
Američki "Dženeral motors" planira da zadrži vlasništvo nad nemačkom jedinicom "Opel" najmanje još 10 godina, izjavio je portparol "Opela" Štefan Vajnman, potvrđujući komentare potpredsednik GM-a za globalnu politiku kompanije Roberta Fergusona listu "Bild Cajtung"
Ferguson je rekao Volkeru Bufijeru, šefu vlade nemačke
pokrajine Hese, da GM neće prodavati "Opel" tokom posete Amerci
prošle sedmice, kazao je Vajnman. On je takođe potvrdio da će pristup nemačke
kompanije brazilskom tržistu i dalje biti ograničen. Strategija za Brazil vrlo
je jasna; sva vozila koje GM prodaje na tom tržištu nosiće oznaku robne marke
"Ševrolet", dodao je Vajman i naglasio da se tako radi desetinama
godina i da će tako i ostati.
"Opel" je uspeo da u prva četiri meseca 2011. poveća prodaju za 8,2
odsto, a u aprilu je ostvario rekordan tržišni udio u Evropi, šesti mesec
zaredom, saopsteno je početkom juna.
Uprava "Opela" tada je demantovala da njegov vlasnik, američki
najveći proizvođač kola GM, razmatra mogućnost prodaje svog evropskog brenda
Magazin "Špigl" i specijalizovana publikacija "Auto bild"
tvrdili su da GM želi da proda "Opel" i njegovu britansku filijalu
"Voksol", koje se bore za stabilizaciju poslovanja i izlazak iz krize
izazvane globalnom recesijom.
GM, koji se pre dve godine nalazio pred bankrotom, nameravao je da proda robnu
marku Opel 2009. godine, ali se uprava kompanije predomislila i odlučila da
vlastitim snagama spasava evropski brend bez pomoći Nemačke.
U junu 2010. GM je objavio plan restrukturisanja kompanije
"Opel/Voksol", kojim je predviđeno otpuštanje 8.000 radnika.
Evropski tršišni udio "Opela" je porastao s 5,8 odsto u aprilu 2010.
godine na oko šest procenata u aprilu 2011. U prva četiri meseca, prodaja je
porasla za 32.000 vozila, 8,2 odsto u poređenju sa istim periodom 2010. godine.
"Opel" je prodao ukupno oko 420.000 vozila u tom periodu.
Za kupovinu "Opela" svojevremeno su bile zainteresovane mnoge
kompanije ali do tog dogovora nije došlo. Jedna od potencijalno zainteresovanih
firmi za "Opel" bio je "Fijat", još u periodu kada se GM
nalazio pred bankrotstvom.
Da je došlo do saveza između "Fijata", GM-a i "Krajslera"
bio bi stvoren drugi najveći proizvođač automobila na svetu, ističu
analitičari. Prošle godine te tri automobilske industrije su prodale ukupno
7,05 miliona vozila, a bolja je bila samo japanska "Tojota". Za
nemački "Opel" interesovanje su pokazali i bogati državni fondovi iz
istočne Azije i sa Bliskog istoka.
Sredinom jula "Frankfuretr algemajne cajtung" citirao je izvršnog
direktora "Folksvagena" Martina Vinterkorna koji je kazao da bi
kupac, ako je "Opel" za prodaju, najverovatnije mogla da bude neka
kineska kompanija, a ne južokorejski "Hjundaji".Taj komentar
"nastavak je žalosnog modela smešnih špekulacija" da se
"Opel" prodaje, odgovorila je uprava GM.
GM je saopštio u maju da su njegovi evropski poslovi bili ugroženi i u prvom
tromesečju ove godine, čak i sa 395 miliona dolara smanjenih obaveza. Kompanija
je lane u Evropi nagomilala gubitak od 1,8 milijardi dolara. Udeo
"Opela" na evropskom tržištu automobila, međutim, porastao je na 7,4
procenata, sa 7,0 odsto za pet meseci 2011. godine.
Izvor : Biznisnovine.com
Foto : Opel