
Kako prenosi Tanjug, nešto više od polovine Francuza spremno je da kupi električni automobil, ali više iz ekonomskih nego ekoloških razloga. To su pokazali rezultati ankete koju je sprovela agencija Ifop objavljena u francuskom listu Eko.
Prema rezultatima istraživanja Ifopa, zaštita životne okoline ne predstavlja prioritet francuskih vozača. Samo trećina ispitanika smatra da je ekologija veoma bitna u odabiru vozila.
Oko 48 odsto anketiranih je izjavila da je ekonomski momenat najbitniji u izboru novog automibila, a 36 odsto smatra da su pomoć i subvencije nešto što ih motiviše na kupovinu.
"Proizvođači automobila moraju da ukažu klijentima da kupovina električnog automobila predstavlja odlično ulaganje, izjavio je Žerom Furke, direktor za strateško upravljanje u Ipofu.
"Situacija se u poslednjih dve godine u ovom sektoru pogorašala zbog aktuelne krize, jer se vozači sada teško odlučuja na prelazak na električna vozila zbog nabavne cene i skupog održavanja" dodao je Furke.
Autor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Renault
Ja bi prvi kupiuo električni automobil, kad bi to vredelo bilo čemu, imalo autonomiju od 400km, i koštalo kao današnji automobili. Zašto ne! Idealna radpodela obrtnog momenta koja se poklapa sa idealnom hiperbolom, nema menjača i ko zna koliko kojekakvih sitema i delova. A srbija bi bila kao danas Dubai, Saudijska Arabija, jer imamo daleko najjeftiniju struju u Evropi.
E samo da naprave baterije velikog kapaciteta, da budu gabaritom i težinom male i jeftine. Samo.... a struje ko drva, sa 60 KW pređe se 100km. 60x5 dindži=300 dindži! Može li džabalije! Ljudi pravite baterije, Srbijo gradi termoelektrane :))
Jeftina stura (nocu) 60KW x 1,50 din = 90 dinara. Autonomija od 200 km je sasvim dovoljna prosecnom vozacu, koji vecinu vremena provede voznjom u lokalu (kuca-pos'o). E sad, nikada ne mozete ugoditi svetu. Kada naprave auto da mu autonomija bude 500km, reci ce zasto nije 1500...Shvatite da su ovo automobili za svakodnevnu upotrebu 80% stanovnistva, a ko putuje dnevno 200km+ neka kupi klasican auto ili hibrid.
Jeste, jeftinija struja oko 1.5 dinara, ali samo u prvoj tarifi do 300 kilovata. 300 kilovata je jedno do dva punjenje....
Jeftina struja u crvenoj zoni je 3.7 din ako se ne varam. Imas racun da ugradis poseban strujomer, nezavisno od kucnih potreba. Prosecan vozac ce puniti baterije 2 puta nedeljno, sto ce ga tesko ubaciti u crvenu zonu. Nema malih i velikih servisa,bukvalno bez odrzavanja, jedino mesecna pretplata na baterije od 80e...(u EU prosecna plata 1500e +)sad, Vi izvedite racun, da li im se isplati. Ovo je HIT ponuda za dostavna vozila u gradovima. Samo da vidimo koji privrednik ce biti prvi koji je prepoznao ekonomicnost ovih vozila.