
Kako piše Tanjug, kineska autokompanija "Grejt vol motor" otvorila je juče fabriku na severu Bugarske i time postala prvi kineski pogon za izradu automobila u Evropi.
"Plan firme 'Grejt vol' da izgradi fabriku u Bugarskoj i ovde proizvodi automobile ima za cilj razvijanje našeg proizvodnog kapaciteta i izvoz tih automobila na evropsko tržište", rekla je predsednica i izvršna direktorka kompanije Feng Đing Vang novinarima u fabrici u blizini sela Bahovica na severu Bugarske, a prenela agencija AFP.

"Procenjujemo da ćemo za tri do pet godina imati širok spektar modela
proizvedenih ovde i da će ti automobili biti prodavani u svim evropskim
zemljama", dodala je Feng.
Fabrika, koju je "Grejt vol" izgradio u saradnji sa bugarskom firmom
"Liteks motori", u početku će zapošljavati 150 radnika i godišnje će
proizvoditi 4.000 automobila. Kompanija planira da u budućnosti proširi
proizvodnju na 50.000 automobila godišnje, uz 2.000 zaposlenih.
Kineska firma je u oktobru prošle godine u Bugarskoj započela prodaju tri
modela koja se sklapaju u Kini, a ponuda lokalno sklopljenih automobila i dalje
je glavni prioritet, navela je Feng.
Nakon nekog vremena, kompanija će pokrenuti prodaju u susednim zemljama.
Očekuje se da će se prvi automobili pojaviti u Makedoniji, Albaniji i Crnoj
Gori do kraja 2012, a ove godine će biti pokrenuti i pregovori o prodaji u
Srbiji, naveo je direktor marketinga u firmi "Liteks motori" Ivo
Dekov.
"Naš dugoročni plan je da, nakon ovog prvog koraka, predstavimo automobile
na tržištima ostalih evropskih zemalja", poručila je Feng, dodajući da je
cilj kompanije da prodaje vozila "vrhunskog kvaliteta po razumnim
cenama".
"Dokazali smo da možemo da proizvedemo automobil koji ispunjava sve
standarde kvaliteta, uključujući najstroža pravila EU o bezbednosti",
naveo je izvršni direktor "Liteks motora" Ilija Terzijev.
Prvi model sklopljen u bugarskoj fabrici je gradski automobil "voleks
C10".
"Liteks motori" su u izgradnju fabrike dosad uložili 55 miliona leva
(28 miliona evra), dok bi ukupna planirana investicija trebalo da iznosi od 150
do 160 miliona leva, kada postrojenja za zavarivanje i farbanje budu dodata
fabrici u naredne dve do tri godine, naveo je Terzijev.
U međuvremenu će biti pokrenuti razgovori za pronalaženje podizvođača u
Bugarskoj da bi neki delovi počeli da se proizvode u toj zemlji, umesto da se
uvoze iz Kine, a zatim sklapaju u Bugarskoj, dodao je on.


Prva dva modela koja će se proizvoditi u Bugarskoj, biće "voleks C10" i "stid 5", a prodavaće se za 8.000 i 12.500 evra.
Autor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Great Wall
Volex je kopirana tojota Yaris sto nije loše ali mislim da cenom ne može puno ispod konkurencije a mi im jednostavno još uvek ne verujemo. Instrumentacija sa ovom plavom bojom opasno izgleda. Druga stvar je za steed (Hover pick-up). To je klasa gde su vozila skupa tako da sa 4x4 pogonom i dobrom opremom a najavljenom cenom od oko 13000 eura to može da bude solidna kupovina ukoliko se vozilo ne aka po mnogo lošim terenima. Inače Hover kao terenac ili Suv šta je već u Hrvatskoj prodaje unazad 5 ili 6 godina tako da mislim da imaju iskustva sa tim tipom vozila, tj. svi su oni mahom uzimali postroj pa i motore od micubišija.
ja mislim da ce hover biti minimum 15 hiljada. Dobar je to automobil sa 2.4 japanskim motorom. Dosta dugo se u Italiji prodaje i ima veliku cenu . Citao sam samo reci hvale o njemu, nadam se da ce i opravdati to . A ovaj maleni volex, za pare je bolji od sandera, ali pitanje je hoce li imati sansu od konkurecije tipa rio,aveo
Ovo je 90% copy/paste Yaris (sve isto sem farova i maske).
Ako neko to ne vidi, onda...
Mene interesuje kako će proći na N-Cap-u i koliko će da traje? Da li ima pocinkovan lim...???
Vollex c10 se prodaje vec 2godine na kineskom trzistu prije bi rekao da ga je Yaris kopirao