
Predstavivši svoj novi 911 Carrera, Porsche je prošle godine pokrenuo malu revoluciju. Njegov sportista doneo je nekoliko novih tehnologija koje bi rado uskoro na svojim automobilima videli i ostali brendovi. Jedan od njih je svakako sedmostepeni manuelni menjač koji je Carrera dobila. Kako ne bi kaskao za Porscheom, i BMW je krenuo u stvaranje takvog menjača, a to bi trebalo da potvrđuju skice iz patenta koji je za njega BMW predao u Evropskom patentnom uredu.
Problem sa modernim manuelnim menjačima sa previše brzina je taj da su one vrlo blizu jedna drugoj. Takav raspored dovodi do toga da vozač vrlo lako može ubaciti u pogrešnu brzinu budući da je razmak između njih toliko mali. Kako bi delomično rešio taj problem BMW je osmislio menjač koji to ne dopušta. Kako vozač ne bi mogao pri vožnji da ubaci u pogrešnu brzinu BMW je osmislio menjač kojim caruje elektro-magnetna tečnost.

Elektro-magnetna tečnost u sebi sadrži fine čestice metala koje puštanjem ili uklanjanjem električnog napona menjaju viskozitet tečnosti i na taj način dozvoljavaju ili sprečavaju promenu brzine u menjaču. Ceo proces prati niz senzora koji procenjuju da li je ono što vozač radi ispravno. Ova tehnologija osim u manuelnim menjačima lako je primenjiva i u fly by wire sistemu menjača.
Izvor: Automotoportal.hr
Logično je napredovati, pošto Grande Punto 2006. 1.3mjt 90KS ima 6 stepeni prenosa, Mercedes C klase za 2014. 9 stepeni automatik, 7 stepeni poluautomatik, piše u SAT plus reviji, što ne bi i BMW pratio i bio bolji od Fijata b klase?
Složićete se?
Пријављено је два патента, један са педалом спојнице један без. Ценим да ће бити апсолутни хит међу возачима БМВ-а. :))
Mislim da je sedmostepeni manuelni menjac previse. Sest je prava mera. Automatika je druga stvar i tu je vise brzina korisno.
Е овај Лазаревчанин кад не би нешто изпатетисао на БМВ теми не би могао да претекне до вечери...значи одавно је престао да ми иде на живац али понекад надмаши самог себе!!
Тај најављени мерцедесов 9-степени аутоматик је ЗФ-ов мењач а горепоменути патент је БМВ. Поредити БМВ са Фијатом је инфантилно а терати неког да се сложи са инфантилношћу полако прелази у патолигоју! Не сумњам да ће @carobnjak потврдити да сам изразе пригодно употребио!! :))
Него разлика имеђу Порше и БМВ мењача је у положају седме брзине и хода уназад. Јединствено решење а роштиљати по мењачу без педале спојнице ће бити жива занимљивост... :)))
Koja glupost, brate. :) U dobu automatika, i onaj manuelac sa 6 smara. Ne postoji luksuzni auto sa manuelnim menjacom. Ako ima manuelni onda to vise nije to. :D
Хм, 7-ма му је у средини десно ?
По мени је добро да има 7 брзина мануелац, што да не.
Та 7-ма је само да смаљи потрошњу при већим брзинама.
Добро је то и у Карери и у БМВ-у и у било ком другом ауту.
Од вишка глава не боли. :)
Sta bre??? kakvih crnih 7 brzina na manuelcu???
6 je i vise nego dovoljno sada jos i ovo...
Ziveli bre stari auti sa max 4 eventualno 5 brzine!!!
Nekada mi je veoma smesno kada vidim na kakve gluposti vrhunski inzenjeri trose svoje vreme.
Manite se corava posla, ubacite automatik gde god mozete! Ljudi su i ovako nervozni po gradskim vrucinama i guzvama, sad im jos samo treba 7 stepenski manuelni menjac. Manuelni menjac je za probrana sportska auta, tipa Porsche GT3.
Amerikanci imaju milion mana, ali skidam im kapu sto su se davnih dana resili (primitivne) manuelne transmisije u autima koji se svakodnevno koriste.
ZF je izgradio novu fabriku za izradu 9-tostepenog menjaca nekih 15 KM od BMW fabrike u Spartanbergu. Novi X5 iz te fabrike izlazi krajem 2013. Dakle....2+2=?:)))
Nije tesko da se prepozna onaj kome je namenjena ova poruka:))))
rastura bmw , 7 brzina manuelni , sto bi to valjalo probat , koja glupa automatika...
@McLaren
naravno da postoji, manuelni menjac se ugradjuje i u novu e klasu. voznja automatika je dosadnija i ja pozdravljam ovaj BMWov potez, samo da ostave i predlu kvacila
Nije ni cudno od Porsea za inovacije ;)
@McLaren
Nije doba automatika niti ga svi vole...Ljubitelji brze voznje vise vole manuelni,ako R8 5.2 nije luksuzan i brz,sta je onda,takodje ga imas i manuelni,znaci po tebi to nije to?
Porse 911 imas u vise verzija manuelni...Ali izgleda si zaokupljen samo Mercedesom pa mislis da je samo automatik in posto fanovi i vozaci Mercedesa uglavnom najvise vole automatik,ti vozaci su uglavnom stariji i vise im nije do menjanja brzine,lakse im je samo da voze,takodje i devojke koje se bune sa manuelnim....
Zato ja govorim odavno,Porse nije za matorce i devojcice :)
Oni se javljaju Mercedesu :)
Dejan L 08 Jun 2012, 15:47
Какве везе имају аутоматски мењачи са мануелним?
Теби је само циљ да кажеш нешто против БМВ-а, а да ли то има смисла или нема, то није важно.
Licno sam za manuelni, nikada ne bih uzeo automatski jer bas uzivam u saltanju i tu je draz voznje, benzinca, naravno...
@Gagiba
imas pozdrav ali nemoj me terati da ulazim u detalje, za dobro svih nas... :)))
Kako se ubacuje u rikverc i sedmu?Ovde izgleda kao da te brzine pripadaju leru.
Гагиба
А откуд знаш да је ЗФ-ов тај 9-остепени мењач.
До сад, колико је мени познато, Мерцедес је сам себи правио мењаче, као 7Г нпр, а БМВ и Ауди су куповали ЗФ ( 8 степени ).
Не тврдим ништа, само питам, ако имаш неки линк или нешто да поткрепи трдње.
Пошто ја оно што сам читао, кажу да Мерцедес ( као и увек ) развија први 9-о степени мењач.
Као што је задао домаћи са 7 , па ови одговорили са 8, сад опет мора да издиктира "задаћу" лидер. :)
Ukoliko nova S klasa ne bude imala 9-tostepeni automatik, onda ce prvi auto sa 9-tostepenim menjaciem biti novi X5.
toma 08 Jun 2012, 16:54
Mercedes sam sebi pravi mjenjace, 7G i 9G su proizvodi Mercedesove fabrike u Mettingenu.
"Most, but not all, engines will be mated to a new, Mercedes-engineered nine-speed automatic gearbox. Currently under development at the firm’s Mettingen plant, the so-called 9G-Tronic unit adds a further two ratios to today’s 7G-Tronic, providing the basis for improved performance and fuel economy."
carobnjak 08 Jun 2012, 21:18
Слажем се, мануелни мењач и бензинац су идеална комбинација.
Аутоматик је за ленчуге, а мануелни мењач је за људе који воле да возе.
@ПИТБУЛ
ЗФ поседује тај мењач и најављује га као први 9-степени мењач на свету. Кликни на ЗФ сајт, има и анимација! Е сад, може бити само један први!! Уколико га Мерц развије пре и самостално, грешка је моја а уколико не...што кажу неискусне девојке "Само први је први, сви су остали други" :))
@carobnjak
Узвраћен поздрав. Мислио сам чисто стручно гледиште, терминологија, ово-оно... ;))
@milan
То је фора! Много луд мењач!!
@toma
Е браћала, опет извади информацију из неког буџака!!! :)))) Значи дефинитивно стиже Х5НЛО9шифт?! ;))
podrzavam 7..manuelini..a davne 88 bmw je imao i 6 manuelni..i 4 automatik..
Kad je 2001. u Banglovoj sedmici predstavljen prvi 6-tostepeni automatik kod BMW, Mercedes je samo u ekskluzivnim modelima imao 5-tostepeni menjac. Pa oni i dan danas imaju u ponudi auto sa petostepenim automatikom.
Osim toga mislim da to, ko ce prvi izbaciti nesto na trzistu nije bitno (ustvari jeste, al za marketing, i paljevine), vec kako ce da bude odradjeno. A zna se kakvi su BMW by ZF menjaci. O 7-stepenom DCT-u iz M5 i M6 necu ni da pricam. Novinari kazu: menjac u M5, GT-R i 458. To je jedna liga. Osali se bore za drugu poziciju.
@Gagiba
vec sam negde napisao, ZF je napravio novu fabriku za proizvodnju 9-tostepenih menjaca na 15-tak kilometara od BMW fabrike u Spartanbergu:)