home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Auto-gas sve popularniji

14 Jun 2012 - 15:07 Vesti Link

Za razliku od benzina i dizela, u poslednja dva meseca cena plina za automobile je u stalnom padu, zbog čega se više vozača u čitavoj Evropi okreće tom gorivu. Od početka godine u Srbiji potrošnja je dvostruko viša nego lane i 30 odsto je povećana ugradnja plinskih uređaja u automobile.

Procenjuje se da u Srbiji ima oko 400 hiljada automobila na gas, što je porast od 80 odsto nego pre godinu dana. Vožnja je dvostruko isplativija od benzina. Litar plina trenutno košta oko 77 dinara.

"Trend potrošnje je povećan zato što će cena gasa verovatno da pada. Gas je berzanska roba. Plin koriste taksisti kao najveći potrošači. Mnoge firme su se preorijentisale na gas", kaže Momčilo Kostić iz Nacionalne asocijacije za auto-gas.

Ugradnja plinskih uređaja je veoma isplativa i za starija vozila košta do 300 evra. Noviji automobili zahtevaju više posla, pa je cena tri do četiri puta veća uz garanciju i do 7 godina.

Taksista Branko Jovanović kaže da nije plina ne bi mogao ni da vozi auto.

"Deset godina vozim na plin, jer se ne isplati na benzin. Vozio sam i na dizel, ali sada je plin i od dizela jeftiniji", kaže Jovanović.

Pored naftnog tečnog gasa odnedavno na našem tržištu prodaje se i prirodni gas za automobile koji se uglavnom koristi za grejanje i u industriji. Dvostruko je jeftiniji od plina, pa se više isplati.

"Novi energent, koji je, inače, trend cele Evrope, pa i sveta kao alternativa. To je prirodni gas u vozilima. Kod nas je do sada urađeno sedam pumpi i do kraja godine biće ih 11. Što već predstavlja jedan solidan broj koji omogućava da taj rast vozila bude veoma značajan", kaže Aleksandar Jonev iz CEFTA Asocijacije za tečni naftni gas.

Inače, najveći rast potrošnje plina za automobile beleži Hrvatska, jer za te namene država daje i olakšice. Od ove godine, ekspanzija potrošnje auto-gasa je i u Bosni i Hercegovini.

Preuzeto sa: Rts.rs



čitanja : 2244



Komentari

Benzin je za auto, dizel za kamion i traktor a plin za kuvanje i grejanje.
Sve druge varijante su pogrešne. Kao hleb koji je najjeftiniji u kontejneru za smeće. Znači teška nužda zakon menja...

Autor Mange 14 Jun 2012, 15:43

@Mange
Svaka ti je na mestu!
Ali sta da se radi. Vise se uzdam u ovo nego u ono smrdljivo i masno gorivo.

Autor Panco 14 Jun 2012, 17:54

"Na plin se kuva, na dizel ore, a na benzin se vozi" to je hteo da kaze Mange :D

I ja sam skoro poceo da pravim racunicu posle koliko bi mi se isplatilo ugradjivanje plinskog uredjaja, ali pored onih standardnih stvari (prtljaznik, konstrukcija & odrzavanje -> troskovi) brine me i ta cena - da ne bude kao u Madjarskoj, kad dovoljno ljudi ugradi, ode cena na 30% plus. Mi smo poznata lopovska drzava.

Nego nesto meni ne ide u glavu nikako - cena benzina i dizela raste neumitno, a LPG pada iako se i on dobija od sirove nafte?

Autor Cika Sima 14 Jun 2012, 18:36

Yugo + TNG = dobitna kombinacija

Autor Predrag 14 Jun 2012, 18:48

Drug računao ako kupi samdero benzinca ili sandero dizela, za koliko km će mu se isplatiti.
S obzirom da godišnje prelazi oko 10.000km, došao je do proste računice...ne treba mu dizel!
A ako doda 990€ za plinski urećaj, plus atest, isplatio bi mu se nakon 3-4 godine, pa je odustao i od plinskog uređaja.

Autor Dejan L 14 Jun 2012, 20:25

To se zove sticanje novih spoznaja i uocavanje ranijih predrasuda... Nekad je dobitna kombinacija bila fobija 1,4 16v + TNG, pa fobija 1.2 TSI samo na benzin, pa onda 1.4 HDI i sada jugo TNG.... Bravo ...

Autor moron 14 Jun 2012, 22:06

Ja sam ga ugradio pre par nedelja, 410e me je kostao sekvent, tocak boca. U pitanju je Golf 4, on mi trosi 6-7l plina na otvorenom, potpuno isto kao kada je u pitanju evro bmb. Nema nikakve razlike u snazi. I ja sam se zacudio koliko ovaj sistem dobro funkcionise, zato sto vec 4 godine vozim Audi 80, isto na plin, ali je u pitanju stariji sistem, razlika izmedju ova dva uredjaja neuporediva.
Pustite vi floskule kako je samo auto na benzin dobar auto, ja 100km prelazim sa oko 400din (plin placam 65din), a takvu potrosnju ne bih postigao ni sa najsavremenijim dizelasem, nekim fensi hibridom, a cak mi se cini da bi me i struja skuplje izasla kada bih vozio elektroautomobil.
Vec sam presao 2000km, a uredjaj ce se sa svim troskovima isplatiti na maksimum 9000km, sto cu verovatno preci vec ovog leta.

Autor STrider 14 Jun 2012, 22:43

STrider
Da je to sve tako jednostavo i lepo kao što tvrdiš, VW bi u sve svoje benzince ugrađivao na proizvodnoj traci TNG.
Ali, zanimljivo je dapraktično ne postoji fabrički auto sa TNG.
Sad će neki povikati, ne znaš ima Puntašin iz Zastave i slični ali to je čisto kalemljenje kao što rade i priučeni stručnjaci po garažama.
Znači, fabrički TNG auto NEMA a vi porazmislite zašto?

Autor Mange 14 Jun 2012, 23:58

Auto sa fabrickim TNG IMA, a ima ga i sa CNG, a ti prvo proguglaj pre nego sto napises nesto sto nije istina.

Autor sinbad 15 Jun 2012, 00:42

@ Cika Sima
Nekad je odnos plina i benzina bio 1:2 sto danas nije slucaj. Cena LPG-a treba jos da pada da bi dostigla nivo o kome STrider pise(65 din). Jos samo da nam kaze gde sipa po toj ceni pa da se i mi lepo vozimo. A kad se setim da je bio 30 din.. To su bili dani.

Autor LPG 15 Jun 2012, 01:13

@Mange
Iskreno, pojma nemam zasto se ne proizvode masovno vozila sa pogonom na TNG, ali objasni ti da je plin los 400 000 ljudi samo u Srbiji od kojih je 99% zadovoljno sa svojim vozilom, medju kojima sam i ja. Kad stavis na papir racunica je jasna, vozim se prakticno dzabe, pa flasirana voda kosta prakticno kao l plina.

Autor STrider 15 Jun 2012, 01:27

@LPG
Sipam u Kosovskoj Mitrovici, tamo je 65din. U Pristini kosta 0.70e, sto mu dodje oko 81din, po sadasnjem kursu.
Inace, i sada je cena 2:1 u odnosu na benzin, sipao sam pre par dana na autoputu Bg-Nis plin na Ekovoj pumpi, bio je 80din, dok je euro bmb bio 159din na istoj pumpi. Ovaj domaci benzin iz NIS-a i ne racunam za gorivo, nisam sipao ni 3 puta u ovih 19000km koliko sam presao sa Golfom, a bolje da nisam ni ta 3.

Autor STrider 15 Jun 2012, 03:15

@ STrider
Gde si ugradio sekvent za 450€?
Daj reci mi, 'leba ti! Koliko smo se mi raspitivali, pa nismo našli ispod 850€

Autor Dejan L 15 Jun 2012, 05:32

Jaooj, što ima neinformisanih.
Fabrike koje ugrađuju gas u svoje automobile su: OPEL, FIAT i UAZ.
Ove firme trpe veliki pritisak od naftaškog lobija, već dugi niz decenija.

Autor Mikula mali 15 Jun 2012, 13:38

@Dejan L
Pošalji mi mejl na isasa187@yahoo.com da ti pošaljem adresu i broj telefona servisa, zato što su ovde zabranjene reklame. Sa klasičnom bocom košta 380-390e a sa točak bocom je 410e. Atest košta 4000din ako se ne varam.
Ugradio sam u jednom servisu u okolini Niša, prezadovoljan sam.
Nadam se da će mi @auto pustiti komentar, ovo je vezano za temu i ne krsim nijedno pravilo vezano za komentare.

Autor STrider 15 Jun 2012, 20:40

Mikula mali
Skroz si promašio. Prvo, ne postoji fabrički auto sa TNG, jer sve to rade firme koje kaleme na postojeći autmobil.
Drugo, naftaški lobi prizvodi TNG!! Ne raste valjda po drveču. Treće, cena je niska zmog malih nameta države, jer se smatra ekološkim gorivom.
Postoje fabrička vozila na alkohol ali na TNG ne i ne!

Autor Mange 15 Jun 2012, 21:29

Re: STrider

U kom smislu benzin iz NIS-a ne računaš kao gorivo? Šta podrazumevaš pod "domaćim benzinom", a šta pod "stranim"? Može neko ekspertsko prosvetljenje (a da nije "subjektivni osećaj" baziran na 3 sipanja)? Ja sipam uglavnom na NIS-u (evropremijum BMB), i kad se desi da sipam na bilo kojoj drugoj pumpi (OMV, MOL, ECO..), ne osećam ama baš nikakvu razliku u ponašanju automobila. Gde tačno grešim?

Autor Dikh tu kava 15 Jun 2012, 23:19

Dikh tu kava
U "mašinstvu" ti sve je u "osećaju", ili ga imaš ili ne... Recimo, ja sam "osetio" kada su mi pre par godina kod Čemerna u pola noći usuli tzv. "brodski" dizel. Tj. poreklom iz B.Broda, a "izvadjen" iz "bagera". To je bio "osećaj" ...

Autor Moron 15 Jun 2012, 23:57

Mange

Zaboravio sam da spomenem i FIAT SRBIJA u Kragujevcu. Ispred nosa, a ne vidimo.

Ženin brat od mog strica, koji radi u centrali FIAT-Torino, imao je "Marea-bipower", čim se Marea pojavila na tržištu. Punjenje kod nalivnog grla za benzin.

Lekovi se prave od ugljenika dobijenim iz nafte. Dizel motori su dušu dali za rak pluća koji hara Evropskim gradovima. Naftaši su vlasnici farmaceutskih industrija. I veća je zarada na robi koja je skuplja nego na jeftinoj. Preradom nafte dobija se na stotine proizvoda za mnoge industrije, a gas je nus proizvod, tako da će benzin i dizel biti prioriteti narednih 2000 godina.

Autor Mikula mali 16 Jun 2012, 07:50

@Mikula mali
"Marea bipower" ide na zemni gas (metan, odnosno CNG) a ne na TNG (odnosno LPG u engleskoj oznaci). A i taj auto moze da ide na benzin, tako da meni (iz treceg ugla) stvarno nije jasno sta si hteo da kazes.

Autor Cika Sima 30 Jul 2012, 16:03