home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Deset saveta za bezbednu "jesenju" vožnju.

Obavezno vozite sporije

Jedan od prvih saveta za vožnju po kiši glasi: Usporite! Kada kiša pada ona se meša sa nečistoćama i uljem na putu stvarajući opasan površinski sloj koji uzrokuje proklizavanje automobila. Čim usporite, veći deo gazne površine gume je u kontaktu sa tlom, što omogućava bolje prijanjanj, a time je i mogućnost proklizavanja smanjena. Sporije vozite i zbog mogućih odrona kamenja koji se najčešće događaju za vreme kišnih uslova, piše "Politika" u dodatku "Auto svet".

Proverite kvalitet guma

Od kvaliteta guma za vaš automobil zavisi vaša sigurnost u vožnji, kao i sigurnost drugih učesnika u saobraćaju koji mogu da vam se nađu na putu.

Držite odstojanje

Držite dovoljno odstojanje od vozila koje se kreće ispred vas kako biste na vreme mogli da zaustavite vozilo. Ako vozite u gradu, naročito obratite pažnju na horizontalnu signalizaciju, na primer na zebre kojima se kreću pešaci, kao i na "ležeće policajce" koji mogu biti veoma opasni ako na njih gumama ne nailazite ravno, već ukoso. Osim toga, budite posebno oprezni kod preticanja, jer je po oblačnom i kišnom vremenu vidljivost znatno slabija. Ne zaboravite da je put kočenja mnogo duži na mokroj podlozi nego na suvoj.

Bez naglog kočenja

Na kiši, a posebno u prvim trenucima kada kiša padne i pomeša se sa nečistoćama, uljem i drugim otpacima, podloga je najopasnija. U takvim uslovima izbegnite svako naglo kočenje.

Obavezno upalite svetla

Vozite s upaljenim svetlima, ne samo zbog toga što ćete bolje da vidite i što je po zakonu obavezno, već o zbog toga što će vas lakše primetiti i drugi vozači. Pre vožnje proverite da li vam rade kratka i duga svetla, migavci i zadnja i stop svetla. Svetla za maglu uključite čim je vidljivost manja od 50 metara. Takođe, za vreme vožnje pazite da vam se vodena para ne kondenzuje u unutrašnjosti vozila. Da biste to izbegli, koristite kombinaciju grejanja i ventilacije.

Za slučaj proklizavanja

Volan nikad ne okrećite naglo zbog mogućnosti proklizavanja, S volanom, papučicom gasa ili kočnice po kiši uvek budite nežniji nego po suvom vremenu.

Izbegnite "vodeni čep"

Do pojave "vodenog čepa" dolazi kada se voda ispred vaših guma skuplja brže nego što je težina vašeg automobila može odbaciti. Zbog pritiska vode, kada dođe do obilne kiše, vaš automobil se podiže i klizi po tankom sloju vode između vaših guma i puta. "Vodeni čep" na taj način uzdiže gumu na sloj vode, pa gume tada nisu više u stanju da prenesu na put vučnu silu ili silu kočenja.

Osušite kočnice

Ako vozite kroz vodu koja je duboka toliko da može da dosegne do kočionih diskova, kada izađete iz vode lagano neko vreme pritiskajte papučicu kočnice kako biste osušili kočione diskove.

I obuća je važna

Ako ste s mokrom ili blatnjavom obućom seli za volan, postoji šansa da vam noga sklizne s papučice gasa, kočnice ili kvačila. Zbog toga ne zaboravite pre nego što upalite automobil da obrišete i osušite đonove cipela u kojima vozite.

Ponašanje u saobraćaju

Nemojte voziti previše blizu velikih autobusa ili kamiona. I automobili s manjim, a kamoli autobusi i kamioni s mnogo većim gumama stvaraju "sprej" kojim prskaju vaše vetrobransko staklo i smanjuju vam vidljivost. Budite oprezni kada ih pretičete. Pokušajte da vozite po tragu automobila koji vozi ispred vas. Takođe, nemojte voziti ako ste umorni, a ako idete na duži put, zaustavite se na svaka dva ili tri sata vožnje. Vožnja po kiši zahteva od vozača veću koncentraciju i češće pauze.

Preuzeto sa: Mondo.rs

Foto: Guliver/Getty images



čitanja : 1114



Komentari

Jel ovaj tekst "Mondo" preuzeo od porodice Alvirović? Miriše na njihovu terminologiju i kuhinju.
Fali samo "majstor" Rile maneken SAT-a iz prošlog (starog) veka.

"Stigla je jesen, pazite kako vozite"

Pa valjda pazimo i kada nije jesen?

Autor Đenka 24 Sep 2012, 14:45

Ђенка
Шта ли ће тек препоручивати зими ???
Да уопште не излазимо са колима у саобраћај? :)))

Autor ПИТБУЛ™ 24 Sep 2012, 15:11

ПИТБУЛ™
kakve će biti cene goriva do zime, verujem da će mnogi preći na sanke?
:)

Autor Đenka 24 Sep 2012, 15:41

Bolje u jesen bicikl, u kombinaciji sa ronilačkim odelom...

Autor Moron 24 Sep 2012, 15:58

Beograđani!
imate GSP, čemu briga? Što će vama kola? Kad pođete van beloga grada, javite da vas sprovedem do odredišta :))
Zaista, nije mi jasno, čemu onoliki automobili na ulicama Beograda?
Ako ume ko realno da odgovori, voleo bi da čujem...

Autor Mange 24 Sep 2012, 16:02

Ђенка
А све у комбинацији са повећаном потрошњом зими. :)
Али нема бриге, ево Манге ће нас возити. :)))

Autor ПИТБУЛ™ 24 Sep 2012, 16:24

ПИТБУЛ™
ja samo na Mangeta i računam! :)

Autor Đenka 24 Sep 2012, 16:27

Eksperti iz Politike su zaboravili jednu od bitnijih stvari - lisce koje btw opada u jesen, a vlaga i prljavstina koja ostaje ispod njega, moze biti prilicno klizavo i opasno...

Autor Orlo 24 Sep 2012, 17:36

Pardon Mondo... :)

Autor Orlo 24 Sep 2012, 17:40

@Mange
U Kopenhagenu imas preko milion bajsa...Ali ljudi nemaju taj problem da moraju zbog nekog da voze velikog Range Rovera...
Npr,u Rimu ima mali 'milion' Smarta,Minija,motora koliko hoces,najvise skutera naravno dok u BG toga ima ali ako pogledate u odnosu na neke druge vece evropske gradove,mizeran broj...Srbi pate od nekog zestokog kompleksa,covek u Bg kupi Range Rovera iako ne zna kako ce da se parkira kada ode na posao ali on ga ima,videce komsije...Naravno ne kazem npr za Rim da nemate SUV i ostala velika vozila,ali neverovatan broj malih automobila i skutera na ulici a od skupljih SUV dominira,Cayenne...Ali nije ni bitno,u manjim gradovima npr bajseva koliko hoces...Opet kaze,Srbi tezaaak neki kompleks imaju...
Jeste zestoki off,ali molim admine da mi objave komentar.

Autor dusan 25 Sep 2012, 00:41