home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Američki "Dženeral motors" planira da zadrži vlasništvo nad nemačkom jedinicom "Opel" najmanje još 10 godina, izjavio je portparol "Opela" Štefan Vajnman, potvrđujući komentare potpredsednik GM-a za globalnu politiku kompanije Roberta Fergusona listu "Bild Cajtung"

Ferguson je rekao Volkeru Bufijeru, šefu vlade nemačke pokrajine Hese, da GM neće prodavati "Opel" tokom posete Amerci prošle sedmice, kazao je Vajnman. On je takođe potvrdio da će pristup nemačke kompanije brazilskom tržistu i dalje biti ograničen. Strategija za Brazil vrlo je jasna; sva vozila koje GM prodaje na tom tržištu nosiće oznaku robne marke "Ševrolet", dodao je Vajman i naglasio da se tako radi desetinama godina i da će tako i ostati.

"Opel" je uspeo da u prva četiri meseca 2011. poveća prodaju za 8,2 odsto, a u aprilu je ostvario rekordan tržišni udio u Evropi, šesti mesec zaredom, saopsteno je početkom juna.

Uprava "Opela" tada je demantovala da njegov vlasnik, američki najveći proizvođač kola GM, razmatra mogućnost prodaje svog evropskog brenda Magazin "Špigl" i specijalizovana publikacija "Auto bild" tvrdili su da GM želi da proda "Opel" i njegovu britansku filijalu "Voksol", koje se bore za stabilizaciju poslovanja i izlazak iz krize izazvane globalnom recesijom.

GM, koji se pre dve godine nalazio pred bankrotom, nameravao je da proda robnu marku Opel 2009. godine, ali se uprava kompanije predomislila i odlučila da vlastitim snagama spasava evropski brend bez pomoći Nemačke.

U junu 2010. GM je objavio plan restrukturisanja kompanije "Opel/Voksol", kojim je predviđeno otpuštanje 8.000 radnika.

Evropski tršišni udio "Opela" je porastao s 5,8 odsto u aprilu 2010. godine na oko šest procenata u aprilu 2011. U prva četiri meseca, prodaja je porasla za 32.000 vozila, 8,2 odsto u poređenju sa istim periodom 2010. godine. "Opel" je prodao ukupno oko 420.000 vozila u tom periodu.

Za kupovinu "Opela" svojevremeno su bile zainteresovane mnoge kompanije ali do tog dogovora nije došlo. Jedna od potencijalno zainteresovanih firmi za "Opel" bio je "Fijat", još u periodu kada se GM nalazio pred bankrotstvom.

Da je došlo do saveza između "Fijata", GM-a i "Krajslera" bio bi stvoren drugi najveći proizvođač automobila na svetu, ističu analitičari. Prošle godine te tri automobilske industrije su prodale ukupno 7,05 miliona vozila, a bolja je bila samo japanska "Tojota". Za nemački "Opel" interesovanje su pokazali i bogati državni fondovi iz istočne Azije i sa Bliskog istoka.

Sredinom jula "Frankfuretr algemajne cajtung" citirao je izvršnog direktora "Folksvagena" Martina Vinterkorna koji je kazao da bi kupac, ako je "Opel" za prodaju, najverovatnije mogla da bude neka kineska kompanija, a ne južokorejski "Hjundaji".Taj komentar "nastavak je žalosnog modela smešnih špekulacija" da se "Opel" prodaje, odgovorila je uprava GM.

GM je saopštio u maju da su njegovi evropski poslovi bili ugroženi i u prvom tromesečju ove godine, čak i sa 395 miliona dolara smanjenih obaveza. Kompanija je lane u Evropi nagomilala gubitak od 1,8 milijardi dolara. Udeo "Opela" na evropskom tržištu automobila, međutim, porastao je na 7,4 procenata, sa 7,0 odsto za pet meseci 2011. godine.

Izvor : Biznisnovine.com

Foto : Opel



čitanja : 822



Komentari

A ja reko' novi vlasnik Hyundai

Autor Dejan L 07 Sep 2011, 08:54

Ne moze GM bez Opel-a...
Koliko god da VW-u ide dobro uvek ce im Opel biti trn u oku.

Autor Orlo 07 Sep 2011, 12:03

Kako Romi kažu, Mečka je Mečka, još da ima Opelov motor...
He he

Autor Dejan L 07 Sep 2011, 12:50