
Pre 25 godina BMW je u Frankfurtu prvi put pokazao konceptni Z1, a zahvaljujući velikom interesovanju potencijalnih kupaca 1989. godine počela je proizvodnja. Kako bi to obežili, BMW danas organizuje posebnu proslavu ispred BMW muzeja.
To je trebalo da bude koncept automobil koji će svetu pokazati nove tehnologije u izradi BMW automobila, ali izuzetno veliki interes javnosti naterao je kompaniju da započne serijsku proizvodnju. Pre nego što je prvi BMW Z1 proizveden, fabrika je već imala 5.000 narudžbina za novi model.


Cena BMW Z1 modela tada je iznosila 83.000 nemačkih maraka, a pokretao ga je 2.5 litarski redni agregat sa šest cilindara, koji je razvijao 170 konjskih snaga. Bio je spojen na manuelni menjač sa pet stepeni prenosa i do stotke je ubrzavao za manje od osam sekundi. Maksimalna brzina iznosila je 230 km/h, a proizvodnja je trajala do juna 1991. godine i ukupno je proizvedeno 8.000 primeraka.
Izvor: Automoto-portal.hr
Cesto ga vidjam u Surduku, mestu kod Starog Slankamena. Neko ga verovatno u kraju ima. Imam i jednan model u nekoj srednjoj razmeri koji menja boju kad se stavi u friz :D Secam se da su mi se vratanca cesto zaglavljivala kad god bi se igrao s njim.... Pravi roudster, legitimni naslednik svih onih britanskih kupea koji su svojevremeno nestali a tu rupu popunila i Mazda MX-5 svojom pojavom.
Веома симпатичан аутомобил. Најинтересантнија ми је она фора са увлачењем врата. Он је права дефиниција родстера.
Da je kompjuterska grafika bila bolja, verovatno bi i auto izgledao daleko lepse i bio mnooogo povoljniji, ali i ovako je legendaran, secam se kad sam ga prvi put video i muci vlasnika da par puta otvori/zatvori vrata. U odnosu na BMWove i modele drugih proizvodjaca iz iste godine izgleda kao nesto iz sci-fi filma. P.S. Svidja mi se kako ne prikazuju da mora PRVO prozor da se zatvori kada se otvaraju vrata( do duse automatski), ali nema izlaska iz vozila pre 7-8 sekundi aahhahhh.
''Vala su se i posteno obrukali.''-verovatno zanima i druge blogere,zasto je ovakav komentar objavljen?molim za odgovor.
@ bmw
Pre svega zato što svako ima pravo na svoje mišljenje, a drugo, očekivao sam da McLaren naknadno eventualno pojasni tu svoju tvrdnju, ali to se (još) nije desilo. I mene naime zanima po čemu se to BMW obrukao sa Z1.
@bmw, auto
Hates gonna hate! Eto zasto...
Obozavam Z seriju, ima neki svoj poseban smek! Inace evo slika nekih "ze keceva" iz BG-a:
http://www.autogespot.nl/bmw-z1/2012/01/02#img1
http://www.autogespot.nl/bmw-z1/2012/01/25#img1
Mazda RX7 cabrio je izašla 2 1986. Pontiac Fero 1986.
@ bmw
Jel ti sad jasnije?
@auto
to sto svako ima pravo na svoje misljenje ne znaci da blog treba da se pretvori u sprdnju.
Kad se pojavio bio je velika atrakcija i ispred svog vremena, ja se dobro secam za razliku od nekih... :)
dejane,hvala na ''pojasnjenju''...blog je super,samo kad bi se banovali ljudi koji MRZE neku marku automobila,bio bi jos bolji.jer njihovi komentari nisu realni i bez svakog su smisla.
dejane pa staako su izasli ranije?o cemu pricate bre ti i mclaren?vas dvojica ste uvek konfuzni.pitanje je ZASTO SE Z1 OBRUKAO?
понтијак фиеро, мазда мх5, и њих поредити са з1 ... па то није разлика у класи, то је разлика у раси
Stvarno inovativan auto u to vreme...i kada ga uvek neko pomene setim se inserta iz Top Gear-a:
https://www.youtube.com/watch?v=nYZ7lAk-BdQ&feature=related
;)
Po čemu je poseban , po čemu je ispred vremena, kad su takav dizajn dve godine ranije imali Pontiac i Mazda. To ja tebe pitam?
Па посебан је у односу на два наведена јер није картиг, односно има међуосовинско растојање веће за двадесетак цм, послужио је као развојни примерак за технологију интегрисаног ролбара, имао је та мени блесава, али ипак јединствена упадајућа врата, и највећи део произведених возила се и дан данас вози, у француској на пример постижу цену између 15 и 25 кеура, док су ова два картинга еквивалентног годишта једва скупљи од половног југа истог годишта...
с друге стране, фиеро је повећани фиат х1/9, док је миата наставак Тријумф/МГ филозофије двоседа ради самог себе... З1 је био нешто скроз другачије ... а колико је ко био добар штоф за будућност говори чињеница да је из З1 изашао З3, па З4, значи родоначелник генерације ... миата је и данас исти ауто са другим мотором, дизајнерски досадан, а о понтијакку фиеро да и не говоримо јер је цео бренд покојни, а најбоље се показао као платформа за иживљавање произвођача пластичних каросерија ...
Fordovac 08 Jun 2012, 09:13
Зашто лажеш?
Имаш ли ти, уопште, осећај за време?
Јел знаш ти колико је 7-8 секунди?
Том аутомобилу је потребно око 1,75 секунди да отвори врата.
Да ли је то много?