home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Na depresivnom evropskom tržištu automobila, jeftina vozila smanjujući razliku prema najpoznatijim auto brendovima, postaju izazov i za automobile srednje klase.

"Razlike su sve suptilnije. Mi tražimo kupce koji imaju dosta novca. Oni možda u vlasništvu trenutno imaju Renault, ali sada traže jednostavnost i da sačuvaju nešto novca za druge stvari", izjavila je Renaultova prodavačica Chloe Gomez.

Jeftina zamena za Renaultovo vozilo je kutijasti model Dacia Logan, koji je prisutan na Auto salonu u Parizu. On ima hromiranu instrument tablu, parking senzore, GPS sa ekranom na dodir i druge stilske karakteristike kao i njgov rival iz srednje klase na tržištu. Takozvani Back-to-Basics trend prihvaćen je od strane i drugih brendova kao što su GM-ov Chevrolet, VW-ova Škoda i Hyundaijeva Kia.

Renaultovi ulazni modeli su veoma brzo priznati na tržištima kao što je Indija, gde je Renault povećao profit za 6 % prošle godine sa projekcijom povećanja na 9 % sledeće godine.

Kompanijski radnici plaćeni su 5 evra u Rumuniji i 3 evra u Maroku po satu u poređenju sa 30 evra po satu u Francuskoj. Renaultove fabrike koriste ručne alate, zajedno sa drugom kompanijskom opremom, za proizvodnju automobila. "Možda je bilo elementa sreće u uspehu njihove polazne strategije. Ali menadžment svakako nije bio spor da ne iskoristi takvu povoljnost.", izjavila je Kristina Church, analist u Barclays-u.

Izvor: Netauto.rs

Foto: Dacia



čitanja : 2295



Komentari

@Predrag
eto ti ga ko su konkurenti Daciji!

"Takozvani Back-to-Basics trend prihvaćen je od strane i drugih brendova kao što su GM-ov Chevrolet, VW-ova Škoda i Hyundaijeva Kia."

Autor carobnjak 03 Okt 2012, 10:38

Skandalozna izjava!!! Kako skoda u isti kos sa 'bazicnima'?

Autor moron 03 Okt 2012, 11:40

carobnjk
Što kaže moron, stavarno je skandalozna izjava, što zbog Škode, što zbog Kije.

Autor Predrag 03 Okt 2012, 12:00

@Predrag
eto sad vidis da ja idem ispred vremena... :)

Autor carobnjak 03 Okt 2012, 12:02

P.S. Moron je to, cini mi se, napisao samo zbog tebe... :)

Autor carobnjak 03 Okt 2012, 12:06

carobnjak
Onda su i Audi, Alfa, Lancia, Jaguar... Back-to-Basics. Gluposti. Škoda jeste, a Seat nije!? Novinarska posla.

Autor Predrag 03 Okt 2012, 12:07

@Predrag
odakle ti sad pa to?!?
To su premijum marke a ove napred low-cost...

Seat je (cenovno) pozicioniran IZNAD Skode i tako ce uvek i biti!
To nije moja , nego politika unutar VW kuce!

Autor carobnjak 03 Okt 2012, 12:13

carobnjak
Priznajem da je "pobuda" bila ona koju navodiš, ali je izjava zaista glupost nevidjena. I to ne samo zbog škode ( njenih bolje opremljenih modela ), već i ostalih pomenutih.
Pa, bazni ceed ima više bezbednosne opreme nego bilo koja dačija sa svim doplatama, tako da je to idiotizam trpati ih u isti "koš".
Škoda može da se ( delom ) eventualno poredi sa dačijom samo u svojim najogoljenijim verzijama fabije, sa koje je skinuto sve što se skinuti moglo ( cink su valjda ostavili ). Samo to i ništa više za poredjenje nije, tako da je "generalizovanje" isključeno.

Autor Moron 03 Okt 2012, 12:58

LJudi, citam komentare i zakljucujem da i ako sam ponosni vlasnik Logan 1.6 u najboljem i najvecem paketu LP, Moron je definitivno u pravu. Jer Dacia nema ni u mislima od opreme sto KIA ili Hyundai nude u osnovnoj.

Autor Milan 03 Okt 2012, 13:05

@Moron
da ali Skoda nema model koji moze stati uz novi Ceed! :)

A ni uz Rio...

Autor carobnjak 03 Okt 2012, 13:06

Carobnjak
Nemoj tako... Može da se kaže i da nijedan cced nema ono što octavia može da ponudi - npr. verziju 4X4 ( i to za novac koji se čak može nazvati i skromnim u "4X4 svetu" ).
Da li to znači da je škoda kao brend ili octavia kao model iznad ceed-a? Naravno da ne.
Ja razumem da mi "mrziš" škodu isto koliko i Predrag fiat ( pa prihvatam i tvoje pobude ), ali za "izjednačavanje" škode i dačije nema mesta

Autor Moron 03 Okt 2012, 13:23

@Moron
ne mislio sam na to da Octavia i Ceed prakticno nisu isti segment, niti su ista generacija a posebno ne filozofija.
Tek buduca Oktavija ce moci da joj pridje ali posto ce biti vec od postojece opet nece biti za poredjenje.

Ono sto bazni Ceed ima od opreme Oktavija ne nudi ni za doplatu...

p.S. ja ne mrzim Skodu, samo sam realan... :)

Autor carobnjak 03 Okt 2012, 13:27

Mislim da ste svi malo odlutali pa bi dobro bilo da se tekst procita jos jednom...

Autor carobnjak 03 Okt 2012, 13:30

Ovo je prava i tačna priča o auto industriji. Lepo je objašnjenjo kako Renault posluje i proivodi u pojedinim zemljama. Zato sam više puta napomenuo da Fiatu recimo nije bila potrebna jako sofisticirana fabrika, već da je to mogla da radi i Zastava uz određene prepravke, zapošljavajući masovnu radnu snagu.
Što se tiče brendova u auto industriji, to jednostavno liči na prodavanje magle. Jednostavno, Koreanci ne mogu da ponude bolji automobil od Dacije, realno gledajući, pri čemu zanemarujem dizajn i opremu.
Celokupna podela na vozila, premijum, low coast i sl, je potpuno fiktivna i zavisi od tržišta. Recimo, Dacija se na odrđenim tržištima prodaje kao Renault, potpuno legitimno i bez zamerki.
Bodovati kvalitet kola na račun presvlaka na sedištima, kožnim volanom, ESP-om, raznim bespotrebnim gedžetima, je jedna iluzija, koja se stvara kod kupca. Običan čovek kad kupuje kola ne može da vidi razliku između dobrog i lošeg, od šarenila od kojekakve operme. Može jedino da proceni udobnost, ergonomiju i dizajn i tu se priča završava. Recimo ispod navedenog "odela" korejski automobili nisu pretekli Daciju, čak na protiv veliki broj njih je ispod, kao Sevrolet....
Ova kriza, očigledno će smanjiti razlike u ceni "uglađenih" i običnih kola, a firme koje to ne prepoznaju biće ugašene ili marginalizovane.

Autor Mange 03 Okt 2012, 13:40

Mali OFF: OK je Kia. Ima puno opreme. A ima je i Chery. Pa zašto onda kupovati KIA-u, mnogo skuplju od Chery-ja, i od Dacia-e (koja, ruku na srce, ima manje opreme). Zbog 7 godina garancije? Pa može da je da i Dacia, ako bude bilo potrebe. Zbog dobrih motora? Ja stvarno ne znam, gde god sam čitao, nigde ni jedan motor iz KIA-e (Hyundai-ja) nje dobio nikakav epitet odličnog, posebno ne u poređenju sa modernim evropskim konkurentima (onaj 3-cilindrični dizel izgleda da se malo probija). Zbog odličnih menjača? Ni to nisam pročitao, Škodini su, npr., mnogo bolji. Zbog dobrih voznih karakteristika? Ni to se ne apostrofira kao prednost. Da ne navodimo dalje, osnovna argumentacija je 7 godina garancije, krcata opremom i kao lepa je. A više stvarno nije ni jeftinija u odnosu na konkurenciju, možda je prvi Ceed bio, ovaj drugi više nije. A ni vrednost kao polvni ne drži nešto specijalno.
Pa zašto onda da kupim KIA-u? Zato što je neko rekao da je tako počela i Toyota? Pa kupiću je kad bude prestigla Toyotu, ako se to dogdi.
Sve gore napisano nije proizvod moje frustriranosti Korejcima, jer ja to jednostavno nisam, naprotiv, već sam u potrazi za novim autom skapirao da svaki brend ima određene kvalitete i "kvalitete" koji ga prate, svaki je po nečemu poznat, a KIA / Hyundai baš ni po čemu. Zato je možda pametnije i kupiti Dacia-u, ti ljudi bar ne pretenduju da budu nešto više od onoga što stvarno jesu - proizvođač jeftinih automobila osrednjeg kvaliteta. A čak i kao takvi imaju bolje dizele od KIA-e ;-)

Autor Dikh tu kava 03 Okt 2012, 15:04

http://www.carbuyer.co.uk/awards/best-green-car

Autor Ljubomir 03 Okt 2012, 15:33

Ako se uzme u obzir ućešće „cene rada“ u prodajnoj ceni vozila, to što je radnik u Francuskoj plaćen 30, u Rumuniji 5, a u Maroku samo 3 EUR-a na sat ( što je verovatno više nego u FAS-u ), samo potvrdjuje da Renault sa Dačijom ostvaruje izuzetan ekstraprofit, te da su cene Dačije ( uz uvažavanje „opreme“ ) krajnje bezobrazne.
Inače, neke od napred iznetih reči hvale na račun dačije imaju smisla, ali ako je sve tako, postavlja se pitanje zašto „hvaliteljima“ sledeće vozilo neće biti baš dačija. A neće, zar ne? Razlozi tome verovatno prevazilaze „granice“ ovog bloga

Autor Moron 03 Okt 2012, 15:40

Dacia:

348.723 ukupna produkcija 2010 godine

Hyundai i Kia:

5,744,018 ukupna produkcija 2010 godine

http://www.thetruthaboutcars.com/2011/01/hyundai-4th-largest-automaker-overtakes-ford/

Autor Ljubomir 03 Okt 2012, 15:55

Moron
Zašto nam nije dobra Dacija? Mnogo je dilema, nelogičnosti i lošeg računa, da bi se odgovorilo na to.
Uglavnom, kao auto on sigurno vrši funkciju. U TAXI-ju pređu po milionče kilometara, bez nekih krupnih radova, što Skoda sigurno ne može. Takođe dokazano u Taxiju.
Ko prelazi mnogo na otvorenom putu (preko 40 000km/godini), kome je mala, ko vozi brzo ima pravo da kaže da je neodgovarajuća.
Sve drugo je stvar razmaženosti. Dizajn, razni glupi gedžeti tipa, grejanja sedišta, displeja, ESP, panorama krova, brenda.... Mnogi nešto slično ni kući nemaju a traže u autu... Onda bezbednost, 21 Air Bag, zatezači pojaseva, vazdušne zavese.... a to ni F1 nema pa je bezbedna maksimalno moguće, kao i reli automobili. Ko želi bezbednost, neka kupi sedište sa pojasevima u 5 tačaka i montira roll bar.... 21 jastuk ima a neće da veže pojas, i kaže kako ima jako bezbedan auto...

Autor Mange 03 Okt 2012, 17:10

U isti koš mogu samo Lada i Dačija. Škoda je za njih PREMIJUM!

Autor Dejan L 03 Okt 2012, 17:14

1. Ekskluzivni i SuperSport
2. Premijumi (MercBenz, audi, Bmw, Lexus, Jag...)
3. Dostupni širokim masama (Toyota, VW, Opel, Ford...)
4. Pristupačni (Škoda, Chevrolet, Kia, Hyundai...) i
5. Socijala (Dačija i Lada, ...kina/indija)
Jel' mislite da je RAPID 12.000€ džabe skuplji za 50% od Logana 8.000€? CCCC

Autor Dejan L 03 Okt 2012, 17:21

Dejan L
Uopšte nisi razumeo priču. Šta je to "premijum"? Šarena laža ili ??
Čime to škoda zaslužuje to mnogo "bolje" OD Dacije? Plastikom i štofom?
Ili
Kvalitetnijim motorom i menjačem?
Kočnicama?
Većim prostorom?
Udobnošću?

Osim antikorozivne zaštite, Skoda fabija nema ni jedan gore nabrojan adut u odnosu na Daciju a Skodi pripada štof, plastika.. Čak i komfor i udobnost je za mene na strani Dacije, osim zvučne izolacije.

Autor Mange 03 Okt 2012, 17:25

@ Ljubomir

To su podaci sa Americkog trzista. Nadji podatke na globalnom nivou pa okaci.

Autor RS 03 Okt 2012, 17:30

@ Mange
Tržište govori više nego i jedan P.R. tekst
I molim te ne poredi Dačiju i Škodu, vređaš inteligenciju!
Kad smo već kod Dačije, novi ogoljeni Sandero koštaće 7.900€ + 90€ za branike u boji, a toliko košta Fabija!
Sandero Stepway dCi će ići i do 13.600€
Za te pare Rapid i to kakav, Fabija da ti svi zavide, a može i Yeti

Autor Dejan L 03 Okt 2012, 17:33

Sandero 2013 Base:
Crni branici 7.900€
+
obojeni branici 90€
rezervni točak 120€
navigacija 240€
mapa evrope 99€
tempomat 150€
klima 900€
maglenke 150€
metalizirana boja 410€
senzori za parkiranje 200€
prednji podizači stakala 150€
sedišta - delimično kožna 600€
kožni volan 80€
Za te pare kupiš Fijestu ili Fabiju da te Bog vidi!

Autor Dejan L 03 Okt 2012, 17:39

Dejan L
Kako znaš da će Rapid biti dobar, bolji od Dacije kad ga nisi nikada ni video a kamoli probao?
Faboja nije mnogo bolja od Dacije. Ako je i bolja, kako za koga. Za Taksiste, koji profesionalno voze, Dacije je bolja, razumi to ako kako možeš.
Koliko će Dacija koštati i to ćemo videti. Da će biti najpovoljnija na tržištu, pored Clasica, garantujem.

Autor Mange 03 Okt 2012, 17:39

Dejan L
Ko je lud da kupi Daciju sa tim gedžetima što nabroja? Fa sam naveo primer stare Dacije, jer novu nisam ni video. A za koji mesec, nova će biti jeftinija od stare.
I ima li ta tvoja Fobija što navede, pola ovih geđeta za te pare, kao navigaciju, kožna sedišta i sl??
Nisi razumeo tekst, pročitaj ga ponovo, pre ostavljanja komentara!

Autor Mange 03 Okt 2012, 17:44

@ statistic lovers:

U svetu postoji nešto što se zove Justin Bieber. E, taj čkode je pravio koncerte koje su u 2011. videli cca verovatno milioni ljudi. S druge strane, imamo neke, statistici proseka potpuno nevidljive NC & Bad seeds, Morphine, Pixies (dok su postojali), i slični, koji u svom zenitu verovatno nikad nisu imali više od par stotina hiljada gledalaca godišnje. To verovatno znači da ću ja zbog toga automatski da idem da gledam J. Biebera? Pri čemu, ovi drugi u komparativnom primeru nisu Dacia, a Bieber izvesno jeste Hyu/KIA (pa čak i VW). A ako je pri tome još i Ceed/Golf, pre njih uvek biram Civic (čak i onako ne-lep), novi C4, pa i Giuliettu i 500L, jer me, verovali ili ne, stvarno ne zanima koliko ljudi je kupilo Hyundai/KIA-u/VW (koga još i prilično cenim).
A drugačije stavove apsolutno dozvoljavam i poštujem, prosto zato jer je to normalno, pored toga što je jedna od tekovina civilizacije ;-)

Autor Dikh tu kava 03 Okt 2012, 17:50

@ Mange
Molim te, pročitaj ti. Postavio sam cene NOVOG Sandera! Ovog što je bio u Parizu, a i dodatnu opremu!
A reci mi što Dačija jedva dobije 3 zvezdice za bezbednost u full opremi? I kako onda Škoda nije bolja? I odakle ti ideja da porediš Škodu i Dačiju?

Autor Dejan L 03 Okt 2012, 17:59

Dejan L
Odakle tebi ideja da porediš Skodu i Daciju?
Čovek kupi Daciju i ostane mu za besplatno gorivo cirka 2-3 godine, za prosečnog Srbina.
Novi Sandero će brzo biti jeftiniji od staroga. Uzgred je postao lepši od fabije.
Mislio sam na izvorni tekst - vest, da ponovo pročitaš.
Što se bezbednosti tiče, napisao sam. Ako hoććeš kupi kacigu, i sedište sa pojasevima u 5 tačaka i ugradi rol bar. Onda možeš i u zid....

Autor Mange 03 Okt 2012, 18:07

@ Mange
Važi, valjda će i prepakovani Clio 2 (čitaj Sandero) nakon 14 godina od predstavljanja 1998. dobiti nešto novo, a ne ova Škoda sa mehanikom Polo-a iz 2008., mislim ironija, ali stvarno, ma ne valja Rapid ništa, kao ni novi Seat Toledo, jeste bre Dačija je zakon, odoh sad da isperem mozak
:)))))))))))))))

Autor Dejan L 03 Okt 2012, 18:16

@Mange
@Dikh tu kava
U potpunosti se slazem sa vama...

Autor Orlo 03 Okt 2012, 18:24

Smesni su mi ovi klinci sto se loze na zvezdice za bezbednost dobijene za "zastitu pesaka" i 77 godina garancije zbog koje u startu usled "povecanog poverenja" placaju auto 5-10% vise nego sto vredi a zatim svaki servis za 25-30% skuplje bas zbog reklame o dugogodisnjoj garanciji. Nisam cuo da je ikome karoserija (kao najbitniji deo garancije) zamenjena zbog pojave korozije, vec se samo plati krpljenje da izgura do isteka garancije. A za crknute motore i menjace u garantnom roku sam cuo jedino za Zastavina i koreanska vozila. Ostalo sto moze da propadne u garantnom roku potpada uglavnom u "potrosne delove".
A po ovoj satnici od 5 EUR u Daciji, Rumuni bi trebali da prime bezmalo 1000 EUR mesecno. MALO MORGEN! Mozda sa ukljucenim honorarima menadzera iz Francuske na privremenom radu.

Autor Logandzija 03 Okt 2012, 18:25

Dejan L
Ne razumem "prepakovani Clio2 je sandero"??
Sandero je tek skoro dobio motore od Clia 2. Ako tako gledaš, daleko više zajedničkih osobina ima Clio 2 i Clio 3.
Dacija ima skoljku veoma sličnu renaultu 19 i zaštitu, a mislim da se pravi na tim starim osveženim platformama. (još kad ne bi naopako shvatio ovo "platforma"). Najveća razlika je u zadnjem vešanju.
Ovaj članak upravo govori o tome.
Što se VW tiče, mogu ti reći da Skoda pasuje delove od Golfa 3.... ima mnogo sklopova koji su skoro identični, čak identični potpuno, pa šta? Motor, menjač, vešanje, kočnice-- skoro isto.
Po mom mišljenju, najbolje je da ne ostavljaš komentare na ovakve vesti koje ne možeš da razumeš i svak ti čast kad znaš i osećaš kvalitet Rapida, a da ga nisi ni video. Rapid po svim karakteristikama može biti samo gori od Fabije i oktavije, kvalitetom. Inače nema svrhe da postoji.

Autor Mange 03 Okt 2012, 18:27

@ Mange
Superb gase jer je zapržio čorbu Passat-u.
Rapid će dostići 4.48m
Oktavija 3 raste na 4.70m
Passat je koliki? 4.8m

Jasno ko dan

Autor Dejan L 03 Okt 2012, 18:36

Dejan L
Pusti SuperB, to je skupo i veliko vozilo. I on će morati na prepravku da bude jeftiniji ako misli da postoji.
Rapid će biti Fabija sa dupetom, kao Rumster što je Fabija sa sobicom.
Uglavnom, omo što će razbiti Skodu je Lodgy.... samo dok narod isproba. 7 sedišta 10 000€. Gde to ima? Nigde, samo da shvate. A dizelka u fulu sa 7 sedišta 15 000 €. Jeftinija od ful fabije???

Autor Mange 03 Okt 2012, 18:43

Dejane, B7 je bio 4,77m a za ovaj B8 nisam siguran dok ne bih pogledao. Ali jbg, Ko ima vise para uzece Passata prije nego Skodu, logicno.

Autor McLaren 03 Okt 2012, 18:48

@ McLaren
Evo na 2 sajta sam proverio sad, B7 4.78m na oba sajta.
Superb 1 je bio mislim 4.8m..., a Superb 2 4.83m isto kao i Opel Insignia
@ Mange
Pa kvalitet uvek košta, vidi samo kako stoje pojasevi u Lodgy-ju. A plastika KAŽE AUTOBILD, oštrija i lošija nego u Loganu iz 2004.
I još nešto zvučna izolacija je nešto što Dačija sanja, a Škoda ugrađuje odavno

Autor Dejan L 03 Okt 2012, 18:55

Dejan L
Plastika i štof, je ono što po tebi čini auto. Razumeli smo te mnogo puta.
Dejane, vozim Fabiju, od neke 2005 god, i mogu ti reći da je ova nova gora od stare za klasu, posebno ako se sudi po plastici i štofu + ostalo.
Znaš li Dejane, da mnoge Skode troše ulje, a obavezno posle 100 000km? Znaš li da je od 2005 god, više puta promenjana komlet izduvna grana?? Znaš li da je masa puta menjana lamda sonnda, držači motora, set kvačila...???? Znaš li da gorih kočnica u klasi nema?
Nemoj Skodu od dacije udaljavati. To je ekonomska kategorija, kako reče, zajedno sa ladom, jer je ona Dacija takođe.

Autor Mange 03 Okt 2012, 19:05

Dikh tu kava 03 Okt 2012, 17:50
Mani poredjenje cene karte za jedan muzički koncert ( zabave za jedno veče ) i cene jednog vozila ( nečeg za dobar deo života ).
Zašto Ti ne bi kupio dačiju? To nisi rekao, mada si istakao mnoge njene komparativne prednosti i vrednosti. Zašto? Ti tražiš kola, zar ne, a dačija verovatno ima nešto i u Tebi ( i Tvojoj porodici ) potrebnj veličini. Probaj reći... A reći ću Ti posle i ja, ako te interesuje

Autor Moron 03 Okt 2012, 19:14

Mange 03 Okt 2012, 17:10
Zašto mi "ne valja" dačija? Da se razumemo, više sam km u svom životu prešao u kolima gorim od baznog logana, nego u boljim od njega. Deca su mi se rodila i vozila u vitari, koja je nebezbednija od bilo čega. Naravno, ni klimu nije imala.
Možda je "razmaženost" danas razlog da glavu okrećem od nje ( mada sam i logana vozio ), prosto, navikao sam "vremenom" na sve te "gedžete" ( kako ih zoveš ), mogu da sebi priuštim nešto malo od nje skuplje, a sebi posle kažem da mi je to skuplje i potrebno ( jer, Bože moj, dačija nema sve elemente aktivne i pasivne bezbednosti, a meni je porodica "zakon", pošto "živa glava može sve, a mrtva ništa" ). "Ogoljeno", tako to izgleda ...
Ne smeta meni ni njen dizajn, ni "štof", ni plastika...

Autor Moron 03 Okt 2012, 19:28

Moron

Mašim poentu. Ili drugim rečima, ne razumem pitanje. Postavljeno mi je pitanje, zar ne?
Nigde spomenuta cena karata, nigde iskazana želja za kupovinom Dacia-e, osim napravljena jednostavne paralele između statistike u jednom (automobilskom) i drugom (muzičkom) smislu. Sa prevashodnim akcentom na KIA-u, ne na Dacia-u. Dacia je tu samo kolateralna šteta.

P.S. "a dačija verovatno ima nešto i u Tebi ( i Tvojoj porodici ) potrebnj veličini. Probaj reći... A reći ću Ti posle i ja" (?)

Hvala.

Autor Dikh tu kava 03 Okt 2012, 19:49

@ RS

To su podaci sa Americkog trzista. Nadji podatke na globalnom nivou pa okaci.

Autor RS 03 Okt 2012, 17:30

Na koje podatke si mislio?

Autor Ljubomir 03 Okt 2012, 19:50

Moron
Vozilo se nekada svašta... čini mi se da sam bio zadovoljniji nego danas.
Po meni, največi napedak je klima uređaj. Bez njega ne bi više nikada kupio auto. Najveća mana novih automobila su Euro norme i povećanje težine zbog zahteva Ncap testova.
Inače, ubrzanje, kočenje, ležanje, kvalitet, potrošnja goriva, udobnost, dostupnosti i cena delova, je ono što u mojoj glavi čini auto.
Od svega ovoga, dacija možda ima jedino, nisku cenu i nisku cenu održavanja, kvalitet na niskom ali prihvatljivom nivou, kao i podnošljivu potrošnju.
Zbog ovoga što nedostaje, ne bi je bez nužde kupio. Ali ja sam drugačiji od 99 posto vozača i nisam reper. Mada i danas često vozim aute mnogo gore od Dacije.

Autor Mange 03 Okt 2012, 19:59

@Mange
Slazem se sa tvojim zadnjim postom 100 %. Dodao bih jos i da je bitan faktor pri izboru vozila i njegova namena i upotreba.Zavisi da li ce neko da ga koristi kao taxi pa mu treba jeftino,robusno i sa majstorima na svakom cosku (Dacija),da li ce neko da putuje sa njim svaki dan po 20-ak km po gradu (neki malisan) ,mozda da se vozi autom jednom nedeljno ali po 300 km u dahu (taj sigurno nece da se okrene Daciji i sl)... Mnogo je faktora, a proizvodjaci su tu da ugode svakom kupcu. I na kraju svaka roba nadje svog kupca.
P.S. Izmedju ostalog vozim po nekad i Nivu 1985 sa sve boksom za kera :)),tako da ne bih imao problem ni Daciju da vozim.

Autor Bagzi 03 Okt 2012, 20:22

@ Ljubomir

Podatke o broju prodatih vozila za 2011. godinu na globalnom nivou i napisi nam prva 3 mesta.

Autor RS 04 Okt 2012, 20:00

@Dačija
Kakva su tvoja razmišljanja na ovu temu?

Autor Moron 04 Okt 2012, 21:42