
Došlo je vreme kada izgleda da će vozila sa pogonom na vodonik ili električnu energiju preuzeti primat nad vozilima sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.
Međutim, Mazda takođe veruje da ovde praktično nije slučaj izbora jednog ili drugog tipa motora, jer obe tehnologije mogu da rade zajedno. Izveštaji u japanskom biznis nedeljniku The Nikkei sugerišu da će Mazda ugraditi rotacioni motor na vodonik za električno vozilo koje će početi da se prodaje naredne godine. Izveštaj citira predsednika Mazda-e Takashi Yamanouchi-ja koji kaže da će kompanija zaustaviti proizvodnju rotacionih motora ovog meseca, ali da će koristiti tehnologiju za proizvodnju električne energije iz vodonika i produžiti domet vožnje električnih vozila. To je deo Mazda-inih napora da premosti jaz sa japanskim rivalima, kompanijama Nissan i Mitsubishi, koje su najveći proizvođači u sektoru električnih automobila.
Veruje se da rotacioni motori imaju brojne prednosti nad drugim tipovima motora, uključujući činjenicu da su kompaktni i bezbedni. To nije prvi put da Mazda eksperimentiše sa vodoničnom tehnologijom. Godine 2009., ona je počela proizvodnju modela Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid. Automobil je posedovao serijsku hibridnu pogonsku jedinicu koja kombinuje električni motor sa rotacionim motorom na vodonik.
Izvor: Netauto.rs / Mazda