
Nakon više od četiri godine od tržišnog lansiranja, aktuelni Smart druge generacije je isporučen u više od 500.000 primeraka.
Ovaj dvosed je od početka 2011. godine do sada našao 69.073 kupca, što je za 6,6 odsto više nego prošle godine kada je prodato 64.819 komada.
Najveće tržište za Smart ostaje i dalje Nemačka, gde je od početka godine plasirano 20.286 komada (rast od 13 odsto).
Najzanimljiviji su podaci vezani za prodaju Smarta na kineskom tržištu. U Kini je naime od januara do avgusta prdato skoro četiri puta više Smarta nego u istom periodu 2010. godine. Samo u avgustu 2011. rast prodaje Smarta u Kini iznosi 141.5 odsto.
Smart je na ovogodišnjem Salonu automobila u Frankfurtu premijerno prikazao i unapređenu verziju svog električnog modela ForTwo ed (electric drive). Njegova prodaja će zvanično startovati na proleće 2012., i to u više od 30 zemalja.

Ovo je inače već treća verzija Smarta ForTwo ed, a ovu najnoviju pokreće elektromotor sa 55 kW/75KS i 130 Nm, što je dovoljno za maksimalnih 120 km/h i za ubrzanje od 0-100 km/h koje traje manje od 13 sekundi (ubrzanje od 0-60 km/h traje 5 sekundi).
Po fabričkim podacima, autonomija sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija (17.6 kWh) iznosi 140 kilometara.
Smart ForTwo ed će biti na raspolaganju u svim bojama u kojima su već dostupni modeli sa benzinskim i dizel motorima, ali i u posebnoj kombinaciji "fresh green" i "crystal white" boja (uz retrovizore i detalje u enterijeru u zelenoj boji i sa alu točkovima u beloj boji).
Takođe, Smart je u Frankfurtu imao i premijeru novog koncept vozila sa elektro pogonom. To je Smart Forvision koji najavljuje i dizajnerske smernice za novu generaciju modela ForTwo, kao i budućnost elektro mobilnosti.

Ovaj koncept je u rađen u saradnji sa kompanijom BASF (čije su solarne ćelije na krovu automobila), a naglasak je bio na što manjoj težini.
Ivan Mitić - Autoblog.rs