dopunjavati komplet neophodnim sadržajem, ali se mora paziti da nije istekao rok starom sadržaju - kaže Damir Okanović iz Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja. - Mi smo ispitivali cene sadržaja i verujte nam kada se sve popuni kako treba, cena je gotovo ista kao kad se kupi novi komplet.
Svaki komplet prve pomoći ima rok trajanja od pet godina. To važi i za „fabričke“ komplete prve pomoći, koje vozači dobijaju uz automobil, iako na njima piše da je rok trajanja neograničen.
RIZIČNIM SKUPLJE OSIGURANJE
Oko 70.000 vozača u Srbiji imaće, od 1. septembra, dodatni trošak prilikom registracije svog vozila. Toliko ih, u proseku, prouzrokuje štetu u saobraćaju u toku godine dana, pa ih sada očekuju skuplje polise obaveznog osiguranja od autoodgovornosti.
Od septembra, naime, konačno počinje primena dugo najavljivanog bonus-malus sistema kod utvrđivanja cene ovog osiguranja. On podrazumeva da pažljivi vozači plaćaju nižu premiju osiguranja, dok oni koji rizičnije voze, sa jednom učinjenom štetom između dve registracije, moraju da plate čak 50 odsto skuplju polisu. Ako učine tri štete u jednoj godini, što je ipak redak slučaj, platiće čak 2,5 puta veću cenu.
Prema podacima NBS, prosečna premija osiguranja od autoodgovornosti po putničkom vozilu u 2010. godini iznosila je oko 8.300 dinara, te je lako izračunati koliko će koštati nova polisa, već u zavisnosti od broja učinjenih šteta. Tako će vozač koji ima učinjenu štetu, platiti na ime premije 50 odsto veću cenu, na našem primeru 12.450 dinara. Međutim, ako u toku te iste godine napravi dve štete, platiće 17.430 dinara, dok će onaj sa tri štete morati da izdvoji celih 20.750 dinara.
Autor : P. Živković
Foto : Novosti.rsU motornim vozilima kategorija M, N i T mora postojati oprema za pružanje prve pomoći ( kutija prve pomoći veličine
A ) koja odgovara standardu A SRPS Z.B3.001 tako da se može po potrebi koristiti. Oprema za pružanje prve pomoći mora se nalaziti na dostupnom mestu.
U zakonu je navedeno da je prva pomoć B3 standarda??
Da li neko zna koja je razlika izmedju tih nepostojećih B3 kompleta? I jedno mnogo važnije pitanje.. kada će početi Galenika da ih pravi kako bi nam još para uzela prilikom promene B2 u B3 komplet?
Meni je fabrička prva pomoć, u naslonu za ruku, i nemam nameru da je menjam... A ovako na slepo sam siguran da je bolja od ove njihove "nove". A ni kazne neću da plaćam, pandur koji mi bude ZA TO pisao kaznu može da dobije samo srednji prst, a ne 3000 din.
Kome treba prva pomoc neka nabavi u METRO-u skoro je bila akcija za 1200-1500 dinara za aute.