
Poklopac motora od plastike ojačane ugljeničnim vlaknima smanjiće težinu Fordovih modela
Ovog nedelje Ford je u nemačkom Dizeldorfu predstavio poklopac motora napravljen od plastik ojačane ugljeničnim vlaknima (tzv. CFRP) koji je duplo lakši od primerka iste veličine napravljenog od običnog čelika.
Ova tehnologija će se uskoro primenjivati na serijskim modelima, a doprineće ne samo smanjenju ukupne težine vozila, već i čvrstoći same karoserije. Upravo je ovo jedan od načina na koji Ford namerava da postigne svoj cilj smanjenja težine svojih modela za 340 kg do 2020. godine.
Takođe, nova CFRP ‘hauba’ je pokazala izuzetne rezultate u testovima bezbednosti pešaka (pogotovo kod povreda glave) zahvaljujući posebnoj peni koja se stavlja između dva sloja CFRP-a.
Izvor: Mojauto.net
Foto: Ford
Zar "pre Hrista" citroen BX nije imao haube i zadnja vrata od "plastike"? Zašto je ovo "čudo"?
Da se ja pitam, pored branika i "krila" (kod nekih proizvođača), hauba i vrata prtljažnika bi takođe bila plastčna. Plastična gepek vrata su imali AX i Tipo.
Jes vala BX je imao peta vrata od polie(x)tera, super stvar nema truleksa. Kada pukne, krpiš ko čamac (ELAN recimo).
Ovo je sad dobro za pešake... Nema teško povređenih, odmah seče na pola i mož` se sa`ranjuje :)
Nije li džabije praviti od aluminijuma (kao neki) te "smršati prirodno" pa i zapeniti međ` "korama", tj.slojevima?