
Nissan je Leafom preuzeo vodstvo kada je u pitanju komercijalizacija električnih automobila, ali kao i mnogo puta do sada pokazuje se da je ponekad bolje slediti nego voditi.
Japanski proizvođač već je neko vreme na udaru kupaca zbog
deklarisane autonomije Leafa.
Nissan naime navodi da, u zavisnosti od načina vožnje i uslova na putu, Leaf
sa punom baterijom može da prevali do 160 kilometara. Međutim, bateriju nije preporučljivo
puniti do 100 odsto kapaciteta da joj se ne bi skratio vek trajanja.
Ovaj potonji podatak, kao i preporuku da se baterija puni do 80 odsto
kapaciteta, Nissan North America navodi tek nakon kupovine vozila, što je
dvojici Amerikanaca poslužilo kao povod za podizanje tužbe protiv japanskog
proizvođača i njegovog ovlašćenog distributera.
U Nissanu priznaju da im je žao što je mali broj kupaca Leafa nezadovoljan
svojim vozilom i da tužba protiv njih nema osnova. Japanci takođe ističu da su
sve relevantne informacije o načinu na koji automobil radi, kao i podaci o
autonomiji i veku trajanja baterije istaknuti u priručniku o vozilu, te putem
njihovih zvaničnih internet stranica.
Izvor: Tportal.hr
Nadam se da će »kupci« da uspeju ...
Mada, ne verujem da bi tako nešto dovelo do toga da prodavci ubuduće pri »reklamiranju« na izuzetno »širok način« navode sve činjenice koje mogu biti od značaja za odluku svakog potencijalnog kupca da li da kupi, a u svetlu njegovih »pobuda« ( pri čemu »pobude« mogu biti izuzetno »šarene« ). Nekome će u krugu »bitnih pobuda«, recimo, da budu perfomanse i/ili porošnja, a nekome »troškovi održavanja«. Ali, da li to znači da »uz reklamu« treba da bude »zakačen« i »plan i TROŠKOVNIK održavanja« za »prvih 200.000 km« ( mora 200.000, jer je prvih 100.000 »šarena laža«, pošto značajni troškovi nastaju posle prvih 100.000 km )? Ili, da li uz to treba da piše i »uz kakve uslove vožnje« će taj »plan i troškovnik održavanja« da se primeni? Ali, pre će ti prodavac dati zdrav zub da mu izvadiš, nego da ti sve to "napiše".
Naravno da prodavac ne može znati svačije pobude, niti je »u reklami« dužan ( pa čak i upustvu ) navoditi sve »tehničke činjenice«, već samo »osnovne«, tako da u slučaju Nissan-a oko »autonomije« cenim da im je ono definisanje »do 160 km« bilo dovoljno. Što se tiče životnog »veka baterije«, obzirom na tehničko vreme u kome živimo, valjda i »vrapci znaju« da se punjenjem baterije do 100% iste značajno zagrevaju i da im to »škodi«. Kada bi ovu kupci Nissan-a uspeli, onda bi i svaki kupac obične Ni-Mh baterije »sa buvljaka« mogao da tuži proizvodjača ili prodavca zato što ona nije trajala 500 punjenja, već samo 400 ili 399 ( pri čemu na njoj i piše »DO 500 punjenja« ).