
Fiatov izvršni direktor Sergio Marchionne poručio je novinarima da će ostati na čelu Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) uprkos žestokom sukobu sa Volkswagenovim predsednikom nadzornog odbora Ferdinandom Piecheom i CEO-om kompanije Martinom Winterkornom.
Sukob na relaciji Volkswagen - Fiat tinja već neko vreme, ali tek su u
Parizu u potpunosti skinute rukavice.
Kao i svake godine, Salonu u Parizu odnosno Frankfurtu služi kao platforma za
okupljanje čelnika automobilskih kompanija, ali da će se ova manifestacija
razlikovati od ostalih, moglo je da se nasluti još u julu kada je VW-ov
portparol izjavio da Sergio Marchionne nije više kvalifikovan za vođenje
udruženja i da bi trebalo da podnese ostavku.
Fiatov prvi čovek se na meti Volkswagenovih direktora našao zbog izjava kojim
je Nemce optužio za nelojalnu konkurentnost i preagresivan rat cenama zbog čega
ostali proizvođači ne mogu da ostvare profit.
Nemce je naljutilo i to što je Italijan predložio da zatvaranje pogona u Evropi
koordinira Evropska unija, a ne same kompanije. Drugim rečima, Marchionne bi
radije video neke fabrike zatvorene u Nemačkoj, nego u Francuskoj, Italiji ili
Poljskoj.
Marchionne je svoje stavove izrazio kao prvi čovjek Fiata, a ne ACEA-e
(European Automotive Manufacturers Association), ali to nije sprečilo
Volkswagenovog finansijskog direktora da medijima istakne da 'neće svi
proizvođači preživeti aktuelnu krizu bez vladine pomoći'. Hans Dieter Poetsch
nije ostavio previše mesta za pogrešnu interpretaciju: 'Posebno su ugroženi
proizvođači u južnom delu Evrope koji proizvode male automobile.'
Temperamentni Marchionne odgovorio im je u svom stilu: 'Ne poznajem Piechea i
njegove direktore, ali briga me za njihovo mišljenje koje mogu da si zabiju u svoj
G5.'
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat
Ako odelo cini coveka sva moc Markionea je u njegovoj bradi. Koliko casual jedan bogat covek moze vise biti?
P.S. U ovakvoj pat poziciji FIAT-u je izgleda zaista potreban ovakav automobilski Dusko Vujosevic. Ko zna, mozda radnici pristanu da rade za manje para sada. Ili Baloteli priskoci u pomoc...
Ko polomi onom "drugom" čoveku zadnju desnu nogu? Taman da sada shvati sve prednosti FIAT-a 500 L ...
Hhaha, tek sam sad video nogu. To je prvo upozorenje. Drugo je..pa nema ga.
Fiat em puca em su toliko nervozni da to vise ne mogu ni da sakriju. Da nije dolara koje chrysler donosi fiat bi vec bio pred ambisom.
Na kraju ipak ne bih voleo da propadnu, sto veca konkurencija to bolje (mada bi dacia najvise profitirala fiatovim fijaskom, to je ta konkurencija).
Damko
Slažem se sa tvojom konstatacijom, osim sa delom "ne bih voleo da propadnu" ;)
PozZ!
@Predrag
Ali pazi, jos malo pa ce raznorazna kineska vozila poceti da pristizu, mozda i tata indijska, eventualno neki africki proizvodjac (kamila i slicnih prevoznih sredstava), valja da i mi evropljani imamo neku marku koja im je direktan konkurent. ;)
Damko
hahahahah
U tom slučaju bih se pre odlučio za Tatu :) Nano mi je favorit.
P.S. A što se tiče konkurencije navedenim potencijalnim "došljacima", Dacia je sasvim dovoljna :))
@Predrag
Razmisli jos jednom, dvogrba kamila, bolja za neuredjene terene, napredni pogon na hidrogen (ili ide na vodu), manja registracija (ekolosko vozilo), mada 500L ima 2 mesta vise.
@Damko
najveci konkurent kineskim vozilima je upravo tvoj (pre)cjenjeni VW, raspitaj se malo! :)))
"Nažalost", Fiat FauVeu ne može ništa.. Udario gušter na krokodila..
carobnjak
Što se tiče konkurencije, paleta modela ti jednostavno kaže da nisi u pravu. Za razliku od Fiata, Škoda ima automobil u D segmentu.