
“Nemojte voziti svoje automobile”, to je poruka koju je vlasnicima novih BMW-a M5 i M6 poslao bavarski proizvođač. Taj glas trenutno je stigao samo do američkih poklonika ovog brenda, ali veoma je moguće da se on proširi i na ostatak sveta.


Prema saopštenju koji je tamošnji ogranak BMW-a objavio, na modelima ovih automobila za sezonu 2013 postoji ozbiljan problem s pumpom ulja koji može dovesti do teškog oštećenja njihovog agregata.

Prema E-mailu koji je BMW-ova centrala poslala američkom odeljenju, određeni novi primerci BMW-a M5, M6 kupe i M6 kabrio mogu da imaju problem s pumpom ulja na svom S63TU 4.4 litarskom V8 biturbu. Zbog loše pumpe ulja, pritisak ulja u motoru može naglo da padne i da dovede do ozbiljnog oštećenja istog. Dok ne pronađe rešenje problema BMW je savetovao vlasnicima ovih automobila da ih ne voze.
Da li će se opoziv odnositi i na Evropu i ostatak sveta, saznaćemo uskoro.
Izvor: Automotoportal.hr
Ovo je u skladu sa politikom koju je BMW počeo da vodi u zadnje vreme. Ni manje ni više, uljna pumpa na elitnom modelu!! Neminovnost je smanjenje troškova proizvodnje, ali kako BMW nije uspeo da nađe strateške partnere i tako smanji troškove razvojem zajedničkih platformi i delova, neminovnost je pad proizvodnje i izbacivanje čudnih modela i trocilindričnog motora i uporno držanje visoke cene.
Ovakve izlete nije imala ni Tojota koja je zbog sličnih stvari izgubila lidersko mesto proizvođača.
Bolje i neispravna pumpa za ulje, nego pumpa za vodu za pranje vetrobrana
Steta. Zamislite kupite auto oko 100k eura i ovakve gluposti vam se desavaju. Sada vjerovatno iz RS i AMG odeljenja tjeraju cirkus. :-)
Audi preti i koliko vidim ne za džabe, već sa dobrim razlogom!
Vidimo se sledeće godine kada Audi postane premijum brend No1
ovoj motor ce biti u svojoj kategoriji najbolji motor...kad bmw pravi motore kao svemirski brodovi..a ostali ih prate sa 10 godina zakasnjenjem..
vidimo po svim nagradama za motore i sve ostalo..a i po prodaji..a imas i ovde koji su najbolji automobili na svetu..pa pogledaj..
@ ivan 15:35
...kad BMW pravi motore, onda se opozivaju. Jesi li ti video naslov i pročitao tekst, piše da ne valja, o čemu ti? Jel' misliš da nas razuveriš?
Bože ima li te?
ja mislim da je sve ovo namestio obama (& co) da bi vratili cadillac na 1. mesto
Jos jedan od razloga zbog cega je bolje kupiti polovan automobil nego nov :))
I šta sad, tvornica je poslala upozorenje "nemojte se voziti", a vi se ipak vozite, motor rikne i onda nikom ništa, zbog toga što su upozorili da se ipak ne vozite... A dali ste za kantu 100 000 i kusur eura!?
Ovo se odnosi na 686 modela za americko trziste koji su proizvedeni izmedju juna i septembra 2012. Nije se dogodio ni jedan kvar, a ukoliko bi se dogodio upalila bi se signalna lampica na instrument tabli. Naknadna kontrola kvaliteta je utvrdila da bi na ovim modelima teoretski moglo desiti da padne pritisak u pumpi za ulje. Provera i eventualna popravka ce trajati 2 sata. Za ostale brendove ovako nesto i ne pominju. To im je normalna stvar. Dakle, dzaba se neki poradovase....
Опет пумпа за уље? :)
Дефинитивно Баварци треба да мењају снабдевача!
тома
Па кад немају разлога да се радују својим успесима могу мало да изликују над туђим (потенцијалним) проблемима... :))
toma
Kad nema pritiska ulja, motor može da pređe od 100m pa do 1km, da ne prolupa. Zato su lepo iz BMW rekli "NE VOZITI", ali ti nisi taj bitan detalj upamtio. I to BMW M klase???
E sad ti meni objasni kako su otkrili kvar ako BMW nije prolupao??
I da znaš, gori kvar na motoru nema nego kad prolupa. To je čak i Jugo savladao tu tematiku.
Манге
Ниси пажљиво прочитао чланак. Постоји могућност да се такав квар деси а пошто су аутомобили у гаранцији, а и зато што је БМВ озбиљна фирма, он упозорава власнике итд итд. Дакле, ниједан квар се није десио али је накнадна контрола открила потенцијални проблем. Е ваљда је сад јасније како то решава најбољи на свету односно какав однос има ка својим купцима. :)
Гагиба
"Постоји могућност да се такав квар деси а пошто су аутомобили у гаранцији..."
To znači da može da se desi na svakom navedenom vozilu i ja kažem sigurno je se dešavao masovno, jer da se radi o jednoj ili dve havarije motora ne bi se objavljivala ovakakva sramota.
Inače, "ako se desi" ceo motor ide u otpad.
Da pojasnim... ovde se radi o savremenim uljnim pumpama, koje imaju varjabilan pritisak u zavisnosti od potrebe, što smanjuje potrošnju goriva i povećava snagu, što već primenjuje i jedan Renault uspešno, ali eto BMW, neuspešno.
ivan
BMW serije M se ne pravi i ne kupuje da se vozi normalno penzionerski.
Uzgred, ne bojimo se mi kvara nego proizvođač BMW.
Očigledno je da BMW nije korektno odradio testove o kojima pričaš.
Oni koji rade "preventivne" kvarove pre vožnje još voze Juga i ladu...
Kao sto sam rekao nije se desio ni jedan slucaj. Da se desio neki slucaj, pacenici poznatiji u narodu kao BMW-mrzci bi to vec objavili. Ja sam na netu video primere samozapaljivanja SLS-a, R8 i Lamborginija, ali jos ne videh neki slican problem sa M autom. A znate li zasto? Zato sto BMW-u nije problem da kad otkrije POTENCIJALNI problem to i objavi, dodju ljudi u servis, popiju kaficu, i stvar se resi. Ovaj problem je pronasao dobavljac koji pravi doticni deo i javio je BMW-u serijske brojeve koji bi mogli da budu defekt. Ljubitelji najboljeg automobilskog brenda zbog toga ga jos vise cene.
Da ne kacim opet onaj link o lomljenju Merc V8 motora (a desilo se stotinama kupaca) jer nisu smeli da objave i pozovu ljude na zamenu. O opozivima VW automobila i to zbog motora koji ne razvija ni 70ks po litru da i ne govorimo.
Medjutim, ako su neki zbog ovoga srecni, necu vise da im kvarim srecu. Takvi srecni trenutci im se ocigledno jako retko desavaju.
Osim toga, koga boli djordje ako se ovako nesto desi Mercu, Audiju i slicnima. Zabole javnost za fenjerase i opoziciju. Lider je uvek u zizi interesovanja:)