
"Folksvagen" je odlučio da okonča sudski spor star osam godina, koji je ova kompanija vodila protiv japanskog "Suzukija" zbog kršenja autorskih prava.
Problem je nastao još 2004. godine, kada je "Suzuki" upotrebio "GTi" oznaku na svojim modelima. Reč je o sportskoj verziji "Sfifta", koji je tako dobio naziv "Sfift GTi". Nakon osam godina gomilanja papira u sudnici, Nemci su izgleda shvatili da neće dobiti spor i da im je lakše da jednostavno odustanu od tužbe.
Prekretnica u procesu dogodila se kada je Vrhovni sud Evropske unije izneo stav da "GTi" oznaka ne može biti mešana sa onom sa "Folksvagenovog Golfa GTi".
Nakon toga, "Folksvagen" je insistirao da se ipak donese presuda, ali je već tada bilo jasno da je spor izgubljen i advokati su povučeni.
Ova vest dolazi kao nastavak arbitražnog rata koji međusobno vode dve kompanije, a koji je počeo kada je "Folksvagen" preuzeo 20% akcija "Suzukija" pre dve godine za 1,7 milijardi evra, što je tada bio deo Sporazuma o saradnji dva proizvođača.
Ubrzo nakon toga, "Suzuki" je insistirao da se
preuzeti deo vlasništva vrati nazad, što "Folksvagen" nije učinio.
Izvor: Mojauto.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Suzuki
Swift GTi postoji jos od daleke 1988. a prodavao se i kod nas:
http://www.bestautophoto.com/imgs/32984-suzuki-swift-gti-02.jpg.html
Spisak tuženih može biti vrlo dug...
Citroen CX, AX, BX svi su bili i kao "GTI" verzije. Peugeot 205, 405 ... takođe...
Rover ... isto
Ima toga ohoho...
carobnjak
Vozio sam taj GTi iz 1998. ( negde u to vreme ) On je prosto "leteo"...
@Moron
da, nazivali su ga "opasnim za voznju" kao i Hodu CRX 1.6-16v...
carobnjak
Taj stari GTi je bio jako težak za kretanje i vožnju ( ili ja veze nisam imao, biće pre da je to ). Čim „lupiš“ po gasu odmah se „otimao“, a nekada je pri proklizavanju čak i „skakutao“
Moron
Taj Suzuki GTI je bio moj san. I danas ga se rado sećam. Podsećao je na mali, lagan auto sa mašinom sa japanskog motrcikla. Nije to svako mogao da vozi posebno Mk2, a takvo nešto više neće postojati, jer su EURO norme o izduvnim gasovima i NCAP crash testovi stavile tačku na tu priču. A šteta do bola.... Taj model je upravo naučio evropske proizvođače kao treba da izgleda mali sportski auto... Recimo posle njega Fiat je izbledeo.