home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Salon automobila u Parizu veliko je otrežnjenje za uspavanu auto-industriju koja je dugo verovala da ju je kriza zaobišla. U odnosu na prvih osam meseci 2011. godine, prodaja novih vozila na najbogatijim tržištima Evropske unije ove godine pala je i do 60 odsto.

Zbog toga je ovih dana počeo novi talas otpuštanja, a neposredno uoči sajma, "Pežo" i "Sitroen" zatvorili su fabriku u kojoj je radilo osam hiljada ljudi.

Francuska automobilska industrija u velikoj je krizi. Posle nekoliko stotina, sada se otpušta na hiljade radnika, jer se autoindustrija seli uglavnom u Kinu, Indiju i Brazil, gde prodaja raste i gde je radna snaga jeftinija.

"Ono što se sada dešava to je da mi seckamo troškove gde god možemo. Poenta je da se proizvede što veća količina automobila i time smanji njihova cena. Time pokušavamo da rešimo krizu", kaže Dejana Komatina iz kompanije "Reno".

Dosta je otpuštanja pa je tako "Ford" otpustio 1.000 menadžera, a isto to je uradio i "Fijat".

U Hrvatskoj je tražnja pala tri puta, a u Srbiji se prepolovila.

"Jedino tržište koje raste je rusko. Što se tiče Evrope, tu je situacija jasna - što južnije to je veći pad", kaže Ivan Kekić iz kompanije "Opel".

Stručnjaci se slažu da evropska automobilska industrija može da opstane samo uz finansijsku pomoć država.

Koliko je situacija teška dokazuje to što je, za razliku od ranijih godina, kada je Sajam u Parizu bio svetkovina, ovogodišnji otvoren uz posebne mere bezbednosti - da bi se sprečili protesti otpuštenih radnika "Pežo" i "Sitroen" grupacije iz nedavno zatvorene fabrike kod Pariza.

Preuzeto sa: Rts.rs 



čitanja : 1192



Komentari

Sa ovakvim povraćanjkom od automobila mogu samo da otpuštaju radnike. Ako nastave ovako, naš moron će pri sledećoj kupovini morati da promeni auto kompaniju...

Autor Predrag 01 Okt 2012, 01:32

jos moraju da padnu cene

Autor B . M. 01 Okt 2012, 06:10

Pezo definitivno mora da prilagodi cenovnu politiku automobilima koje prodaje.
Moraju da spuste cene ako ocekuju bilo kakav uspeh.

Autor Damko 01 Okt 2012, 08:30

Hoce da konkurisu Loganu ali sa duplo vecom cenom?!?
Smesno...

Autor carobnjak 01 Okt 2012, 10:22

Ako radnici hoće posao, moraće da pristanu na niže plate. Na njihovu žalost, nema druge. Bar dok kriza ne prođe. To će malo sniziti i cene automobila i (nadamo se) povećati prodaju, pa lagano...

Autor dzigi 01 Okt 2012, 11:32

Po mom mišljenju, najznačajniji faktor pada prodaje automobila i problema autoindustrije nisu same cene novih vozila, već "povećanje zabrinutosti" potencijalnih kupaca za "sutrašnjicu".
Onaj ko nije imao, taj o novim kolima ni pre ( na žalost ) nije mogao da "razmišlja" ( kao što o tome ne može sada da razmišlja ni onaaj koga sada otpuštaju ), ali ni onaj što ima, neće danas tako lako ( kao nekada ) da "baci" pare za nova kola ( bez obzira što bi danas možda manje trebalo da "baci" nego pre krize ).
To je začaran krug ...

Autor Moron 01 Okt 2012, 16:33