
Mazda je prestala da proizvodi rotacioni motor - sa proizvodnje linije u Hirošimi sišao je poslednji automobil Mazda RX-8
Mazda je ostala jedina koja se još bavila proizvodnjom i kontinuiranim razvojem Wankel motora, odnosno rotacionog motora, za serijski automobil. Bila je to borba duga više od 45 godina, ali teški ekonomski uslovi na tržištu, ekologija, relativno skupa proizvodnja i još uvek ne do kraja rešeni tehnički problemi kod Wankel motora rezultirali su konačnim krajem za serijsku proizvodnju tog motora.

Mazda je jedina ustrajala na razvoju i usavršavanju tog motora, pa je ostala u potpunosti usamljena u tim nastojanjima. Od 2003. godine Mazda je jedina na svetu proizvodila serijski automobil pokretan Wankel, odnosno rotacionim, motorom. Bio je to model Mazda RX-8.


Prošle nedelje sa proizvodne trake u Hirošimi sišao je poslednji serijski proizvedeni automobil Mazda RX-8 pokretan rotacionim motorom. To je sada definitivno i kraj za kontroverznu konstrukciju Wankel motora.
To je zaista veoma tužna vest za ljubitelje rotacionog, odnosno Wankel motora. Mazda je krajem 2010. godine obustavila prodaju na nemačkom tržištu automobila RX-8 koji koristi Wankel motor. Razlog tom nepopularnom potezu je ekologija i novi sve oštriji zakoni i norme o izduvnim gasovima (Euro 5), a koje Wankel motor na sadašnjem stepenu razvoja ne može da ispuni.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Mazda
Steta... Bio je zanimljiv koncept, ali je imao i mnogo problema, pre svega kratak zivotni vek
RX-7 je neprevaziđen. To pogotovo znaju stariji ljubitelji automobila, jer tokom '90-ih nije bilo neke jake konkurencije (a bilo je gomila malo slabijih kupea), a auto je izgledao baš kao pravi sportnjak. :)
Voleo bih da Mazda napravi onaj Furai, to bi bilo brutalno, ali i preskupo.