
Nemački Daimler počeo je proizvodnju i prodaju svog automobila na električni pogon na masovnom tržištu električnih automobila, pobedivši BMW uvođenjem ovog modela bez izduvnih gasova.
Daimler je počeo montažu modela na pogon baterijama, Smart ForTwo, u pogonu Hambach, Francuska, koji je preuređen ulaganjem više od 200 miliona evra, izjavili su zvaničnici kompanije iz Štutgarta. Isporuke modela ForTwo EV počeće kasnije ove godine. BMW planira da predstavi potpuno električni model BMW i3 tek sledeće godine. "Mi ulažemo značajne investicije u Hambach fabriku.za proizvodnju modela Smart EV i sledeću generaciju gradskog automobila. Ubeđena sam da je to veoma dobro uložen novac.", izjavila je Annette Winkler, rukovodilac brenda malih automobila marke Daimler.
Električna verzija modela sa dva sedišta koji je izgrađen na istoj proizvodnoj liniji kao verzija sa SUS motorom, ima domet od 145 km sa jednim punjenjem baterije. Za razliku od drugih proizvođača automobila, Daimler će ponuditi kupcima na izbor zakup ili kupovinu baterije za ovaj model. Smart EV počinje cenom od 18.910 evra ako se baterija daje u zakup po ceni od 65 evra mesečno. Polazna cena automobila je 23.680 evra, ako je baterija kupljena zajedno sa vozilom.
Renault, na primer, daje u zakup bateriju za model Zoe po
cenama od 80 do 100 evra mesečno, što će mu omogućiti da ponudi svoj subcompact
po početnoj ceni od 15.700 evra kada se pojavi u prodaji kasnije ove godine.
Godišnji kapacitet proizvodnje je 150.000 komada modela Zoe EV. Renault takođe
iznajmljuje bateriju za modele Kangoo ZE, Fluence ZE i Twizy. Njegova politika
je u suprotnosti sa ostalim proizvođačima automobila u Evropi koji prodaju
bateriju zajedno sa svojim električnim automobilima. Električna vozila se
obično prodaju zajedno sa svojom baterijom, uključuju modele Mitsubishi i-MiEV,
Nissan Leaf, Peugeot iOn i Citroen C-Zero.
Ovi proizvođači automobila su objedinjavanjem troškova baterije zajedno sa
svojim EV modelima, pojednostavili ukupnu cenu automobila za krajnjeg
kupca, rekao je Ian Fletcher, analitičar IHS Global Insight-a. Jednostavnost
dolazi sa cenom, jer će električni automobili sa iznajmljenom baterijom imati
veće rezidualne vrednosti, mišljenje je konsultantske kuće EurotaxGlass, koja
prati cene korišćenja automobila. U maju, ova kuća je procennila da će model
Nissan Leaf zadržati 35 % svoje vrednosti posle tri godine korišćenja i
pređeneih 58.000 km u poređenju sa 54 % vrednosti kod uporedivog EV sa
zakupljenom baterijom.
Izvor: Netauto.rs