home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vlada Srbije i kompanija Kuper tajer potpisali su ugovor po kojem će američka kompanija kupiti kruševačku fabriku automobilskih guma Trajal za 13 miliona evra.

Ministar ekonomije Srbije Nebojša Ćirić kaže da će američka kompanija u prvoj fazi investirati 50 miliona evra u Trajalovu fabriku guma i zaposliti 500 ljudi.

On je kazao da će Kuper tajer početi prozvodnju guma u Srbiji u prvom kvartalu 2012. i da je plan da se proizvodnja poveća sa 500.000 na tri miliona guma godišnje.

Plan je, kako je dodao, da u kruševačkoj fabrici guma kasnije bude zaposleno 700 radnika.

Potpisivanju ugovora o prodaji kruševačke fabrike guma u Predsedništvu Srbije prisustvovali su predsednik Srbije Boris Tadić i premijer Srbije Mirko Cvetković.

Čestitajući američkoj kompaniji zbog dolaska u Srbiju, Tadić je izrazio očekivanje da će iz Srbije gume biti izvožene u čitav svet, a da će, kao i drugi investitori, Kuper tajer biti zadovoljan kvalitetom radnika.

"Svaka kompanija koja dolazi iz SAD je dobar znak i očekujemo da Kuper tajer prenese pozitivnu poruku o Srbiji na američkom prostoru", rekao je Tadić.

Kuper je jedan od najvećih svetskih proizvođača guma za industrijska i terenska vozila i automobile, i ima 60 postrojenja širom sveta. Takođe je i vlasnik britanske marke Avon guma, koja proizvodi gume za motocikle, automobile i trkaće motore.

Pored marke Avon, Kuper proizvodi gume marke Din, Masterkraft i Starfajer, a posle Gudjira je drugi najveći proizvođač guma u SAD.

Izvor: Beta.rs / Tanjug.rs / B92.net



čitanja : 3710



Komentari

Pogledah po netu. U životu čuo nisam za "Cooper Tires", a još manje za njihovu premium gumu "CS4 Touring"... To može doći kao "prva ugradnja" samo na sebringu ... Kakva kola, takva i guma. No, neka zaposle ljude, pa šta Bog da kupcima guma

Autor Moron 08 Dec 2011, 19:48

Ni ja nikad nisam cuo. Verovatno je opet u pitanju prodaja magle ovom jadnom narodu. A mozda je i gazda Misko otvorio firmu u inostranstvu,pa sad kao ulaze strana firma. USCE recept.

Autor ... 08 Dec 2011, 19:54

P.S. Tolko su poznati da su verovatno gori od Trajala.

Autor ... 08 Dec 2011, 20:02

Svaka čast, respekt!
Avon je ime, ravno najvećim brendovima. Nadam se da će nešto i od njih Trajal preuzeti, a ne kao Tigar što pljeska isto kao što je i pljeskao pre Mišelina.
Trajal ima sve predispozicije da pravi bolje gume od Tigra koji nije mogao da ide ni na Juga.

Autor Energy saver 08 Dec 2011, 21:52

http://coopertire.com/About-Us/Our-Company.aspx

Autor MB 08 Dec 2011, 22:30

http://coopertire.com/News/Corporate-News-Releases/Cooper-Tire-Acquires-Assets-of-Serbian-Plant.aspx

Autor MB 08 Dec 2011, 22:31

http://coopertire.com/About-Us/History.aspx

Autor krle 08 Dec 2011, 22:48

Ja ih imam na autu( uvezen iz Svajcarske).

Autor Bagzi 08 Dec 2011, 23:07

@Energy saver
Cenim tvoje mišljenje, ali za Trayal i Tigar prilično grešiš. Trayal je najgori pneumatik koji sam imao u životu. Prijatalju su se na Yugu izuvijala sva 4 pneumatika posle 3 godine, a isto to se desilo i sa fabričkim gumama na Floridi HDI koju sam kupio (imaju šaru, ali ih je nemoguće izbalansirati). Čuknuo sam Yuga starog 2 dana upravo zbog tog jadnog Trayala. Pre nego što sam otišao na sređivanje zamanio sam sve četiri gume za Tigar 621 i nikada nije bilo problema. Na Fabiji sam fabrički Matador (ništa bolji od Trayala) zamenio za Hitris na koji nisam imao zamerke. Na Fabiji, Floridi i Yugu sam imao Winteru i nije ništa gora od zimskog Klebera kog sada imam na Fabiji.
Sa Dunlopom SP Sport 01 mi je auto "tvrđi" nego sa Hitrisom, a čini mi se i da slabije leži u krivinama (posebno kada je klizav kolovoz).

Tako da nije baš tako kao što pričaš...

P.S. Nadam se da će Trayal opstati kao brend iako su imali užasne pneumatike...

Autor Predrag 09 Dec 2011, 02:21

Cooper nije mala maca, nego je Fortune 500 kompanija u SAD! Tako da će se kod nas naći 2 firme od najboljih u biznisu!
Što se tiče odnosa trajala i tigra podržavam predraga. Trajal sam skinuo sa yuga jer je bio grozan, onaj platneni, vozio tigar 620 i 621 100% bolje od trajala. Imao sam mišelin energy saver na većem vozilu, posle 4 godine zamenio za hitris, bile su tiše od mišelina, a ostalo - pa isto. Nit je vozilo bilo trkačko (karavan) nit se po BGdu moš trkati. Na istom vozilu imao wintere, i odlično su se pokazale, a cena povoljna. Sad nemam naše gume, promenio sam auto, čekam sneg da vidim razliku između wintere i continentala 830t koga sam kupio samo zato jer je na akciji bio neznatno skuplji od tigra za moju dimenziju točka. Od regularne cene uši otpadaju... barem nama u srbiji (205/16/55).
Najverovatnije da se kuper ovim širi u evropi, ima avon u britaniji kao premijum, a trajal će verovatno biti budžet varijanta. Potrošači u srbiji će verovatno dobiti mogućnost većeg izbora što je odlično.

Autor Dima 09 Dec 2011, 09:35

Fabrika Trayal je u stečaju zbog velikih dugova, a nije zatvorena i država odlaže potraživanja samo zbog socijalnog bunta, jer je to retka fabrika u Kruševcu koja nešto radi, i zapošljava veliki broj radnika. Ameri su je uzeli jer će L0 ići i u SAD a i blizu je FAS.

Autor B M 09 Dec 2011, 09:35

Ova kupovina moze samo da pomogne Trayal-u koji je u svom asortimanu imao i pneumatike koji su skart. U radnjama su mogle da se kupe i one tkzv druge i trece klase...i uvek sam se pitao ko bi kupio tako nesto i rizikovao, pored sasvim dobre Wintere.

Autor Orlo 09 Dec 2011, 10:23

Za Tigar još nisam čuo da se neko žalio (od kako je pod Mišelinom). Sasvim pristojna guma za te pare.
Energy,opet si pokazao "zavidno znanje". Ljudi ovde što su je imali iznose iskustva,a ti pričaš napamet i naravno,totalno si omašio.

Autor PITBULL™ 09 Dec 2011, 11:24

@Energy saver

I da još nešto. Kada sam izvozio Yuga iz salona bilo je preko +30 °C. Automobil je svaki put skliznuo kada bi naišao na šaht. Tako nešto nikada nisam doživeo. Sutradan sam ga čuknuo u takistu koji je stao ispred raskrsnice kada je trepnulo zeleno svetlo, jer nisam mogao da se zaustavim. Padala je letnja kišica a ja sam se klizao 10-ak metara kao na sankama.
Toliko o Trayalu.

Autor Predrag 09 Dec 2011, 11:47

@Predrag
A da li možeš da mi napraviš paralelu izmedju Wintere i još neke druge zimske ako si probao,npr Save ili Dunlopa,Goodyaer-a,Continentala.
Pozz

Autor PITBULL™ 09 Dec 2011, 12:14

@PITBULL™
Iskreno, nemam toliko iskustvo sa zimskim pneumaticima jer sam tek pre 3 godine počeo da ih koristim. Wintera mi se dobro pokazala, a dobar je i Kleber Krisalp HP3 (H indeks). Nezgodan je samo pri jačem kočenju kada je napolju malo toplije a put vlažan (tako je bar bilo prošle godine, a ove mi taj nedostatak manje dolazi do izražaja pošto se izgleda "razradila").

Čuo sam da je Sava Silica S3 dobra... Inače, Tigar, Sava, Kleber, BF Goodrich, Fulda, Hankook, Toyo, Barum... sve ti je to neka "srednja klasa". Neke od njih su malo bolje, a neke malo lošije.

Michelin je vlasnika Tigra, Klebera i BF Goodricha, Goodyear je vlasnik Save, Continental je vlasnik Baruma...

"Vlastodršci" + Dunlop i još neki su ti sam vrh, što ne znači da ovi "ispod" prave loše pneumatike. Barum i Kleber su dobar primer za to (prema testovima su gotovo uvek na sredini liste ili bliže vrhu).

P.S. Na Yugu su mi prednje 2 Hankook Optimo 4S (univerzalne) i mogu ti reći da nisu loše. Videću kako će se ponašati kada padne sneg ;)

Autor Predrag 09 Dec 2011, 14:20

Predrag
Pa, "letnja kišica" je često opasnija od snega i leda, tako da ti tu verovatno ništa ne bi pomoglo ( osim prethodno "prilagodjene brzine" kretanja i držanja ostojanja ).
Sem toga, taj tvoj jugo verovatno nije imao ABS, "ESP&Co", tako da ...

Autor Moron 09 Dec 2011, 15:43

@Moron
Samo Trayal tako reaguje na letnju kišicu i vrele šahtove.
P.S. Odstojanje i brzina su bili prilagođeni (oko 40 km/h i oko 10-15 m)

Autor Predrag 09 Dec 2011, 15:55

Predrag
Znam za jednog što je na "letnjoj kišici" sleteo sa auto puta ( i jedva živ ostao ). Tu ( ako su uslovi "neodgovarajući", a sreće nemaš ) ni najbolje gume ne pomažu.
P.s. "10-15 metara" je malo za tu brzinu i po suvom, jer ti za "jednu sekundu" ( koliko treba da reaguješ ti, a i kočnice ) pri 40 km/h predješ 11 metara, a sve to pre nego automobil uopšte počne da usporava ...

Autor Moron 09 Dec 2011, 16:16

@Moron
Bar 10 m sam se klizao što znači da sa reagovao na vreme ;)

Koliko odstojanje ti držiš kada voziš 40 km/h? Mislim da je ovo moje bilo sasvim dovoljno.

Čitam kasnije.

P.S. Kupi Trayal pa se sam uveri u "kvalitet". Da se ne bi trošio, mogu da ti poklonim ove iskrivljene za onu plavu makinu :))

Autor Predrag 09 Dec 2011, 16:38

@PITBULL™
Koja ti je to kombinacija Tigar vs Mercedes? Posebno volim one koji na Mercu voze Wintere. O takvima je sve jasno, da ne ponavljam priče o džemperu, najkama, piljarskim radnjam i sl.
Otiđi na sajt Kupera pa ćeš videti da su glavni partner Merca u USA.
I kako ne vidiš moje ime Energy saver? I evo ja imam manu za Winterice i druge Piroćanke. A ti nemaš? Tebi na Mercu Wintera odlična?
Znaš li da Tigar nikada nije mogao da dobije licencu ua Zastavu, već su isključivo ugrađivali Trajala?

Autor Energy saver 09 Dec 2011, 18:14

Predrag 09 Dec 2011, 02:21

Potpuno se slazem za poredjenje izmedju tigra i trayala, trayal na auto moze da stavi samo onaj koji se apsolutno uopste ne razume u gume i jedini kriterijum mu je cena pri odabiru gume.
Slazem se i da je wintera sasvim solidna zimska guma prihvatljive cene (najbolja u tigrovoj gami), ali se za hitris apsolutno ne slazem da vredi.
Osim sto je guma "meka" pa je voznja relativno udobna, drzanje u krivini je slabo (narocito kad sara krene da se tanji (a pod tim podrazumevam da jos ima vise od pola sare), a jos ako je i klizavo), trosi se nenormalno brzo (bile su za bacanje posle 17-18.000 km tako da apsolutno ne vrede tih para (govorim o domenziji 205-55-R16).

Sad vozim na hankook optimo 4s pneumaticima koje si takodje pomenuo i prilicno sam zadovoljan njima, odlicno se snalazi u zimskim uslovima, mozes je voziti cele godine i ne trosi se nesto mnogo.
Za iducu zimu cu uzeti ili ponovo njih (ako ih bude, sve ih je manje u ponudi, prestaju da se proizvode) ili goodyear ultragrip 8.

Pozdrav.

Autor Damko 09 Dec 2011, 18:40

@Damko
Da, zaboravio sam da kažem da se Hitris brzo "troši" i da zbog toga može da se dovede u pitanje njegova isplativost. Na ostale osobine nisam imao zamerke (ili nisam stigao da ih imam).

Hankook Optimo 4S ima da se kupi u Kemoimpexu.

@Energ saver
Yugo je fabrički stigao sa Trayal-om a Florida je imala Tigar 621 (zadnje dve se i danas koriste posle 5 i po godina, mada im je vreme za zamenu pošto su ispucale ali se nisu iskrivile kao Trayal).

Autor Predrag 09 Dec 2011, 19:12

Ako je taj gumarski "Coopers & Lybrand" zaista snabdevač "mečke" u USA, onsda njima "kapa dole", a meni "kec za neznanje".
Što se "Avona" tiče, on je meni uvek bio samo sinonim za jeftinu kozmetiku, a tako ga cenim i kao gumu.
Što se Wintere tiče, mislim da je preskupa, jer dodaš samo malo i kupiš Good Year, Michelin ili nešto slično, tako da ti domači tigar realno dodje kao pljčka

Autor Moron 09 Dec 2011, 20:15

@Moron
Podstakao si me da kažem i da zbog toga što je Sigura koštala isto kao i Kleber, F-HDI nije dobila "tigrice". Tako će biti do daljnjeg, dok strane ne poskupe ili domaće ne pojeftine. Do tada su tu Barum, Kleber i Sava (baš tim redosledom).

Autor Predrag 09 Dec 2011, 20:25

Şramota je da Michelin nije preduzeo ni jedan milimetar od koraka, da od Tigra napravi gumu. Tigar je bruka. Masa vozača samo zna da okreće volan i misli da zna šta je guma.
Trajal je bila guma koja je se držala asfalta do nekle, na stranu njena konstrukcija i neuravnoteženje, koja su posledica loših mašina. Sa minimalnim ulaganjima vratiće se u proizvođače tipa Baruma i Semperita, a Tigar će ostati 2 godine nazad.
I nije čudo što Tigar ništa ne popravlja u kvalitetu, kad sve što naprave prodaju jagama po dobre pare.
Baš kao Jelen vs Lav pivo. Svi tvrde da je Jelen ekstra a Lav ne valja. A pitajte pijance koji piju gajbu dnevno šta je bolje. Od Jelena izgore od kiseline.

Autor Energy saver 09 Dec 2011, 21:41

Međutim, evo i ovaj slučaj da izložim, gde se Tigar pokazao kao dobar.
Imam komšiju vozii vektru, ima dva seta guma, letnju siguru i zimsku vinteru i kaže da ga služe odlično. Mi mu u servisu održavamo kola i to ukupno 3 puta godišnje.
Prvo, prolećno menjanje skidanje vintera montiranje sigura - kaže zimus ga odlično služile.
Onda oko maja, zamena ulja i filtera.
Onda kad počnu jesenje kiše, skidanje letnje tigar i montaža vinterica. I tako kaže od kada je kupio već 3 godine istih 8 guma Tigar ga ekstra služi, kaže ne bi dao ni za Mišelin.
Onda, kad smo menjali ulje i pisali "kartice", ukapiramo da godišnje prelazi manje od 1000km!
Takvi su Tigraši, primer ljudi.

Autor Energy saver 09 Dec 2011, 22:11

"Baš kao Jelen vs Lav pivo. Svi tvrde da je Jelen ekstra a Lav ne valja. A pitajte pijance koji piju gajbu dnevno šta je bolje. Od Jelena izgore od kiseline."
Autor Energy saver 09 Dec 2011, 21:41
To je znaci tvoj fah.

Autor ... 09 Dec 2011, 22:55

@Energy saver
Kakav si to gadan peh imao sa Tigar pneumaticima kada ih toliko ne voliš? Trayal je po meni sinonim za najgori pneumatik (kliza se, ne troši se brzo ali se zato brzo deformiše i ispuca, i nemoguće ga je izbalansirati). Od svega navedenog Tigar se samo "brzo" troši, a sve zavisi od načina vožnje, naduvanosti pneumatika, stanja sistema za oslanjanje i upravljanje, usmerenosti točkova...

Bar si ti realan. Šta ti je sad?

Autor Predrag 09 Dec 2011, 23:44

@Energy Saver
Jel možeš samo,leba ti,da mi nadješ gde sam ja to rekao da imam Tigar gume??? Unapred zahvalan. Već sam rekao koje gume imam na autu (zimske),još prošle sezone sam ih uzeo.
P.S. Kad nešto želiš da staviš zajedno,nikako ne ide "vs" jer vs znači "versus" što znači protiv...
Čisto malo da te edukujem. :)
Da bar nešto naučiš,umesto što uludo ovde provodiš vreme.

Autor PITBULL™ 10 Dec 2011, 02:48

@Predrag
Sve si u pravu, sem u jednom a to je da je Tigar ima bolje prijanjanje (letnji) od Trajala. Uzgred Tigar ne može da valja više od 10kkm, jer kad se pojede površinski sloj gume od 1-2mm, trošenje gume je abnormalno a grip je na nuli.
Sa trajalom je obrnuto, jer tek posle 4-5kkm guma dobija svoja prava svojstva.
Znači smeša gume kod Trajala je Bogom dana prema Tigru. I tvoja iskustva sa novim Jugom i Trajalom, nije relevantno, jer gume nisu bile uvozane.

@Pitbule
Važno je da si ti mene razumeo, a da li je latinski naziv vs ili vl ili xxl, nebitno. Uglavnom pozdrav za sve Merce sa sve 4 Winterice. To su prava vozila sa odgovarajućom opremom.

@...
Nisi dobro čitao...

Autor Energy saver 10 Dec 2011, 10:35

@Energy saver
Mozda si u pravu, ali nisam imao vremena da cekam 5000 km da se uvozaju. Do tada sam mogao da poginem bezbroj puta.

A sta cemo sa tim sto prevremeno ispucaju i iskrive se?

Autor Predrag 10 Dec 2011, 11:07

@Predrag
Svaka guma zahteva period uvožavanja - naleganja. Neka više a neka manje. Uglavnom kad se Tigar uvoza onda ga možeš baciti.
Iskreno se nadam da će novi vlasnik otkloniti nedostatke koje si naveo za Trajal a koje su poticale od loše opreme.
Uglavnom, znam da nikada neću kupiti Tigar, niti je preporučiti nekome, jer svakodnevna iskustva iz radionice, drugara, autosporta, raznih drugih uslova, ne dozvoljavaju ni jedno pozitivno iskustvo, osim što auto dobro stoji na njima, umesto na klocnama.

Autor Energy saver 10 Dec 2011, 11:45

@Energy
Loše se vadiš. A svaka nova guma treba malo da predje da se odmasti onaj početni sloj,ali ne 5 000km ! Na motor sam ove sezone montirao najnovije i najbolje Metzeler M5. I tačno vidiš kako se odmašćuje guma,kad je malo "načneš",onda možeš da voziš,do tad oprezno.

Autor PITBULL™ 10 Dec 2011, 12:04

@PITBULL™
Motorcikl vs Merc, je nebo i zemlja. Zaboravljaš da auto ima geometriju, da je potrebno vreme da guma legne celom površinom a to znači smanjenje šare za oko 1mm. Motorcikl koristi nekh 20-30% površine u gripu.
Čudo nisi kupio Tigar za motrcikl, kad je tao dobar, kao što kažeš?

Autor Energy saver 10 Dec 2011, 12:31

@Energy
Tigar nikad nisam imao. Već sam rekao da je pristojna i povoljna guma (Wintera). Tako sam čuo od svih (koji su je imali) a i moj vulkanizer mi je tako rekao. Naravno,ja ću da izaberem nešto drugo,ali za neki manji jeftiniji auto,ništa ne fali Winteri. Mada može za još koji dinar da se stavi Sava.
P.S. Tigar ne pravi moto gume ;)

Autor PITBULL™ 10 Dec 2011, 12:51

@Pit
U pravu si za Winteru. Nije uopste losa, pogotovo prve sezone. Jedino je leto pojede, a ako se vozi sezonski radi posao. Takodje sam vozio ove Cooper Snow. Dosle su polovne na autu( iz CH), proslu zimu su bile dobre a sad sam ih zamenio sa zimskom BF Godrich. Realno koliko para toliko muzike.

Autor Bagzi 10 Dec 2011, 13:10