
Kako piše Tanjug, italijanski proizvođač automobila "Fijat" je u Evropi u maju zabeležio pad prodaje od 12,1 odsto na godišnjem nivou, čime je udeo te kompanije na evropskom tržištu smanjen na 7,2 sa 7,5 odsto iz maja 2011, dok je u prvih pet meseci tekuće godine prodaja smanjena za 16,6 odsto u odnosu na isti period lani.
Pad prodaje "Fijata" značajno je veći, nego prosečni godišnji pad u Evropi od 8,5 odsto, uključujući pad od 16,2 odsto u Francuskoj, 14,3 odsto u Italiji, najvećem "Fijatovom" tržištu, i 8,2 odsto u Španiji, prenela je italijanska novinska agencija ANSA.
U okviru grupacije "Fijat", prodaja automobila marke "Fijat" smanjena je u maju za 11,7 odsto na godišnjem nivou, dok je prodaja modela "Alfa Romeo" potonula za 29,7 odsto. Sa druge strane, prodaja modela marke "Lanča-Krajsler" uvećana je za 1,1 odsto, a "Džip", čiji je vlasnik "Fijat", povećao je prodaju za 31,7 odsto.
U prvih pet meseci 2012, prodaja modela "Fijat" i "Alfa Romeo" smanjena je za 17,6 odnosno 31,3 odsto, dok su "Lanča-Krajsler" i "Džip" prodali 1,1 odnosno 46,8 odsto više automobila nego u istom periodu 2011. Prodaja "Fijatovih" gradskih modela "panda" i "500" smanjena je u maju, ali su to i dalje najprodavaniji modeli u klasi A kategorije, dok je "Fijat punto" jedan od najprodavanijih modela B klase.

Skok prodaje "Džipa" delimično je rezultat godišnjeg rasta od 102,5 odsto u Nemačkoj i 46,7 odsto u Francuskoj, dok je prodaja modela "grand čiroki" u maju uvećana za 504,4 odsto na godišnjem nivou, kao i za 305,8 odsto u prvih pet meseci 2012.
Jedine automobilske grupacije koje su u maju zabeležile rast prodaje su "Tojota" i "Hjundai", za 13,4 odnosno sedam odsto na godišnjem nivou. Jedina evropska zemlja u kojoj je evidentiran značajan rast prodaje automobila je Britanija, gde je prodaja uvećana za 7,9 odsto u odnosu na maj 2011, a sam "Fijat" je na tom tržištu u maju prodao 15,3 odsto više automobila nego u istom mesecu lani.
Autor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat / Jeep
@Dejan L
A,koji ces razlog naci za slabu prodaju 'velicanstvene' Julijetice?
Ma samo SRBI ne znaju sta su automobili...U Srbiji se Alfe izbegavaju,fanovi ItalO automobila kazu da ih samo Srbi izbegavaju,ono tek u celoj Evropi ih bas ne gledaju sjajno,kazu samo se u Srbiji voze Golfovi,srbi nemaju pojma,ono Golf najprodavaniji u Evropi...Ccc.
Slažem se sa Dejanom da FIAT nema udarnih modela, njihov marketing tim izgleda samo piše članke o modelima koji su u najavi za 2015. godinu. Kad im se model ne prodaje, oni ga jednostavno prestanu proizvoditi i to je to. Nema giulie, bravo se nikada nije prodavao kako treba jer je između ostalog uvijek bio preskup, giulietta je dobro zamišljen, ali loše izveden auto (loša kvaliteta unutrašnjosti, nedorečen vanjski dizajn, i relativno loše vozne osobine; 147 je tu bila puno bolja), eksperiment sa lanciom (od Y preko delte, pogotovo theme, pa do flavie) je ispao totalni fijasko... Relativno se dobro prodaje 500 (o čijem nasljedniku ili šta već treba razmišljati), Gpunto, evo ili punto je najstariji u kategoriji na evropskom tržištu (čitao sam negdje da je Markione odgodio nasljednika i za punto), freemont ide relativno dobro u Italiji, ali sve su to skromne brojke.
Sem ultra masina iz Modene i okoline, auto industrija Italije je uzas. Tako da ne treba trositi reci. Samo me anima sta ce im doneti ultraskupi i ultraruzni 500L...Neka im je sa srecom a i nama, trebace nam svima.
Фијат има среће што се редизајнирани Ипсилон и Панда добро продају, а и Ђулијета је мало живнула у Италији, јер се боље продаје од Голфа што није био случај прошле године.
Маркионе је и знао да ће у великој мери зависити од Крајслера, зато је инвстирао огромне паре у нове Крајслерове моделе, а запоставио Европу.
-2011. године Крајслер избацио 19 редизајнираних модела,
-ове године излазе Дарт и Рам 1500.
-ускоро долазе 3 нова Рам модела (Добло, Дукато и Дејли)
Европа, продаја јан-мај 2012. године
Рено -21,8%
Фијат -17,6%
Пежо -16,0%
Опел -15,4%
Ситроен -13,5%
Форд -8,2%
Фолксваген -2,8%
Тојота -5,2%
БМВ -0,2%
Мерцедес +3,5%
Ауди +4,2%
Ne mogu da verujem da su ljudi protiv prodaje Alfe VW-u, oni su i do sada imali ocajnu prodaju a sada im je pala za trecinu... Nemci bi to doveli u red.
Inace, pre 20tak dana sam obilazio auto-placeve u Nisu, koliko su polovne Alfe jeftine, to je strasno. 147 2003god, 1.9jtd, od opreme sve moguce, a posebno su mi se dopale sportske kozne kadice, najbolje u kojima sam sedeo, i sve to za 3000e. Audi A3 sa slicnim motorom i opremom kostao bi (bar) duplo vise.
Rezultati prodaje svima su sve katostrofalniji, realno sve manje kupaca...
Da se Fiat nije zakacio za Chrysler-a, ne znam gde bi bio...mogu da pricaju sta god hoce ali tu realno nema nista novo od modela, da kazes evo ovo su napravili od nule, samo neki redizajni i nista vise...od cele game koja je realno zrela za zamenu a oni imaju, sta - patku i to onu pravu sa perijem. ;)
Konkurencija nikad nije bila jaca, naprednijih i kvalitetnijih modela ima na pretek, a koliko tek potpuno novih...a trziste to odmah kazni padom prodaje plus manji broj kupaca cesce bira glavom...
Mogu svi fanovi Fiat da se ljute koliko hoce na negativne komentare, ali ovi nemaju nista novo, meni je zao, jer za sobom vuku i celu grupaciju (Alfu i Lanciu), Ferrari i Maserati imaju da se odcepe ako krene mast u propast i odu u privatno vlasnistvo ili nesto tako...
@bole
Jesam li ja dobro shvatio da si napisao da su jedino Audi i Merdzan u plusu? Malo mi cudno da su svi ostali u minusu.
Mozda jeste glupo pitanje ali sta ces desava se...
@strider
147-ica, 1.6 t.s. 2200 totalni ful. Bole, pa je li moguce da su samo Audi i tata u plusu? :)
@McLaren
Sećam se da je moj stanar negde oko 2003-04te kupio par godina staru 147 sa tim motorom, još tad sam se zaljubio u taj auto. Pokušao je da je proda, ali je odustao od toga, pa je i dan danas vozi. Potrošio je duplo veću sumu od te koju si ti naveo samo na popravke, doduše, on je nije mazio.
Pa dobro sve je ovo očekivano..ali samo kad bi napravili sledeće :Prodavalli modele ispod cijene konkurencije ,sve bi se to promijenilo::))))Nego u istoriji FIAT u poslednjih 50 godina nije tajna uvijek imalo problema, jer je drzava u problemima sa sobom ,i sa lobijim a i sa Mafijom ...tako da je period 2000-2008 za Fiat gledano istorijski odličan...nema veze sve je ovo biznis, propao je bio i VOlvo ,pa opet kinezi kupili ,opet svima dobro::)) ili nije ,ne znam,,pa i VW je do 2000-2002 imao 1,3 milijarde gubitka, dešava se,pa porsche kao marka pravi gubitke,ali poravnava grupacija...i td...Ferrari nije nikada u istoriji bio bolji i bolje zarađivao i prodavao...alfa romeo je marka sa vođstvom čudne vizije, ali teško je imat viziju u moru autombila sa svih strana ,kud bi sa njom, jal da je sportski ,da li da je prosječni ,kako god teško je,a ipak je alfa i dobar auto,ali kome treba dobar auto kada nema love::))
uglavnom budućnost je prosječan jeftin auto ide ,ili ultra skup auto za fudbalere,znači nama ostaju prosječni ,između nema ništa::)))