home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kada je američki proizvođač krajem 2011. godine predstavio novi trocilindrični 1.0 litarski EcoBoost motor, mnogi su sumnjali u njegov potencijal. U međuvremenu počela je prodaja Focusa sa novim motorom, a zabeleženi su i brojni rekordi na testovima koje je Ford upriličio povodom lansiranja novog modela.

Ford je novi trocilindrični motor projektovao kao zamenu za postojeći atmosferski 1.6 litarski benzinac u modelu Focus. Reč je o turbo-punjenom EcoBoost motoru sa direktnim ubrizgavanjem, od svega 1.0 litra radne zapremine, koji se proizvodi u dve varijante, od 99 i 123 ks.

Focus sa novim motorom počeo je da se prodaje u Evropi u februaru 2012, a saopšteno je da su četvrtinu svih prodatih Focusa u aprilu činili upravo modeli opremljeni ovim trocilindričnim agregatima.

Ford je nedavno u Francuskoj sproveo niz testova na ovim automobilima, gde je zabeleženo čak 16 FIA brzinskih rekorda za vozila u kategoriji motora radne zapremine do 1.000 ccm.

Tako je, na primer, Ford Focus hečbek sa 1.0 litarskim EcoBoost motorom od 123 ks uspeo da na ovalnoj kružnoj stazi pređe "iz mesta" razdaljinu od jednog kilometra uz prosečnu brzinu od 113,522 km/h, dok je pri “letećem startu” ovaj rezultat bio čak 176,168 km/h.

U vožnji na distanci preko 100 km, na istoj stazi postignuta je prosečna brzina od 187.579 km/h, dok je na razdaljini preko 1000 km zabeležen rezultat od 164.361 km/h.

Inače, prema fabričkim podacima, Ford Focus 1.0 sa 123 ks od o do 100 km/h ubrzava za 11,3 s, a prosečna deklarisana potrošnja iznosi 5 l/100 km i emisiju ugljen-dioksida od 114 g/km.

Preuzeto sa: B92.net



čitanja : 1216



Komentari

Potrosuvackata na gorivo 5l/100km izgleda super iako mislam deka e premal motor za tolku golema kola i deka trosi mnogu poveke od 5 litri na 100 km .

Autor Alex 07 Jun 2012, 20:01

Cuo sam uzivo kako zvuci i bar zbog toga znam zasto su cetvorocilindrasi bolji.

Autor Nenad 07 Jun 2012, 20:05

1.0 , i to u Golf klasi, neeee

Autor Kijevich 07 Jun 2012, 22:14

Ovi kako su krenuli, još će napraviti motor sa nula cilindara.

Autor Milan 08 Jun 2012, 02:13

@ Milan
Pa elektromotor nema cilindre, hehe!
@ Kijevich
Odlično, sad onaj sa yugom može da kaže da ima motor veće zapremine! hehe
Ako ako, za 1.8 je registracija oko 300€, a za ovaj 1.0 će biti oko 150€, eto neke koristi

Autor Dejan L 08 Jun 2012, 09:05