
Električna Honda "džez" (u Americi kao Honda Fit) košta skoro dvostruko više od verzije sa benzinskim pogonom, te će razlika od uštede goriva teoretski nastati tek posle 11 godina eksploatacije.
Pošto cena benzina opada, visoka cena električnog vozila postaje sve veća
barijera za američke kupce.
Proizvođači automobila su maja prodali nešto više od 10.000 vozila na
električni pogon što je manje od 0,2 odsto prodaje automobila u SAD.
Električnom "džezu" treba 28,6 kilovat-sati električne energije da
pređe 100 milja (160 kilometara), a to, po prosečnoj ceni u SAD od 11,6 centi
za kilovat, košta 3,30 dolara.
"Džez" sa benzinskim motorom i automatskim menjačem prelazi 13
kilometara po litru, te putovanje od 100 milja (160 kilometara) po prosečnoj
ceni benzina u SAD od 3,57 dolara za galon košta 11,52 dolara.
Pošto je prosek SAD da se godišnje pređe 13.500 milja (21.725 kilometara),
tipičan vozač će potrošiti 445 dolara na struju za električni "džez"
za godinu dana, a 1.552 dati za benzin za običan model.
S druge strane, gorivo koje se koristi za proizvodnju električne energije i
cena benzina takođe variraju po regionima, a utiču i na to koliko je kupovina
električng automobila uopšte dobra za okolinu.
U područjima koje se pretežno oslanjaju na ugalj, električni automobil i
energija za njega proizvode 18 odsto manje štetnih gasova nego tipičan
benzinski automobil. Ali, iznenađujuće, električni automobil i energija za
njega proizvode 50 odsto više štetnih gasova nego vožnja automobila sa
hibridnim pogonom.
A u područjima gde se veći deo struje proizvodi u nuklearnim reaktorima,
hidrocentralama ili od prirodnog gasa u termoelektranama i vetroelektrana,
električni automobil i gorivo za njega će proizvesti 76 odsto manje štetnih
gasova staklene bašte od tipičnog automobila na benzinski pogon automobila i 56
odsto manje gasova od hibrida.
Kao ni sva auto-industrija, ni Honda nije sigurna kada će i da li će ikada
električna vozila zameniti vozila na benzin.
Električna vozila, kažu analitičari, neće se prodavati masovno sve dok kupci ne
budu sa sigurnošću videli da će uštedeti mnogo novca ako preuzmu rizik
prihvatanja nove tehnologije, a to se neće dogoditi uskoro.
Jer, novu tehnologiju ne kupujete da sačuvate drveće, već da uštedite novac,
kaže jedan od njih - firma za istraživanje tržišta automobila TrueCar.com.
Izvor: Beta.rs / Mondo.rs
Foto: Honda
Lepo ja kažem, za koliko godina će da se isplati duplo skuplji hibrid (elektromobil)?