Na današnji dan pre 18 godina poginuo je verovatno najbolji vozač u istoriji Formule 1 Ajrton Sena. Brazilski vozač život je izgubio na stazi u Imoli za veliku nagradu San Marina. Sena je u sedmom krugu izgubio kontrolu nad vozilom i velikom brzinom udario u betonski zid.
Dok je za većinu ljudi 1. maj praznik, za ljude u Formuli 1 to je jedan od najtužnijih dana. Pre tačno 18 godina, 1. maja 1994. godine život je izgubio najbolji vozač svih vremena Ajrton Sena.
Brazilac je tragično nastradao na trci za veliku nagradu San Marina, na stazi Imola. Sena, koji je tada vozio za Vilijams Reno, izleteo je na krivini u sedmom krugu, i brzinom od 135 kilometara na čas zakucao se u betonsku ogradu.
Sena je helikopterom prevezen u bolnicu gde su lekari samo mogli da konstatuju smrt. Brazilski vozač imao je 34 godine kada je izgubio život.
Na sahrani u Brazilu Senu je ispratilo tri miliona ljudi, a proglašena je i trodnevna nacionalna žalost.
U toku karijere Sena je u Formuli 1 imao 162 trke, od čega 41 pobedu i 80 podijuma, 65 puta je osvajao pol pozicije, a tri puta je bio šampion.
Posle njegove smrti Formula 1 je unela veliki broj promena u takmičenje, kojima je povećana sigurnost vozača.
Preuzeto sa: Rts.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
Slava mu. Najbolji vozač svih vremena, i prošlih a verovatno i budućih...
135 км на час.
Сумњам да би данас неко погинуо при тој брзини. Ни при већим им ништа не буде.
Али нажалост, тад нису имали тако безбедне болиде.
Слава му.
Vredi pogledati film o Seni u produkciji Top Gear-a, njime je sve rečeno. Najbolju F1 vozač svih vremana. Nek mu je slava.
Sena je nastradao bizarno, tako što je komad čelika koji je bio navaren na osovinu volana pukao, probio kacigu i ubio ga baš kao mali projektil. Zbog tog događaja vodio se i sudski proces protiv Vilijamsa, koji je naravno parama zataškan.
Slično nešto se dogodilo i Barikelu u Mađaarskoj skoro.
Meni je poznato da je veliki Sena nastradao od svog prednjeg (čini mi se desnog) točka koji je otpao usled udarca u ogradu, odbio se od iste i pogodio ga tačno u kacigu, (što je bilo fatalno), a sam udes je prouzrokovala prepravka letve volana. To mu je bila prva sezona u Williams-Renou nakon veoma uspešnog nastupanja za McLaren-Hondu. Ako se dobro sećam od tada je kokpit radikalno redizajniran "podizanjem" bočnih ivica oko glave vozača.
Inače Panchev dobro reče 21:06!