
Preuzeto sa: Rts.rs
Posle antijapanskih protesta i serije državnih praznika u Kini, japanske fabrike automobila nastavljaju proizvodnju u najmnogoljudnijoj zemlji sveta prepolovljenim kapacitetom.
Vrtoglavi pad u potražnji za japanskim vozilima u Kini je novo veliko iskušenje za japansku privredu, koja se bori sa posledicima prošlogodišnje katastrofe i problemom precenjene domaće valute.
Japanski proizvođači automobila od ponedeljka su nastavili svoje operacije u Kini, koje su bile prekinute više od dve nedelje zbog antijapanskih demonstracija i štrajkova radnika izazvanih nezadovoljstvom u vezi sa teritorijalnom sporom između dve zemlje, ali i zbog serije državnih praznika u najmnogoljudnijoj zemlji sveta.
Najveći japanski proizvođači objavili su konkretne mere koje će preuzeti u vezi sa posledicama septembarskih antijapanskih demonstracija u Kini u kojima su uništavana vozila japanskog porekla i napadani prodajni objekti japanskih preduzeća.
"Tojota", "Nisan" i "Honda" saopštili su medijima u Japanu da proizvodnju u Kini nastavljaju upola manjim kapacitetom dok se politička situacija ne iskristališe i ne postane jasno da li će se trenutni bojkot japanskih proizvoda u Kini produžiti ili neće.
Pored bojkota, japanske fabrike suočavaju se i sa problemom straha kineskih građana, jer su neki od njih koji poseduju japanska vozila tokom septembarskih protesta bili maltretirani od strane ljutih demonstranata.
Postrojenja najvećeg japanskog proizvođača automobila "Tojote" mesečno u Kini izbace na tržište oko 80.000 vozila, ali izvori u toj gigantskoj korporaciji koja godišnje proizvede 10 miliona četvorotočkaša tvrde da će proizvodnja u Kini biti smanjena čak 56 odsto, na samo oko 35.000 vozila mesečno.
"Tojota" je 26. septembra, četiri dana pred početak praznika u Kini, poslala svoje radnike iz dve fabrike, u Tienđinu i Gvangdongu, na preuranjeni odmor, kako bi smanjila proizvodnju modela Korola i Kamri u skladu sa iznenada opalom potražnjom.
Prošle godine "Tojota" je prodala 900.000 vozila u Kini i njen plan je bio da ove godine dostigne milion.
Japanski proizvođači automobila smatrali su da će im ova godina doneti veliki napredak u prodaji u Kini, pa su za 2012. godinu projektovali porast prodaje između 8 i 21 odsto u odnosu na 2011. godinu.
Kompletan članak na sajtu Rts.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Honda
Haha, kupujmo domaće!
Realno auto služi da nas preveze od ačke A do tačke B.
Da li je on Smart ili S klasa funkcija je ista.
Što da kupe Korolu od 15.000€, kad mogu Chery za 7.500€ ?
Mislim jesu oni nebo i zemlja, ali duplo više novca sigurno ne vredi
Овде је потпуно друга прича у питању. Кинези су после ко зна колико векова надјачали Јапан у скоро свим релевантним аспектима и сад је национална свест Кинеза (оно што је код нас Срба успешно убијено задњу деценију) напрасно ескалирала. Вратиће им Кинци за све нападе и окупације које је Јапан изве у задња два века а бојкот је за сада само почетак!! :)
ko li je sad kriv japanskoj auto industriji? do sada je bio obama & co - ko je sada kriv?