
Preuzeto sa: Politika.rs
Saobraćajna policija bi uskoro u glavnom gradu trebalo da postavi kamere, koje će snimati registarske oznake i detektovati neregistrovana vozila, saznaje „Politika”.
Kako za Politiku objašnjava Dragan Bogosavac, načelnik saobraćajne policije PU Beograd, cilj projekta je da se smanji broj direktnog kontakta policije sa građanima, a da se sankcionišu prekršioci propisa.
– Projekat je završen i ostalo je da se ideja materijalno realizuje. Samo jednom trakom značajne saobraćajnice u centru grada, u saobraćajnom špicu, za sat vremena prođe hiljadu vozila, a za jedan dan i do 10.000 vozila. Kad postavimo kameru za očitavanje registarskih tablica i uvežemo je sa sistemom, koji će da pokaže da li je registarska nalepnica istekla, ona može da prekontroliše svih 10.000 vozila. Za prvih osam meseci ove godine saobraćajna policija je evidentirala 4.086 neregistrovanih vozila u glavnom gradu – objašnjava Bogosavac.
Naš sagovornik kaže da se sistem uvođenja kamera koje registruju saobraćajne prekršaje pokazao kao vrlo koristan jer je došlo do velikog smanjenja broja prekršaja. U Beogradu vozače kontroliše 14 fiksnih kamera saobraćajne policije, od čega četiri kamere registruju vožnju žutom trakom, pet – prolazak vozila na crveno svetlo na semaforu i pet kamera očitava prekoračenje brzine.
Za godinu dana od kada je sistem kamera uveden, broj prekršaja vožnje žutom trakom smanjen je za više od četiri puta, broj prolazaka vozila na crveno svetlo na semaforu smanjen je za više od duplo, dok je prepolovljen broj prekršaja prekoračenja dozvoljene brzine.
– Kamere su dale rezultate. Uočeni problemi koje smo imali rešeni su ili svedeni na mnogo manju meru. Kamere su postavljene sa jasnim ciljem – da vozači prestanu sa prave prekršaje. Dok nismo postavili kamere za žutu traku imali smo situaciju da 30 policajaca radi u jutarnjem i popodnevnom špicu na „čuvanju žute trake”. Na Brankovom mostu je to radnim danima nemoguće postići. Kamere su rešile problem i broj prekršaja vožnje žutom trakom za godinu dana smanjile za 8.000. Kamere za registrovanje prolaska na crveno svetlo i prekoračenje brzine postavljene su na pozicijama gde smo procenili da vozače ponese brzina, gde prolaze na crveno svetlo i ugrožavaju bezbednost pešaka. Na tim mestima sada nema incidentnih situacija ni saobraćajnih nezgoda – tvrdi Bogosavac.
Zbog toga, kaže naš sagovornik, sistem kamera treba dalje razvijati.
– Ideja saobraćajne policije je da se postavi još kamera za detektovanje prolaska na crveno na svetlo na semaforu. U nekom kasnijem periodu bilo bi dobro postaviti i kamere koje bi registrovale velike transporte, zatim one koje bi detektovale prevoz opasnih materija, koje se prevoze po određenim zakonskim propisima. Na ovaj način bismo komunikaciju građana i policije u tom smislu sveli na najmanju moguću meru, a građani bi bili na dobitku. Kamere bi rešavale određene probleme za koje nije neophodno prisustvo policajca na ulici, a sa druge strane veći broj policajaca bio bi operativan i na usluzi građanima u rešavanju problema protočnosti saobraćaja, bržeg izlaska na lice mesta u slučaju saobraćajnih nezgoda, neutralisanja kvara vozila, zastoja na mostu…– ocenjuje Bogosavac.
Nastavak članka na sajtu Politika.rs
Trebali bi da uvedu da na svakoj semaforisanoj raskrsnici u zemlji postoji kamera koja ce da snima. Maloumnici i tkzv dobri vozaci/iskusni i bahati bi se naucili pameti (ili bi izgubili (kupljene) dozvole), budzet punio a na prvom mestu bezbednost bi bila poboljsana. Isto tako bi mogli po bulevarima i ulicama za izrazito dugackim pravcima da postave kamere za belezenje brzine... milina!
Da beleze brzinu na "bulevarima" gde su ogranicili na 40 km/h kao da vozim konjsku zapregu?
@Orlo
A da batalis ti voznju?
Slazem se za crveno, to ok, ali dokle vise smanjivanje i ovako besmisleno niske dozvoljene brzine? Samo kod nas na regionalnim putevima redovno postoji ogranicenje od 50 ili cak 40 kmh.
Ljudi gde sporije!?
Pa tolike su guzve da mene vec sa 26 god nerviraju kada lagano krecu sa semafora a kolona iza...gas patos - kocnica. Jbg
@Damko
Verovatno necu bataliti voznju skoro, a sto se tice ogranicenja brzine u gradu, ne predstavljaju ogroman problem oni koji voze malo iznad ogranicenja znaci npr 50 a on ide do najvise 60, nego oni koji tu znaju da prodju i sa 80, 90, 100 a mozda i vise. E takvi su opasnost po druge, pa i po sebe a takve treba sankcionisati. E sad sto je na nekoj deonici puta ogranicenje brzine kako si ti naveo 50 ili 40 a da nije naseljeno mesto, je kriva drzava koja je omogucila da putari i prevaranti (novoformirane putarske firme tipa kao Nibens grupa) na tenderima rade kako im je cef pa nam putevi propadaju nakon kratkog vremena...
P.S. Nigde nisam spomenuo da treba da smanji brzina...