home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

I ove godine je međunarodni žiri dodelio nagrade u izboru za International Engine of the Year, a pobednik je Fordov 1.0L trocilindrični EcoBoost benzinski motor.

Ovo je inače prvi put da je Ford dobio International Engine of the Year nagradu.

1.0L EcoBoost motor je od žirija dobio ukupno 401 bod, na drugom mestu je sa 288 bodova završio 1.4 TSI iz Volkswagena, a na trećem sa 224 boda je 4,5 litarski V8 iz Ferrarija 458 Italia.

Sem titule International Engine of the Year 2012, Ford 1.0L ECoBoost motor je dobio i nagrade u kategorijama Best New Engine of the Year i u kategoriji ispod 1.0L zapremine.

Lista ovogodišnjih pobednika po kategorijama:

- International Engine of the year: Ford 1.0 EcoBoost
- Best New Engine: Ford 1.0 EcoBoost (Focus)
- Green Engine: General Motors 1.4 range Extender (Opel Ampera, Chevrolet Volt)
- Performance Engine: Ferrari 4.5 V8 (458 Italia)
- Ispod  1.0L: Ford 1.0 EcoBoost (Focus)
- 1.0L – 1.4L: Volkswagen 1.4 TSI
- 1.4L – 1.8L: BMW/PSA 1.6 turbo
- 1.8L – 2.0L: BMW 2.0 twin-turbo benzinac (328i)
- 2.0L – 2.5L: Audi 2.5 turbo (TT RS)
- 2.5L – 3.0L: BMW 3.0 twin-turbo benzinac (335i)
- 3.0L – 4.0L: BMW 4.0 V8 (M3)
- Iznad  4.0L: Ferrari 4.5 V8 (458 Italia)

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 1252



Komentari

Zanimljivo, od "tate" tj. Mece, ni traga! :)

Autor carobnjak 13 Jun 2012, 18:12

Zašto?

Autor Dikh tu kava 13 Jun 2012, 18:22

Koliko se ja secam, tako su i neki TSI motori odmah nakon predstavljanja bili progalaseni za motore godine, a onda su 'godinama' uocavane i otkljanjane falinke tih motora, tako da su kriterijumi strucnost i objektivnost ovih nagrada odavno dovedeni na nivo vrednosti jednoslojnog toalet papira ...

Autor moron 13 Jun 2012, 19:51

bmw opet najvise titula..auto industrija..radionice jos treba da uce kako se prave motori..

Autor ivan 13 Jun 2012, 21:43

@dikh tu kava
Zbog sira i vojne muzike :)

Ma mogu da budu i motori decenije narod ce opet uzimati dizele jer po narodnom verovanju manje trose, brzi su, pouzdaniji. A kad nesto crkne onda kuku lele :))

Autor Panco 13 Jun 2012, 22:24

Panco
Narodno verovanje i stavarnost dve su razlicite stvari. Ima li tu nesto konkretnije ?

Autor bk 13 Jun 2012, 23:08

bice ovde kuku lele tri cilindra pa jos ford

Autor nikokaoja 14 Jun 2012, 00:29

Ni traga, ni glasa Fiatovim (dokazano pouzdanijim) turbo motorima u klasi do 1.4 L... Verovatno su pobednici vise iskesirali. :)

Autor Shommy 14 Jun 2012, 01:29

BMW po običaju plaća za ove nagrade. Jer, nemoguće je da se na listi nalazi ne samo uvek najviše pobednika, nego i sad već zastareli 4.0 V8 iz odlazećeg M3.

Autor Mix 14 Jun 2012, 09:54

OK, uglavnom ne manjka duhovitosti, za razliku od konkretnih odgovora na pitanje. Elem, imao sam prilike pre izvesnog vremena da vozim Focus u varijanti ecoboost 150 ks, ecoboost 180 ks i TDCi 115 ks. Pored toga, vozio sam 3 modela iz VW grupacije (Leon, Yeti, Polo) - 1.2 TSi. Focus sa 180 ks ide dobro, i dobro reaguje na gas (posebno na autoputu); Focus TDCi ide samo OK; Focus sa 150 ks ide/vuče OK, i ništa više od toga, jer sa 150 ks ipak očekujete ako ne da leti, ono bar malo više od proseka. S druge strane, koliko god neko voleo/ne voleo VW grupaciju - Leon 1.2 TSi (takođe subjektivni osećaj) povlači u gradskim uslovima sa svojih 105 ks skoro kao Focus sa 150 ks, od prve do pete brzine. Focus ga dobija jedino na velikim brzinama/na autoputu. Pri tom, Focus je (po inostranim katalozima) samo za nekih 60-ak kg teži od Leona. Možda je jednostavno TSi bolji od EcoBoost-a, ko će ga znati, a možda treba testirati i novi Renault-ov 1.2 TCe... Na stranu to što su se turbine (ili prateći sklopovi istih) kod TSi kvarile, a kod Forda još nemamo slična iskustva sa istima. Zato se vraćam na prvobitno pitanje - ako model sa 4 cilindra i 25 ks više ne ostavlja baš neki sjajan utisak, živo me zanima kako je to modelu sa 3 cilindra i 25 ks manje pošlo za rukom, na svetskom nivou. Ne pada mi ništa na pamet nego da se dobro podmazalo, kao što agresivno podmazuje Hyundai, kao što podmazuje KIA (razna sponzorstva, donacije i ostala novčana davanja...). A sve u finalu na štetu potencijalnih kupaca, među koje ubrajam i sebe. A na razlike u visini održavanja između turbo benzinaca i turbo dizelaša u ovom trenutku na ovom mestu nema smisla polemisati, svako neka pazari prema svojim afinitetima ;-)

Autor Dikh tu kava 14 Jun 2012, 10:54