
Maj je bio drugi najbolji prodajni mesec za model Chevrolet Volt od njegovog lansiranja u decembru 2010. sa 1.680 isporučenih vozila.
Volt-ov rekord je prvi put oboren u martu ove godine, kada je Chevrolet prodao 2.289 komada električnog plug-in hibrida sa produženim dometom, što je bilo ogromno povećanje prodaje u odnosu na decembar prošle godine, kada je kupcima isporučeno 1.529 Volt-ova. U odnosu na (očekivani) pad prodaje u aprilu na 1.462 komada, prošli mesec su stvari otišle u pozitivnijem smeru za GM, koji i dalje dokazuje da ima tehnološki napredan automobil čak i u odnosu na novog konkurenta koji je došao iz Toyote. U martu, japanski proizvođač je počeo sa isporukama dugo najavljivanog plug-in modela Prius, tako da je već u aprilu dostigao broj prodatih automobila od 1.654 u odnosu na 1.462 prodata modela Volt. U maju se situacija okrenula, tako da je Prius plug-in hibrid imao prodaju od samo 1.086 komada. Istog meseca, Nissan-ov potpuno električni model Leaf takođe pokrenut decembra 2010., poboljšao je prodaju sa 370 prodatih vozila u aprilu na 510 prodatih Leaf-a u maju.
U nedavnom intervjuu, Al Castignetti, potpredsednik Nissan-ove severnoameričke prodaje, izjavio je da je manjak prodaje Leaf-a nastao zbog nedostatka isporuke ovog modela na tom kontinentu. "Imamo veliki broj razloga za to.", rekao je Castignetti. "U državama poput Kalifornije, dileri imaju prilično dobar inventar svih hibridnih modela, ali imamo i države koje bukvalno nemaju model Leaf, a nama se nisu ni obratili u vezi toga.", dodao je on. Što se tiče plug-in Prius-a, iako Volt-ova majska pobeda nije beznačajna, treba napomenuti da su u prva tri meseca Toyota PHV rezultati prodaje bili bolji nego u prva tri meseca prodaje novog Volt-a prošle godine i da Toyota-ini hibridi imaju veliki broj fanova. U celini uzevši, u poslednjem kvartalu Prius linija modela koja se sastoji od limuzine, Prius C, Prius V i plug-in hibridne verzije, utvrdila je sebe kao trećeg prodavca ovakvih vozila širom sveta.
Bez sumnje je da pozitivan pritisak favorizuje Prius u odnosu na modele Volt i Opel Ampera, ali će njihovi fanovi čekati i gledati da li to dokazuje nastavak poboljšanja prodaje za Prius plug-in u narednim mesecima. U svakom slučaju, za one koji navijaju za uspeh Volt-a, maj je bio dobar mesec zato što GM ostavlja iza sebe državnu inspekciju u vezi požara na baterijama, kongresni pretres poslovanja i mnoge kritičke glasove koji bacaju blato na ideju koja bi se veoma brzo pokazala najboljom.
Ako pogledamo prodaju mesec po mesec, Volt stoji na podijumu pobednika za maj. Ono što je verovatno mnogo važnije je dugoročna istrajnost u trci u kojoj je GM "Voltec" tehnologija još uvek veoma konkurentna. Čak i ako Toyota PHV poveća svoju prodaju na neki drugi način i ako Leaf i drugi novi plug-in automobili dolaze veoma brzo, električna tehnologija postepeno uspeva na duži period.
Dok će fanovi plig-in hibrida imati svoje favorite, drugi ističu da nije nužno igrati na nultu emisiju CO2, jer će jedno od ovih različitih pristupa novim tehnologijama doprineti odlasku modela na konvencionalna goriva.
Istovremeno, određene organizacije kao što su California Air Resources Board, Federal Corporate Average Fuel Economy Standards i European Legislation Standards primoravaju proizvođače da stvore visoko štedljive konvencionalne automobile sa smanjenom prosečnom potrošnjom goriva i vrše dodati pritisak na svakog proizvođača automobila da se odredi prema tome kako bi nastavio svoj napredak.
Izvor: Netauto.rs / Chevrolet