
Priča oko Saaba nikako da se konačno završi. Brojni pokušaji spašavanja ovog brenda i brojni neuspesi zabavljali su nas proteklih godinu dana. Nakon nekoliko meseci zatišja Saab je ponovo vest i to zahvaljujući informaciji koja kaže da je ovaj švedski brend konačno prodat.
Ako je verovati pisanju jednog lokalnog švedskog portala, Saab je prodat firmi “National Electric Vehicle Sweden AB” koju su u švedskoj osnovali japanski investicioni fond i firma iz Hong Konga specijalizovana za alternativne izvore energije. Ta firma je za Saab predala ponudu još pre 7. aprila do kada je bio postavljen rok za preuzimanje Saaba.
Cela stvar u javnost je došla preko gradskih čelnika Trollhättana kojima se omaklo da će ceo posao biti završen sledeće nedelje kada sledi potpisivanje ugovora. Gradska vlast ubrzo je negirala sve tvrdeći da su informacije pogrešno interpretirane. Da li je Saab zaista prešao u ruke novog vlasnika saznaćemo sledeće nedelje kada bi ceo posao trebalo da bude finalizovan.
Izvor: Automotoportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Saab
Je l' ima neko od blogera da ima iskustva sa Saab-om 9-3? Konkretno ,interesuje me dizel 2.0 120 ks. Jedino sto znam da je to fiatov motor i tu ne bi smelo da bude greske. Interesuje me koliko kostaju potrosni delovi(amortizeri,paknovi,lamela ,spone i sl.) i mogucnost nabavke istih. Ne znam da l' je pametno da se covek upusti u pustolovinu sa Saabom,ili kupi nemca i delovi i majstori na svakom cosku. Evo ga i primerak koji mi zapao za oko:
http://www.polovniautomobili.com/oglas2144655/saab_9-3_19_tid/
Unapred hvala
@Bagzi
Ako ga kupujes trebao bi da vidis malo i sa serviserima, a 9-3 ima dosta delova zajednickih sa Vectrom C tako da oko nekih delova ne bi imao problema...toliko od mene... :)
Ovaj primerak je stvarno vrhunski, dosta opreme i ok je kilometraza...
@Orlo
Zalepio sam se za njega ali bas.
Kilometraza manje vise(ja mu racunam jos 100000 :). Cini mi se da je Vektra c skupa za odrzavanje. Cena mi je gornji limit(moj fond),tako da se plasim da ne naletim na ,,mrtvu macku" pa da na*ebem. Videcu sutra kod komsije(vozi Volvo s 60-80 nisam siguran), verovatno im je odrzavanje priblizno.
@Bagzi
Ja cu ti se raspitati oko Volvoa S80 ;) Moj stric ga vozi vec dosta godina,kupio ga novog 2003-ce i mogu ti reci da je prezadovoljan!Ja takodje,vozio ga par puta,inace je 2.4 benzinac,full oprema...Auto je bomba,vrhunski na gasu sto iznenadi posto je auto dosta veliki ali kada se pipne,brrr...Nikad nisam cuo da kaze moram kod majstora zarad toga i toga,to mi crklo...Samo ga tera na servis i to je to.
@dusan
Hvala.
Dobri su Svedjani :). Da mogu da uzmem nov ne bi bilo problema, ali ovaj sto gledam lako moze da je ugazio 300000 + km. Raspitacu se u ponedeljak je l ima neku servisnu pa da zovem ( Belgija cini mi se). Takodje imam i problem sto su otac i brat za pasata b 5.5 2004 . Za ove pare mogu da se izaberu top primerci.
@Bagzi
u Autobildu br.30 od 4.maja tekuce god. je kao polovnjak predstavljen upravo SAAB 9-3, 2003.godiste ali sa benzincem 1.8T- 150ks i 200 hiljada km!
Pokusacu da ti prenesem najzanilmljivije detalje...:)
Kaze ovako: O tome kakvo smo mi trziste dovoljno govori situacija sa Saab-om. Dok je ovaj proizvodjac uspesno poslovao i prodavao svoja vozila sirom sveta, na nasim putevima ih gotovo nije bilo.
Cim je fabrika ugasena, vlasnici ovih vozila na Zapadu u strahu od nedostatka delova i tehnicke podrske, poceli su da prodaju svoja vozila po bagatelnim cenama. Tako su ona preplavila nase placeve polovnjaka...
Zatim pise da je to u sustini najveci problem, u globalu su vozila kvalitetna.
Najveci problem je otkazivanje kontakt brave zbog vertikalnog polozaja kljuca, pa prasina lako ulazi. Navodi se da je rezervnu kontakt bravu prakticno nemoguce naci.
Isto vazi i za vetrobran!
Cesto otkazuju sijalice farova i kabine.
Ogibljenje je robusno (samo to deli sa Vectrom C!) ali nikako uz felne 17, nego samo 16 incha...
Glavni centar za delove je u Madjarskoj i on je skoro prazan!
Najbolji izbor motora je upravo 1.9 dizel, zna se ciji! :)
Obratiti pazniu na dizne koje su cesto zaprljane, i plivajuci zamajac, dok EGR ventil i protokomer retko prave problem...
Cene nekih delova u nezvanicnom servisu (Trnavac):
vetrobran 270 eura, obloga branika 400, hauba 350, amortizer 60, kocioni disk 60, kraj spone 20, kugla 20, plivajuci zamajac 350, protokomer 150, zadnje rame 70.
Znaci, ovo su cene zamenskih delova, originalnih jednostavno nema!
Nadam se da sam pomogao, moje skromno misljenje je: NI SLUCAJNO uzimati ovako nesto, mnogo bolji i prakticniji izbor je Passat, iako je Volkswagen! :)))
Veliki pozdrav i javi sta si uradio!
@carobnjak
Hvala na opseznom komentaru.
Malo sam gledao po netu i utvrdio sam da ovi iz Saaba nisu normalni. Pa oni imaju na autu jedno 20 ECU. Za sve i svasta( i za pumpice za brisace cini mi se). Tako da sam se bas ohladio.
Sad sam u fazi passat :). Jeste konfekcija ali makar ima delova na svakoj trafici. U narednih mesec dana treba da se zatvori finasijska konstrukcija i garaza ce da se ponovi.
Pozdrav