Novi most na Dunavu kod Beške, na severnom kraku koridora 10, pušten je u saobraćaj.
U saobraćaj je pušten i most preko kanala Arkanj, na novosadskoj strani Dunava, dugačak oko 100 metara.
Most kod Beške na autoputu Beograd-Horgoš, u blizini Novog Sada, dugačak je 2,2 kilometra, širok 15 metara i 55 metara je iznad vode. To je najduži je most preko Dunava u Evropi, a po izgledu se ne razlikuje od susednog starog mosta, udaljenog pet metara. U njega je ugrađeno 67.000 kubika betona, 9.700 tona armature,14.000 metara šipova, i 47,6 kilometara kablova.
Izvođač radova bila je austrijska "Alpina", a gradnja mosta počela je 2008. godine i paralelno su građeni i pristupni putevi u dužini od oko tri kilometra.
Ugovorena vrednost radova za izgradnju mosta na putnom pravcu E-75 bila je 33,7 miliona evra, a finansiran je iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.
Direktor projekta izgradnje mosta kod Beške Zoran Kostić kazao da će konačna vrednost radova biti poznata za dva-tri meseca, nakon okončanja odbračuna.
Gradnja mosta, prema rečima generalnog direktora Zorana Drobnjaka, bila je teška zbog pojavljivanja klizišta na beogradskoj strani i zbog toga što se gradilo pored postojećeg mosta. On je istakao da je zadovoljan kvalitetom gradnje.
Direktor "Alpine" Bitmar Aluta je rekao da je most kod Beške prvi most na Dunavu izgrađen u Srbiji posle 40 godina. On je izrazio očekivanja da će most biti od velike koristi privredi Srbije jer je "infrastruktura najbitnija za razvoj zdrave privrede".
Puštanju u saobraćaj mosta kod Beške prisustvovali su i graditelji, a osim Srba i Austrijanaca radove na mostu obavljali su pripadnici još 15 nacija.
Autoput Beograd - Horgoš do početka decembra
Čitava deonica autoputa od Beograda do Horgoša, na koridoru 10, biće završena do početka decembra, izjavio je direktor "Koridora Srbije" Mihajlo Mišić. On je na mostu na Dunavu kod Beške kazao da će posle otvaranja mosta za saobraćaj biti završeno još pet kilometara autoputa između Feketića i Srbobrana.
Ta deonica će, kako je najavio, u oktobru biti puštena u saobraćaj, a početkom decembra će biti završena i obilaznica oko Novog Sada. Vrednost izgradnje autoputa od Horgoša do Novog Sada, dugačkog 88 kilometara, uključujući i deonicu od Subotice do Kelebije, iznosi oko 10 milijardi dinara. Radovi su plaćeni iz republičkog budžeta, a počeli su u maju 2010. godine.
Putarine neće poskupeti do kraja godine
Izgradnja dela Koridora 10 od Beograda do Horgoša trebalo bi da se završi do kraja ove godine, izjavio je danas novinarima na mostu Beška direktor preduzeća "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak.
On je rekao da cena putarine na autoputevima u Srbiji tokom 2011. neće biti povećana, uz napomenu da ta cena nije menjana tri i po godine.
U dogovoru sa Vladom Srbije biće razmotrena cena putarine za iduću godinu, rekao je Drobnjak.
Direktor „Koridora Srbije" Mihajlo Misić rekao je da izgradnja deonice autoputa od Horgoša do Novog Sada treba da se okonča do kraja oktobra, a ostalo je da se završi još pet kilometara puta i obilaznica oko Novog Sada.
Vrednost severnog kraka koridora je 10 milijardi dinara, a sredstva za izgradnju te saobraćajnice su obezbeđena iz budžeta, naveo je Mišić.
Izvor : Beta.rs / Kurir-info.rs / Rts.rs / Tanjug.rsDa li most na Dunavu može biti još na nekom kontinentu, osim u Evropi?
U Srbiji je na Dunavu u zadnjh 40 godina izgrađen most kod Bezdana 1974. most kod Bačke Palanke, takođe 1974. most Slobode u Novom Sadu 1981, zatim tri porušena mosta u bombardovanju, takođe u Novom Sadu, nakon bombardovanaja.
Mogli su Mišić i Drobnjak da se dogovore pre nego se izjasne povodom završetka radova na koridoru 10 od Beograda do Horgoša i nazad.