home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Krajem prošle godine vrh Volkswagena je odlučio da će Porsche biti zadužen za razvoj platformi na kojima će biti zasnovani svi novi sportisti VW koncerna. Porsche već uveliko radi na razvoju nove MSB platforme koja bi uz Panameru trebalo na sebi da ponese i modele iz Lamborghinijeve, Audijeve, ali i Bentleyeve game.

Iako je ona daleko od završetka, Bentley i Porsche već su počeli da sarađuju na tom polju, pa će svi Bentleyevi modeli u budućnosti biti zasnovani upravo na toj platformi.

Kako bi smanjio troškove razvoja i svojim automobilima obezbedio mnogo sposobniju arhitekturu, Bentley je odlučio da od Porschea pozajmi novu MSB platformu koja se trenutno razvija. Ta platforma u verziji sa zadnjim pogonom i onoj na sva četiri točka postaje osnova za buduće generacije Bentleyevih modela.

Uz uvođenje nove platforme, Bentley je odlučio da povuče još jedan potez, a to je penzionisanje aktuelnog 6,75 litarskog V8 motora koji će zameniti V12 agregat, a koji bi se osim u Bentleyevim automobilima trebalo naći i u nekim primercima ostalih VW-ovih marki.

Izvor: Automotoportal.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs / Bentley



čitanja : 1692



Komentari

@auto,
evo link gdje se prica da sledeća generacija audi a8 će da bude RWD i da neće biti od aluminijuma,

http://blog.caranddriver.com/next-gen-audi-a8-likely-to-ditch-all-aluminum-platform-and-fwd-layout/

Autor BiH_USA 09 Sep 2012, 21:47

Daj Boze da uvedu RWD!

Autor hh 09 Sep 2012, 21:57

kako tata kaze ..deca moraju da slusaju..

Autor ivan 09 Sep 2012, 22:20

bogami tata uvek ima zadnju rec...u protivnim samar i sedi dole:)

Autor ipanema 09 Sep 2012, 23:11

@ivan
Vidi se da nisi upucen...Svaki brend u koncernu posluje sam.
Takodje,sta tu ima lose sto ce Porse raditi platforme za Bentli?Dva vrhunska i skupa proizvodjaca ce saradjivati i razmenjivati po nesto,barem nije kao Bmw i Tojota ili Mercedes i Reno.Razmisli,bolje da saradjuju i rade zajedno Audi,Bentli,Porse i Lambo,nego Bmw i Tojota ili Mercedes i Reno :)))

Autor dusan 09 Sep 2012, 23:40

Porsche ce odsad biti zaduzen za razvoj limuzina i SUV-ova u grupaciji, cini mi se...

Autor hh 09 Sep 2012, 23:55

@dusan
uh sto volim kad zicnes BMW a pricas napamet, da ne kazem gluposti. Razlika izmedju ovih saradnji koje si pomenuo je u sledecem:
BMW toyoti daje dizel agregate, a dobija neke elemente hibridne tehnologije. Ko je danas bez premca kad je hibridna tehnologija u pitanju? Ko je bez premca kad su dizel (i uopset motori sa unutrasnjim sagorevanjem) motori u pitanju?
Reno mercedesu daje tehnologiju za kompaktna vozila, a za uzvrat ce Mercedes njemu pomoci oko luksuznijih modela.
I trece, svi brendovi u okviru VW koncerna posluju samostalno.....dokle god su poslusni i izvrsavaju naredjenja sefa VW koncerna. I svi imaju u sebi VW delove.

Autor toma 10 Sep 2012, 00:04

procitaj prvu recenicu..vrh volksvakena je odlucio..nigde se tu ne spominje audi..on mora kako mu gazda kaze..

Autor ivan 10 Sep 2012, 07:48

Bravo za V12. Ova savrsenstva izumiru

Autor Srdjan 10 Sep 2012, 07:58

@ toma
Ali u Audiju ima i Lambo i Porsche i Bentley i VW delova, ali srećom nema Toyotinih.

Autor Dejan L 10 Sep 2012, 08:30

Au koliko predrasuda... Sta fali Renaultu i Toyoti? Prvi su u auto sportu uspesniji od Bmw i Mercedesa zajedno, dok su drugi kao sto rece toma na vrhu sto se tice hibridne tehnologije, a uz to godinama najpouzdaniji/kvalitetniji. Naravno, Renault pravi i odlicna mala vozila.

Autor englez 10 Sep 2012, 09:53

@ englez
A šta fali Porsche-u, Bentley-u, Lambo-u? Koliko ja znam celu Audi Q liniju će raditi Porsche!
R8 je šta? Prepakovani Lamborghini!
A toma ismeva Audi grupu i kaže da je to VW Folcika!
Pojedini kooperanti i dobavljači proizvode delove za ceo svet, za sve svetske auto brendove!
Tako Bosch imaš u Chery-ju, Kiji, VW-u, BMW-u, pa čak i u Land Roveru i mnogim zvučnijim imenima!

Autor Dejan L 10 Sep 2012, 11:23

@Dejan L
Vrhunski su, nista ne fali. Ja generalno nemam nista protiv saradnje izmedju proizvodjaca, pogotovo jer danas maltene ni ne postoji neki a da nema delove iz drugog, ili druge zemlje. Pa kada smo svedoci da se jedan Bmw pravi u Kini sta reci dalje. Doduse ne mozemo da tvrdimo da li je istog kvaliteta kao onaj u Minhenu ali podatak sam po sebi je interesantan, i sam pokazuje da danas nema mesta predrasudama.

Autor englez 10 Sep 2012, 11:32

@englez
Kablove za Bmw vozila radi fabrika u Prokuplji,Leoni...

Autor dusan 10 Sep 2012, 12:17

Толико о томе ко се за шта пита!
Једино што је у компарацији глат Фолцика, Фолцика са електронским подизачима...Фолцика са кожним седиштима...спортска Фолцика високе литраже...потребно наћи места да се угурају сви модели на МБКУЕС корен из 2 платформи!!
У сваком случају трипут браво за Фолцику, класичан пример доминације!!

Autor Гагиба 10 Sep 2012, 12:34

Posle kažu vw ne upropašćuje brendove.Nisu ništa bolji od GM-a...

Autor đura 10 Sep 2012, 12:40

...da će Porsche biti zadužen za izradu platformi za buduće Audi modele i sve sportske modele u okviru VW grupe... da će Audi biti zadužen za razvoj svih SUV modela (Cayenne, Q7, Touareg...)... da će Q5 naslediti sve komponente od Porsche Kajun-a (Makan-a)... Porsche je tako zadužen za razvoj nove MSB platforme koja će biti osnova za novu Panameru, 918 Spyder, ali i za novu generaciju Audija R8, te zamjenu za Lamborghini Gallardo.
Dakle VW je samo finansijski donator, jednom i zauvek Audi nije Folcika. Niti će biti! Pa neka ovi iz BMW-a čupaju kosu i zamlaćuju sebe kada Audi osvoji svet
MSB nije isto što i MQB, to su nebo i zemlja

Autor Dejan L 10 Sep 2012, 13:31

Ауди је Фолцика са четири прстенца или Шкода са кожним седиштима а фанови Фолцикиних гаража могу све нокте да "изеду" разматрајући која им је дефиниција дража!!
Фолцика је шеф, уредник, финансијер, наредбодавац, налагодавац, организатор, манипулатор, идејни вођа, подстрекач, једном речју Ајатолах Гуру и што је по гараже најбитније ВЛАСНИК свих горенаведених брендова, подбрендова и брендића и уколико се бркатом шваби навије ћоше може без речи да Аудију прикачи још један прстенац у лого или Бентлију да дода још једну перушку и апсолутно нико под капом небеском не сме ни реч да му каже!!! А могао би хипотетички и да затвори гаражу и само да каже "катанац" и опет би био мркли мук!!
Дакле једном за свагда иѕаберите: или Шкода са телећом напом или прстеновани Фолцика, избор је на вама...

Autor Гагиба 10 Sep 2012, 13:59

"... da će Q5 naslediti sve komponente od Porsche Kajun-a (Makan-a)..."
...a Porsche Kajun od nekog tiguana ili slicno.

"Porsche je tako zadužen za razvoj nove MSB platforme koja će biti osnova za novu Panameru, 918 Spyder, ali i za novu generaciju Audija R8, te zamjenu za Lamborghini Gallardo"
...a platforma svih platformi na osnovu koje su nastale sve platforme je...tataaaa....Golf5.

"...da će Porsche biti zadužen za izradu platformi za buduće Audi modele i sve sportske modele u okviru VW grupe..."
...koji pak dele dosta genetskog koda sa platformom modela....tataaaa....Golf5.

BMW ce imati u sebi jedino Toyotine hibridne komponente. A na tom planu Toyota je otprilike ono sto je u svetu mobilnih telefona do pre 5 godina bila Nokia.

A marketing izjave u gornjem tekstu su kao kad bi neko napisao: "Mini razvija novu, trecu generaciju modela Mini One, i trenutno testira svoje nove twinpower motore":))))))))))
Ili:"Rolls Royce trenutno radi na razvoju nove platforme za buduce modele Ghost i Phantom":)))))

DAKLE, SVI OVI GORE POMENUTI BRENDOVI, SVE JE TO VW. ZAPAMTITE, SVE! PA ONI SE GRUPISU DA BI IM BIO JEFTINIJI RAZVOJ PLATFORMI (ZAJEDNICKIH, NARAVNO).

Autor toma 10 Sep 2012, 15:29

Autor Гагиба 10 Sep 2012, 13:59
potpisujem.

Autor NemanjaBB 10 Sep 2012, 16:18

Važi, po vama je Bugatti isto što i golf 5 sa dva sedišta, Bentley isto što i VW Lupo, a BMW je Starship Enterprise. Kakvi likovi, ne mogu da verujem.

Autor STrider 10 Sep 2012, 16:57

Гагиба
Oće li Merc SLS biti isti Reno Tvingo?
Mnogo momaka ovde kola zna samo virtuelno, nikada sa njima nije imalo fizički kontakt.
Ponovo ne shvatate šta znači reč "platforma"-
Uglavnom ,za godinu -- dve kad vaše premijum ljubimce počnu da štancaju kineske fabrike pašće im cena za pola.
I na kraju, nije normalno da mladi ljudi tako srčano brane Mecu. To je auto za starije, tako da za njega imate vremena.

Autor Mange 10 Sep 2012, 18:03

@STrider
Pogresno si protumacio, nije to isto sa Golfom 5. Golf5 je bolji. To je original, ostalo su kopije:)

Autor toma 10 Sep 2012, 18:03

Манге
Ти си ме браћала помешао са неким... ;)
Али да се осврнем на твоју опсервацију и потврдим надања из реченице да ће се цена преполовити! То би био идеалан развој ситуације али бојим се мало нереалан. То што се аутомобил прави у Кини нама као конзументима производа апсолутно ништа не значи док за произвођача представља додатни или како се то популарно зове екстра профит.
Иначе за квалитет немаш секирације, швабо је то пројектовао и написао спецификацију елемената а да ли ће да га склопи Герхард или Чунг Ли, швабу је потпуно исто. Битно је само да се нуле дописују на рачунима...
П.С. Има на Врелим Гумама прилог о БМВ фабрикама у Кини. Није лоше за погледати. ;))

Autor Гагиба 10 Sep 2012, 19:03

pored tome,nemanje i gagibe covek nema sta da doda.ko da pisu iz moje glave.

Autor bmw serija 8 10 Sep 2012, 19:12

@Mange - virtuelni strucnjak
Za tvoju informaciju, BMW, Audi i Merc odavno stancuju automobile u Kini!

Autor toma 10 Sep 2012, 19:14

бмв
Лако је писати када су аргументи на твојој страни. Имаш статистику, продају, награде, имиџ, рејтинг...укратко имаш резултат и то најбољи на планети, што умногоме олакшава ситуацију. Да којим случајем треба да "бранимо" част Аудија или Мерца ситуација би била неупоредиво тежа!! ;))

Autor Гагиба 10 Sep 2012, 19:20

toma
znam ja da Kina štanca BMW ali za Kinu. Poenta je u tome što će se manufaktura BMW u germaniji ugasiti i BMW će stizati u kontejnerima iz Azije.
I biće isti ko Reno, Pežo a i iste cene.

Autor Mange 10 Sep 2012, 19:29

e mange sad ga precera :-)))

Autor bmw serija 8 10 Sep 2012, 19:32

bmw serija 8
Jesam malo preterao ali recimo 1994 -95 godine kupio sam Pentium kom prve generacije HP Američki i koštao je sa štampačem HP Laser 5L jednako kao Jugo 1.1.
Eto danas kupiš lap top ekstra za 500-600 eura a ni jedan jedini komp se ne proizvodi u SAD.
To isto čeka i BMW - Merc i sl...

Autor Mange 10 Sep 2012, 19:36

Манге
Па видиш да се ништа није променило. За 500-600 еврића добијеш Југо 1.1 и то са све плином и још те продавац одведе не клопу... ;)

Autor Гагиба 10 Sep 2012, 19:45

jedna stvar je bitna i interesantna,a koja ne ide u prilog mercu i audiju.a to je da ni jedan ni drugi nisu sami svoje gazde.BMW jeste.sto kaze gagiba lako je raspravljati kad su argumenti na tvojoj strani.ne bi voleo da sam u kozi audijevih fanova,pogotovu ne mercovih.to ne znaci da se nece za koju godinu promeniti situacija,ali sad za sad BMW je dominantan.odlicno mu ide u svakom segmentu.tako ce se i nastaviti.ne vidi mu se kraj.lepo je biti ovih dana zaljubljen u plavo beli propeler. :-))))

Autor bmw serija 8 10 Sep 2012, 19:46

Mange 10 Sep 2012, 19:29

Je li ti stvarno mislis da ce to Nemacka vlada da dozvoli Bmw-u ili bilo kom drugom proizvodjacu?

Autor Dalibor 10 Sep 2012, 20:22

toma
Ja sam BMW vozio verovatno dok se nisi ni rodio.
Nije mi zanimljivo da dam pare za auto koji vredi više od kuće.
Nisam snob, ne zanimaju me fensi stvari ako si na to mislio.
Ako te "virtuelno" uvredilo tvoj problem. Gde ima dima ima i vatre.
Ja lično ovde retko ostavljam komentare o skupim vozilima jer ja nemam preterana iskustva o njihovm održavanju. Često ih vozim, probam i nisam nešto posebno impresioniran. Da mogu da vozim neki Ferari, Lambo, pravi Porše.....
A ne batare tipa Q7, X6, ML, Kajen.... To je za bolesne i toga je na pretek probati....

Autor Mange 10 Sep 2012, 20:23

Dalibor
Koliko znam BMW nije nemačke vlade vlasništvo...
Ako je SAD moglo da dozvoli jednom HP, INTEL, ABM... da preseli komplet proizvodnju u Aziju.... šta reći. Inače ove navedene firme su dali pečat ovakvoj SAD.

Autor Mange 10 Sep 2012, 20:27

Mange
Bmw je nezavisna kompanija,ali je i zlatna koka za Nemacku privredu,kao i Mercedes koji se vodi kao najjaca firma u celoj Nemackoj,i ostale firme.Ali sve i kad bi hteli ne bi mogli da se ''izvuku'' .Prvo zbog lobiranja od njemacke vlade na sve moguce strane (jer za razliku od amera oni vise koriste glavu od oruzja,dovoljno je pogledati njihova ucesca u poduhvatima Nato-a po Bliskom istoku.Nikad se ne spominju),onda preko socijalnih nemira,sindikata itd..A i sam znas koliko bi pao rejting i ekskluzivitet samih brendova kad bi se odlucili na takav potez.Tek o kvalitetu da ne govorim.Na svom primeru znam koja je razlika izmedju proizvoda koji dolazi iz maticne zemlje i proizvoda koji dolazi negde sa "strane".U pitanju je Honda Civik.Pozdrav

Autor Dalibor 10 Sep 2012, 21:01

@Dalibor
Nije bitno odakle je neki proizvod, u ovom slucaju auto, nego za koje se trziste proizvodi, jer se za razlicita trzista primenjuju razliciti standardi koje se primenjuju u proizvodnji, tako za nemacko trziste (naravno i ostalih jakih zemalja EU) imas robu najveceg kvalitetnog nivoa - A, jer osim zakona tu su i jaka potrosacka udruzenja cije se misljenje ceni i moze da utice na neki proizvod kao i na plasman nekog proizvodjaca. Ocigledno da za nasa trzista na Balkanu i npr exSSSR republike ne moze da se ocekuje kvalitenost robe kao na gore pomenutom nemackom trzistu...

Autor Orlo 10 Sep 2012, 21:12

Dalibor
Sve što si napisao u zadnjem postu, ja sam naveo u gornjim postovima.
BMW a i drugi, neće potati Nemnačku šta da radi, ali će zato tražiti subvencije i druge vrste olakšica i pomoći. Dok budu imali računicu biće u Nemačkoj. U to "računica" spada i dobit natpisa Made in Germany, pa troškovi selodbe, pa transport vozila iz Azije u Evropu i sl.
Elem, ja ne vidim da BMW trenutno stoji mnogo dobro a razlog je što nema jake partnere i postaće lagan zalogaj velikih giganata tipa VW i Tojota.
Mercedes je trenuto u prestrojavanju, javlja se prilično jak partner alijansa Renault - Nisan, i verujem da možda sa još nekim dodtkom mogu biti stabilni.
BMW po hitnom postupku mora tražiti partnere tipa PSA grupe ( uz Mini), koja će takođe propasti ako ne nađe partnera. Naravno PSA predstavlja samo delić buduće alijanse, ali bez velikog Japanskog proizvođača, tipa Honde recimo, posla nema. Tojota je recimo samostalan sistem koja bi usisala BMW.
Nisam ja rekao da je BMW loš, ali se mora raditi na smanjenju troškova i povećanoj konkurentnosti.

Autor Mange 10 Sep 2012, 21:16

Orlo,
U pravu si,za Balkan,dolazi najveci skart iz svih fabrika.Isto ti je na mestu za kontrolu kvaliteta.A da ce biti kvalitet isti iz Kine kao iz Njemacke,to nikad,zaboravi.Ali moj komentar se odnosio u najvecoj meri kako Svabe nece dozvoliti da njihove ''krave muzare'' odu iz Njemacke.Prevelika je korist u pitanju da to prepuste drugoj zemlji a i tradicija.Na kraju,pa nisu oni Balkanci da im drugi uzimaju svo blago ispred nosa.

Autor Dalibor 10 Sep 2012, 21:30

Mange
U Njemackoj je fabrika podredjena narodu,a ne obrnuto,kao sto je slucaj na Balkanu,Npr,sam poslodavac kao pravno lice na kraju meseca ne zaradjuje neku vecu cifru od onog radnika sto je zaposlio da radi za njega.Sto je opet slucaj obrnut nego na Balkanu.Na tom nacinu i fabrike funkcionisu.Ne mogu one previse da se razmasu,jer ce im u suprotnom drzava skratiti krila,i zato ne propadaju.A sta mislis kako bi u Evropi prosao jedan BMW made in China ili neki drugi luksuzni brend.Nikako

Autor Dalibor 10 Sep 2012, 21:42

Dalibor
Nisi u pravu naravno. BMW je nekakvo AD društvo sa upravnim odborom i menadžmentom, gde je vlasnički udeo odlučuje.
Pored toga postoje i zakonske obaveze, ugovori i sl obaveze koje se moraju ispoštovati, tiipa i sindikata...
Kad menadžment bude našao računicu i zakonski osnov, odoše oni... baš kao i ostali.
Inače poenta i jeste što je Nemačka još uvek gigant, veliko tržište, moćna država sa velikim resursima i jakim subvencionisanjem. To je stožer koji drži, a ne neka fiktivna sila.
Inače, naučiće malo po malo ljudi i na automobile Made in China. Baš kao i na pegle, fen za kosu ili kompjuter. Naravno sa dobro nižom cenom.

Autor Mange 10 Sep 2012, 21:56

Mange
Hehe,mozda neki nas jugovic se i navikne na taj fen ili nesto iz Kine za par evra,ko zna.Ja dok postoje evropski proizvodi proizvedeni u EU sigurno necu,veruj mi i citava armija Svaba misli tako.Jer mozes misliti ima jos stvari koje se manufakturisu i sastavaljaju u Evropi..Znas i sam kako Englezi kazu:''Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari.''.Koliko znam sve sto je doslo iz Kine do sad je bilo jeftino,dabome i nekvalitetno.E gledaj ovu situaciju,npr. ode Mercedes i Audi u Kinu,kompletno se presele,je li mislis da ce u Evropi i dalje da budu cenjeni isto kao BMW koji je ostao u Minhenu?Naravno i prodajni rezultati hoce li biti isti?Prva reklama BMW bi bila,zna se ko se proizvodi u EU a ko u China.

Autor Dalibor 10 Sep 2012, 22:35

Au, mange misli da su bmw i mini partneri...

Autor toma 11 Sep 2012, 01:12

@toma
@Gagiba
Audi A4,A5,A6,A7,A8 i Q5 nemaju nikakvu VW platformu :))))))))))))))))))))))))) Dakle,grdno ste se obrukali ovde :))))))))))
Imaju Audijevu platformu i koriste je samo Audi modeli,tj ti nabrojani :)))
Da ste rekli A3 i A1 pa i ajde,oni su stvarno nasminkani VW-i sa velikom cenom i opet se odlicno prodaju,ali ovi drugi,obrukali ste se :))
A3 ima odlicnu prodaju,a nasminkani Golf sa cenom jednog pravog Bmw 1 Series :))
Ili A1,nasminkani Polo sa cenom kultnog Minija koji takodje ima odlicnu prodaju :))

Autor dusan 11 Sep 2012, 01:45

Q5 ima platformu Tiguana, a ovi ostali koriste motore i mjenjace od VW...

Autor hh 11 Sep 2012, 09:40

@Dalibor
Na nase trziste ne dolazi skart, sto je naziv za otpad odnosno proizvod koji ne ispunjava svoju funkciju (doduse kod nas Trayal prodaje skart robu kao novu), nego kada sam rekao slabijeg kvaliteta to znaci da su komponente koje su ugradjuju u neki proizvod slabijeg kvaliteta i to po standardu koji proizvodjac za neka trzista ima(u ovom slucaju trecerazredna trzista). Osim toga i u Kini je slabo trziste (kvalitativno), na TV-u je bio podatak pre mozda 2-3 godine da je na Kineskom trzistu najveci broj reklamacija kod automobila - 70%(svih proizvodjaca, i stranih i domacih!). Znaci ne bitno je odakle dolazi neki proizvod.
P.S. Ti sada kod mnogih proizvodjaca imas kineske delove - video sam kada je bio neki test A4 a na nekim delovima na njemu - Made in China...

Autor Orlo 11 Sep 2012, 11:16

Problem kod nas je jer ljudi masovno uvoze losu Kinesku robu, a samim tim se automatski javljaju predrasude kako je sve made in china krs. Ima tamo i vrhunskih stvari,jos da se neke i uvoze, sasvim drugacije bi se gledalo na njih.

Autor englez 11 Sep 2012, 11:26

toma
Mange ne misli dsa su BMW i Mini partneri. Pročitaj bolje napisano.
Ali misli da BMW nije nešto oko čega bi se Svet okretao, kao što Ti misliš jer ima dosta boljih i ozbiljnijih automobila po svim parametrima.
Gledaj šire, i daj malo pragmatičnosi u razmišljanju.

Autor Mange 11 Sep 2012, 19:14

@hh
Audi Q5 koristi platformu A4-rke,A5 takodje.
Audi radi na svim vecim motorima od 2.0 pa na gore.Onaj 2.5 je pokupio sve nagrade koje se mogu pokupiti,Audijev motor,ne Vw.

Autor dusan 11 Sep 2012, 20:25